• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Dagar innan och under förlossningen, men inte när den börjar precis.

juliaannaeva skrev 2012-07-21 10:35:03 följande:
    Är de någon som mått illa när förlossningen startar??

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • chess07

Herregud så drygt!
    Har haft värkar i snart 2 dygn nu.... först var 8e minut och idag ligger dem på ca va 5e minut, glesar ut emellanåt. Det händer ju ingenting!! Värkarna gör ont men dem flesta är hanterbara... hur länge ska man behöva gå såhär...?! Orkar ju inte hur länge som helst...
    Pratade med fl och hon sa att jag skulle stanna hemma så länge det kändes ok för mig. Gärna till 2-3 min mellan värkarna.

• owner
    chess07 skrev 2012-07-21 17:37:41 följande:
    Herregud så drygt!
    Har haft värkar i snart 2 dygn nu.... först var 8e minut och idag ligger dem på ca va 5e minut, glesar ut emellanåt. Det händer ju ingenting!! Värkarna gör ont men dem flesta är hanterbara... hur länge ska man behöva gå såhär...?! Orkar ju inte hur länge som helst...
    Pratade med fl och hon sa att jag skulle stanna hemma så länge det kändes ok för mig. Gärna till 2-3 min mellan värkarna.

jag hade värkar i ett dygn innan vi åkte in. dom var på 8 min i snitt, nån kunde det gå 6 min mellan. tillslut sa jag att jag inte orkar mer så då åkte vi in. då var jag öppen 4 cm och blev inskriven. sedan öpnnade jag mig 5 cm på 2 timmar. var helt öppen från 6 på morgonen (kom in 00 på natten) sedan började det värsta jag någonsin hade varit med om. såhär efteråt så visade det sig att navelsträngen var för kort och höll tillbaka barnet och huvet var roterat åt fel håll så han kom inte ut. på sista försöket med sugklocka gick det som tur va, och då hade dom ändå hållit på längre än vad som är rekommenderat innan det blir akutsnitt. barnet mådde hela tiden bra och hade bra hjärtljud så det var väl därför dom fortsatte. så klipp och sugklocka, så avslutades min förlossning. hade ju haft krystvärkar i drygt 2 timmar. helt sjuk upplevelse, kanske tänker jag om sen men som det känns nu vågar jag aldrig mer bli gravid!!! :)
    Elis är iaf här och är jättefin :D 
  • SaJo81

Uppdaterar från sjuksängen...ingen bebis än nej :( har bara två dygn i latensfasen att skryta med...idag har varit ett rent helvete men har haft grymma barnmorskor så hem har jag inte blivit skickad igen i alla fall, just nu ligger jag på Bb och vilar med e dos morfin och bricanyl eftersom jag varit sömnlös i två dygn!
    Mina värkar är starka som f*n men tyvärr fortfarande inte tillräckligt täta så imon blir jag igångsatt om det inte händer nåt i natt!

• Maho81

Idag har jag (och har haft) kraftig mensvärk, sammandragningar, öm i ljumskar, på sidorna av muffen och ned i låren. Tungt känns det fortfarande och jag har lyckats få fram mjölk för första gången idag! =D Häftigt tyckte jag haha =)

• juliaannaeva

Jag har också haft som
    Mensvärk hela dagen och mått fruktansvärt illa... :/ haft förvärkar från och till men dem blir inte direkt kraftigare! Är väldigt trött också, vill ju ha ut bebisen men vet inte om jag skulle orka göra jobbet nu :/ men hoppas på sömn inatt och att det tar fart imorgon! :)

• Maho81

Ja! Jag har också mått lite illa idag. Men usch då, hoppas verkligen att du får sova i natt!

juliaannaeva skrev 2012-07-21 21:20:05 följande:
    Jag har också haft som Mensvärk hela dagen och mått fruktansvärt illa... :/ haft förvärkar från och till men dem blir inte direkt kraftigare! Är väldigt trött också, vill ju ha ut bebisen men vet inte om jag skulle orka göra jobbet nu :/ men hoppas på sömn inatt och att det tar fart imorgon! :)

• Maho81

Sammandragningar var 10-11 minut med ökad mensvärk och svårare att andas. Puh.

Svar på tråden Juli bebis 2012