• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jobbigt grahnkotten hoppas du får hjälp.

Jag är fortfarande inlagd på sjukhuset. Nu tror dom det kanske är infektion i livmodern.
    Bläää orka !!! Vill bara hem.

• billan87

Alltså jag är BF+4 idag men det har aldrig kollats på tappen! Är nåt som ska göras i vanliga fall då BF stundar eller? Min krabat är lurig för han kan sätta igång vad som känns som lite halvt regelbundna värkar, ca var 30:e minut, bara för att efter ett par timmar blir de allt glesare för att sedan helt försvinna. Han är super aktiv numera dygnet runt men vill fortfarande inte komma ut! Skrikandes

• Woogie

Lite äckel igen:

Min tarm har tömt sig i princip helt, skulle jag tro, men fortfarande oregelbundna värkar som gör ibland mer och ibland mindre ont. Ingen mer slemmis som jag har sett, men jag vet ju som sagt inte om allt kom igår, fast i omgångar eller om det är något kvar.
    En fråga, vad räknas som en värk - i tid alltså? Är det bara tiden som gör ont, eller tiden magen är hård som en fotboll? Jag vet, det är mitt tredje så jag borde veta, men den här graviditetsavslutningen har förvirrat mig rejält. De andra två har startat när jag har känt av något, inget snack. Nu är det en massa fram och tillbaka, så... Obestämd

Anjiali: Stackars dig! Vet hur gärna man bara vill ha tillbaka sin kropp när grav. är över. Att åka på sånt skit också då  

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Maho81

Bm kollade för att jag bad henne =)

billan87 skrev 2012-07-23 10:57:19 följande:
    Alltså jag är BF+4 idag men det har aldrig kollats på tappen! Är nåt som ska göras i vanliga fall då BF stundar eller? Min krabat är lurig för han kan sätta igång vad som känns som lite halvt regelbundna värkar, ca var 30:e minut, bara för att efter ett par timmar blir de allt glesare för att sedan helt försvinna. Han är super aktiv numera dygnet runt men vill fortfarande inte komma ut! 

• Nicolee
    Maho81 skrev 2012-07-23 10:22:20 följande:
    Precis som vi då! Tappen var mjuk och halverad men sf måttet hade inte rört sig på 3 veckor så vi fick TUL tid, ska dit igen i morgon.
    åh drygt! men skönt att jag inte är ensam. håller tummarna för oss båda att vi snart har våra bebisar!!! jag som sagt att jag vägrade gå över tiden, nu sitter jag här och har gått en dag över BF jävla skit.

Hoppas att våra TUL inte är något att oroa sig för.
  • Nicolee
    billan87 skrev 2012-07-23 10:57:19 följande:
    Alltså jag är BF+4 idag men det har aldrig kollats på tappen! Är nåt som ska göras i vanliga fall då BF stundar eller? Min krabat är lurig för han kan sätta igång vad som känns som lite halvt regelbundna värkar, ca var 30:e minut, bara för att efter ett par timmar blir de allt glesare för att sedan helt försvinna. Han är super aktiv numera dygnet runt men vill fortfarande inte komma ut! Skrikandes
    jag gnällde över alla förvärkar och att jag inte trodde dom gjorde någon nytta, så då erbjöd hon sig att kolla hehe :P
  • juliaannaeva

Har världens mensvärk idag o spänningar i nedre delen av ryggen! Åh kan de inte bara smälla till o hända något! Dem sa på fl att man skulle vila för att de skulle fortsätta komma igång men de är ju inte så lätt när de gör ont :(

• nilepile89
    juliaannaeva skrev 2012-07-23 11:43:49 följande:
    Har världens mensvärk idag o spänningar i nedre delen av ryggen! Åh kan de inte bara smälla till o hända något! Dem sa på fl att man skulle vila för att de skulle fortsätta komma igång men de är ju inte så lätt när de gör ont :(
    jaaaa ! Jag känner precis som du att det inte kan komma igång istället, går runt här hemma med kraftig mensvärk men annars inget mer. Igår hade jag riktigt kraftiga sammandragningar tillsammans med ilningar i ljumskarna men som  gick över. Suck.  

Hoppas det händer något mer för dig nu :) 

• juliaannaeva

Jaaaa de är ju så segt de här! O de tar ju på krafterna som kan vara bra att han när de är dags! Blev erbjuden sömnpiller på fl men vågar inte ta de :/
    När har du bf nilepile89?

• SaJo81

Mina värkar var rätt glesa och oregelbundna enda fram tills det var dags att krysta nästan...därför ingen undersökte mig på hela dagen i lördags, fick värkar som till slut gjorde ont trots morfinet så då undersökte dom mig (runt 21.00) och då var jag visst öppen 7 cm och blev direkt körd till förlossningen igen, undersöktes igen och var helt öppen! Två timmar med krystvärkar senare var lillgrabben född! Från att det inte "hänt något" som både jag och barnmorskorna uttryckt det så gick det plötsligt jättefort och ryggmärgsbedövningen jag tjatat om hela graviditeten hann jag inte få...

Svar på tråden Juli bebis 2012