• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Alemonia
    grahnkotten skrev 2012-07-27 14:38:12 följande:
    Nu är jag hemma igen! Var på kontroll hos BM idag igen för kontroll av blodtrycket. Tyvärr hade det stigit ytterligare och låg på 150/100.. Har dessutom fått tilltagande huvudvärk å stjärnor framför ögonen, så jag blev skickad direkt t förlossning för kontroll. Där blev det Ctg-kurva, ultraljud, vaginal undersökning och blodprov. Allt såg bra ut, vilket var skönt! Läkaren gjorde en hinnsvepning för att se om det kan sätta igång naturligt! Behövdes inte läggas in, då vi bor så nära, vilket var skönt! Så nu blir det vila och sedan återbesök på söndag igen. Hoppas det sätts igång innan dess..
    Jag hoppas hinnsvepningen gjorde nytta så det snart sätter fart! Det låter inte bra alls med högt blodtryck, huvudvärk och stjärnor framför ögonen.
  • grahnkotten

Det hoppas jag också, har mycket sammandragningar men inget mer än.. Får se vad kvällen och natten har att erbjuda!

• FruSandra

Jag var också supertörstig de första dagarna, är väl de fortfarande och har konstant en flaska vatten med mej bart ja än går...
    Men de är bra! De bidrar till mer mjölkproduktion :)

• FruSandra

Idag har jag och Vilgot varit iväg själva
    För första gången.. Pirrigt och nervöst men ack så bra de gick :)

• EllaBella02

Vi har också varit iväg idag. På möte med familjen inför mammas begravning och hos min bror på lunch. Hon har varit jättesnäll : ) och jag tyckte det gick bra

• snoffsan08

Hej tjejer!!

Har ju inte varit inne här på evigheter. Grattis till alla som fått bebisar!! Nu kan det ju inte vara så jätte många kvar va?

Här går det bra iaf, växer så det knakar (Malin alltså) Flört Blir ju redan 3 veckor gammal imorgon.
    Eftersom hon kom ut med fötterna först så fick vi en tid till Astrid Lindgrens barnsjukhus igår för att kolla hennes höfter. Dom var helt oki som tur väl var.

Hur går det för dig Sladdis, med amningen?  

• EllaBella02

Just det, jag är med supertörstig men det kommer mest när jag ammar. Måste ha ett vattenglas bredvid mig jämt.

• Sladdis

Snoffsan: amningen fungerar mer än perfekt!:) Matteo vägde 3565 när han föddes och på dygn två då vi åkte hem vägde han 3340 vilket var en ok nedgång. En vecka efter vi kommit hem var vi på vägning och då vägde han 3740. Han hade alltså gått upp 400 g sen vi kom hem. När vi kom en vecka senare hade han gått upp 400 g till. Då blev vi rekommenderade att använda napp. Så tydligen har tillräckligt många mjölkgångar hittat rätt.
    Hur går det själv?

• anjiali

Grankotten : skönt att du bor nära och att dom har koll på dig. Lär inte dröja innan du ser bebis.

Nicolee: härligt !!! Snart blir det bebis.

Amningen är så jävla jobbig i början. Den informationen får man inte riktigt. Jag var helt desperat på dygn fem. Sååå smärtsamt att bara tanken på att amma fick mig att gråta och svettas. Tömde Apoteket på allt som skulle kunna underlätta amningen.

Idag är en riktigt skit dag. Lillan kommer inte till ro. Antibiotikan fuckar upp hennes mage som bara den och ska äta till på tisdag .
    Mellan sju på morgonen och två på fm så grät hon i högan sky . Sovit ett par timmar bara nu är hon igång igen och snuttar och kämpar igen. Pust !!! Tar på krafterna.

Svar på tråden Juli bebis 2012