• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Grattis till bebisen!
    Själv sitter jag nu med fötterna i en balja med iskallt vatten och äter upp godiset jag packat ner i BB väskan, kommer ju ingen unge ändå...

• froggyL

Ja precis. Snittet stramar så också. Blir tokig ibland, men snart e det läkt. Puh! Grattis Nilepile!!

HannaVirrpanna skrev 2012-07-25 17:14:03 följande:
    Sajo: haha! Samma här! Hon kom med armen först och min inre blygdläpp sprack lite :) men det svider inte. Froggy: Dom säger att om man spricker så läker man lättare än om man blir klippt, eftersom det spricker naturligt och snittet är inte så rakt... Svårt att förklara... Kanske därför du har ondare där!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Oonah

Det blev en liten Theo den 19:e juli, trots att han var beräknad idag, den 25:e. Skönt att ha det gjort! Skrattande

http://oonah.blogspot.se/2012/07/theo.html

Det blev sugklocka, men sprack inte så mycket - för att vara sugklocka, sa de. Men när jag frågade hur det blev med bristningar så började hon rabbla upp olika underlivsdelar på latin, så jag slutade lyssna till slut och gosade med Theo istället, hihi! Men jag har varken sveda eller värk i underlivet, himla skönt! Fick däremot problem efteråt då jag läckte spinalvätska (!) i hålet efter EDA:n och fick en helvetisk huvudvärk. (Jag fick krypa fram) Fick göra en blood patch då de sprutar in blod i ryggmärgshålan, eller vad det nu heter, för att öka trycket igen. Den första funkade inte, men efter ett andra försök är jag nu huvudvärksfri efter 2 dygn.

Tydligen händer det en på hundra, så jag är inte orolig att ta EDA igen. Jag hade bara lite osis. Jag vill inte skrämma nån.

• HannaVirrpanna

Oonah: läste att exakt samma sak hade hänt Hanna Graaf! Fast den där blood patchen inte hade funkat nånting! Grattis till lilla bebisen! Skönt att det gick bra trots allt!

• SaJo81

Va fasen är det nåt knas med mitt underliv tro?! Jag känner mig helt invalid när jag rör mig och det svider fortfarande vid toabesök!

• cattiwik
    Oonah skrev 2012-07-25 22:54:00 följande:
    Det blev en liten Theo den 19:e juli, trots att han var beräknad idag, den 25:e. Skönt att ha det gjort!  oonah.blogspot.se/2012/07/theo.html Det blev sugklocka, men sprack inte så mycket - för att vara sugklocka, sa de. Men när jag frågade hur det blev med bristningar så började hon rabbla upp olika underlivsdelar på latin, så jag slutade lyssna till slut och gosade med Theo istället, hihi! Men jag har varken sveda eller värk i underlivet, himla skönt! Fick däremot problem efteråt då jag läckte spinalvätska (!) i hålet efter EDA:n och fick en helvetisk huvudvärk. (Jag fick krypa fram) Fick göra en blood patch då de sprutar in blod i ryggmärgshålan, eller vad det nu heter, för att öka trycket igen. Den första funkade inte, men efter ett andra försök är jag nu huvudvärksfri efter 2 dygn. Tydligen händer det en på hundra, så jag är inte orolig att ta EDA igen. Jag hade bara lite osis. Jag vill inte skrämma nån.

Grattis till bebisen. Det där med läkande spinalvätska har jag oroat mig för på sista tiden. Har hört att huvudvärken är hemsk. Sist tog jag EDA men då visste j ag inget om denna trevliga biverkan. Nu är jag mer insatt och väldigt orolig att det ska hända om jag nu tar EDA igen.
  • Woogie

Grattis oona och nilepile!

Jag sitter och ammar efter att faktiskt ha sovit bra för första natten sedan hon kom. Vi har alla fått nått konstigt virus, det startade med antingen g eller n. Symptomen har varit ont i leder i stora delar av kroppen, ont i huvudet och i/bakom ögonen och lite ont i halsen, men ingen närmast feber. Jag började få min i slutet på förra veckan, men jag har haft feber... såklart... Igårkväll tog jag Alvedon vid nio, halv elva var tempen 38,4... Inte kul. Vi hade 28 grader inomhus och jag satt med en filt och frös så jag skakade. Men nu känns det bättre så jag hoppas att den är borta. Det jobbigaste har dock varit huvudvärken och ont i ögonen. Så trist när man vill vara 100.

Så, nu har jag gnällt färdigt.

I övrigt går allt bra än så länge. N verkar inte svartsjuk alls och hon är rätt lätthanterlig. Äter en massa, bajsar då och då, men mjölken har inte runnit till helt än, så igår kompletterade vi med ersättning och det gillade hon.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • FruSandra

Sajo81
    Ja tror inte du behöver oroa dej.
    De kändes som ja hade babianröv där nere fram tills för nån dag sen, och ruskigt ont i 2an...
    De ska då tilläggas att de nu är 3 veckor sen ja födde....
    Drick supermycket vatten, de neutraliserar kissen så de inte svider, de sa de till mig..
    Men är du orolig så tycker ja du ska ringa gyn..

Svar på tråden Juli bebis 2012