• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mijab

Grattis till alla som har fått sina underbara bebisar :). O lycka till, till er alla som ska få era inom kort :).

• grahnkotten

Det känns skönt att vi är några kvar iaf! :) vi får se till att föda på samma dag så det inte blir någon kvar sist! :)

Det där med att byta varandras krämpor kanske hade varit bra, så det blir lite ombyte! Haha! :)

• HannaVirrpanna

Jag skulle lätt kunna byta nån krämpa i natt! Hade så galet ont i ryggen och brösten att jag inte kunde sova. Lillan (som äntligen fått ett namn: Tilly) vaknade bara en gång i natt för att äta så jag fick inte tömma båda brösten. Vill inte pumpa för mycket för då ökar ju produktionen... Så jag stod ut och kl sex lyckades jag väcka henne :) så efter en morgon med massa amning så känns brösten okej igen! Dom är enorma! Dessutom har magen blivit rätt så liten igen så det ser rätt sjukt ut med enorma tuttar och normal kropp.

Jag är både avis och inte på er som har förlossningen kvar! Att få se sin lilla för första gången är ju helt sjukt underbart! Men att vara höggravid är inte riktigt lika underbart! :)

• SaJo81

till alla er andra som fött, hur lång tid tog det innan ni kunde gå på toa normalt eller gå normalt utan att ha ont av stygnen? har nu gått tre dar sen lillparveln kom och jag är fortfarande helt rörelsehindrad och vågar knappt röra mig, svider som f*n när jag kissar fortfarande!

• HannaVirrpanna

Sajo: jag fick sy två stygn och har inte känt av nånting alls. Efter första förlossningen sydde jag tre stygn på samma ställe, fast högre upp, och det sved sjukt mycket. Det visade sig att stygnen gått upp! Så du kanske ska kolla om det är som det ska? Annars så hjälper det att skölja med vatten samtidigt som man kissar! Prova!

• vermilion

Grattis alla som fått bebisar!

Felix är 4 dagar gammal nu och sover mest. Och äter! Jösses, han ser ut som en enda stor mage med pinnar till armar och ben som sticker ut. Man vill bara äta upp sötnosen, helt underbar!

♥ Adam, Molly och Felix♥
  • EllaBella02

Mina sved ingenting förutom första gången jag kissade efter förlossningen. Min BM sa att jag skulle säga till om de gjorde ont så de fick titta på det. Men ont att gå av ömhet i underlivet gjorde det kanske en vecka. Jag ger redan Semper Magdroppar men jag ska köpa miniform också då och prova. Idag håller vi oss inne tror jag. Är så himla varmt. Hur mycket är ni iväg med era småttingar?

• Maho81

Yääääh, som ni andra har sagt: skönt att vi är några kvar i alla fall =) Jag har insett att det är ingen som helst idé att gå och vänta och känna efter sp idag har jag börjat ta tag i vårt bombnedslag till klädkammare, samt tvättar allt jag kommer över för att få undan grejerna. Som rensa köksskåp och sådant sen också =)

• Nicolee

Duktig du är! Jag är också less på att gå och känna efter, så idag tar jag tag i städning, har hunnit med dammsugning, men kroppen dog! Så blir ett heldags projekt verkar det som hehe :p BF +3 idag bläää

Maho81 skrev 2012-07-25 13:00:21 följande:
    Yääääh, som ni andra har sagt: skönt att vi är några kvar i alla fall =) Jag har insett att det är ingen som helst idé att gå och vänta och känna efter sp idag har jag börjat ta tag i vårt bombnedslag till klädkammare, samt tvättar allt jag kommer över för att få undan grejerna. Som rensa köksskåp och sådant sen också =)

• millifjor

Städa är bara att glömma för mig, det enda jag orkat idag var att ta bilen ner på stan i köpa en stooor kulglass o nu e jag hemma igen o ska stoppa fötterna i en kall balja, sjukt tjocka har de blivit av värmen!

Svar på tråden Juli bebis 2012