EllaBella02 skrev 2012-07-27 08:55:46 följande:
Va bra! Då behöver jag inte oroa mig för gröna bandet : ) och då känner jag att så länge hon går upp som hon ska så finns det väl ungen anledning till att komplettera med ersättning. Hon sover dock inte längre än max typ 2 timmar på dagen och kanske 3 på natten och de vanligaste är att jag ammar typ varannan timme och även oftare. Tänkte om det var ovanligt ofta, att hon inte blir mätt.
Går hon bara upp i vikt och är nöjd efter amning så är det som det ska även att du tycker det känns som hon ammar ofta. Moa är väldigt oregelbunden och tar hon bara ena brösten kan det finans önskemål omn ästa inom en timme medan andra gånger när hon tagit båda så kan hon sova fyra timmar. De gånger vi ger ersättning är när jag nyss ammat och hon ändå inte är nöjd då vanligtvis att hon ammar båda brösten, sover 5-10 minuter och sen vill ha mera.
nilepile89 skrev 2012-07-27 10:00:08 följande:
Usch va öm jag är i brösten. Lillan vill suga dygnet runt sover ingenting. Idag blir hon 2 dygn klockan 14 så går in på 3 dygnet. Men jag funderar om jag kan ge henne lite tillägg för att göra henne mätt eller napp om det är sugbehovet. Ammade henne 2 timmar i sträck om inte mer inatt och då sover hon på mig i ca 1 timme sedan vaknar hon igen och gråter slänger sig till bröstet. Jag kan knappt gå på wc ju. Bm säger att det är så nu. Men jag mår så dåligt känner mig otillräcklig. Dålig sömn i 3 dygn sovit sammanlagt 6 timmar kanske. Förlåt men måste gnälla lite. Första gångs mamma som man är.
Jag säker som ToKar att du ska stå ut 1-2 dygn till för det bli bättre och blir det inte det då så kan det kanske vara värt att komplettera lite (direkt efter amning). Orkar du inte så ge napp en stund (men jag tror rekommendationen är att vänta tills tredje dygnet är passerat).