• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Klockan 02.00 inatt gick vattnet haft värkar 4-6 min emellan sen 03... Aj så ont! Inte sovit många timmar, undra hur jag ska orka denna dagen... :/

• nilepile89
    juliaannaeva skrev 2012-07-24 05:42:26 följande:
    Klockan 02.00 inatt gick vattnet haft värkar 4-6 min emellan sen 03... Aj så ont! Inte sovit många timmar, undra hur jag ska orka denna dagen... :/
    Hejja hejja ! Hoppas det satt fart på riktigt. Men inget skoj att du inte fått sova, du kanske kan får nåt på förlossningen att sova på?
  • nilepile89

Vaknade av att jag har sån mensvärk, samt att det rinner slem nu måste va slemproppen som löser upp sig ännu mer, för nu kommer det så mycket slem undra hur mycket slem som finns Foten i munnen. Men nu är det lite rosafärgat emellanåt oxå. Hoppas ju att det skall vara på g. Första stora biten släppte ju för 1 1/2 vecka sedan. Sedan denna mensvärken är inte nådig alltså. Tagit 2 panodil skall se om de hjälper

• Woogie

Tack så mycket alla!

Juliaannaeva och nilepile, hoppas att det är på riktigt nu då!

Ja Shit vilken snabb förlossning. Med tanke på att förra tog ca 20h så hade vi ju kallt räknat med att då åka hem efter andra ctg-kollen, men då var jag redan öppen 5-6 cm. Bm gick för att fixa ett rum, vi var bara på intaget först. När vi kom in ville inte ctg:n till hennes hjärta riktigt, så de ville sätta en skalpelektrod och tog då också vattnet. Då var jag öppen 8 cm och de började förbereda. Jag stod upp efter att skalpelektroden hade satts och efter en eller två vanliga värkar började jag krysta och på två krystvärkar var hon ute. Hon tog bröstet utan problem och har redan ätit och snuttat så man tror att hon skojar. Lätt att hon ska ha napp!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • grahnkotten

Juliaannaeva: lycka till! Heja heja! Snart är bebis här!

Idag går vi in i v 40 (38+6), nu börja det närma sig på riktigt! Mina öron börja bli bättre, smärtan har minskat mycket så nu hoppas jag att hörseln kommer tillbaka, svullnaden försvinna och att varet sluta rinna snart!

Blir glad i hjärtat när vädret är så fint! Sol, sol, sol! Ska nog lägga mig under äppelträdet och njuta resten av dagen! :)

• juliaannaeva

Har fortfarande mycket onda värkar och har varit på fl, ska dit imorgon bitti om de inte händer något :) o blir igång satt på fredag morgon om de inte kommit en liten innan dess! Känns så skönt att ändå kunna se ett slut på detta och början på ett nytt liv! :D

• nilepile89

Jag har haft sammandragningar och samtidigt tryck neråt som gör ont ända sedan halv 8 imorse som kommer då och då. Men det är helt klart hanterbart. Jag bet inte om detta är på riktigt. Kan man gå runt med förvärkar hela dagen? Kommer slem hela tiden. Men jag har kunnat g runt som vanligt vart i stan och på Ikea. Kommer som vågor som går över. Åh vill ha en handbok för detta

• grahnkotten

Nilepile: jag har haft många dagar m onda förvärkar som har hållet i sig hela dagar och som sedan plötsligt försvinner., men om drm ökar i styrka eller blir regelbundna ska du ringa in, eller självklart om dur orolig själv! Bättre att rådfråga en gång för mycket!

Juliaannaeva: hoppas det tar fart snart igen, då du slipper vänta på igångsättning! Det är så olika m regler. Här i Jönköpings landsting blir man igångsatt 24 h efter att vattnet har gått för infektionsrisken!

• nilepile89

Ja för nu kommer de med runt 10 minuters mellanrum . Men fortfarande hanterbara. Va jobbigt att det inte kan sätta igång pang bom nu. Hoppas det händer mer nu till kvällen eller natten. Juliaannaeva hoppas det tar fart av sig själv nu. Men snart får du träffa din lilla :)

Svar på tråden Juli bebis 2012