• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Känns som det är många som kompletterar ned ersättning. Nu blir jag lite nojjig om man själv skulle göra det med, men jag antar att så länge de går upp så behöver man inte det eller?

• EllaBella02

Inatt när jag bytte blöja så var hennes bajs åt det grönare hållet. Någon som vet vad det kan bero på?

• FruSandra

Ellabella
    De är absolut ingen fara, Vilgots är också de, och de beror på att dom inte "mjölkar ur" de sista.. I de sista är de ganska
    Mycket näring i så de är därför..
    Men oroa dej inte och skulle ha va dej skulle ja fortsätta amma och strunta i de som börjat med ersättning..
    Ja förstår din tanke och har själv tänkt den. Jag blir jätte stressad av alla som börjat med ersättning, men kommit fram till att de är deras val. Jag har massa mjölk och Vilgot får äta när han vill så han är nöjd. Mätt bebis

• EllaBella02

Va bra! Då behöver jag inte oroa mig för gröna bandet : ) och då känner jag att så länge hon går upp som hon ska så finns det väl ungen anledning till att komplettera med ersättning. Hon sover dock inte längre än max typ 2 timmar på dagen och kanske 3 på natten och de vanligaste är att jag ammar typ varannan timme och även oftare. Tänkte om det var ovanligt ofta, att hon inte blir mätt.

• Maho81

Bf-4 idag, tror det här blir ett augustibarn istället för julibarn =( Har inte ens förvärkar längre trots att jag traskar runt i skog och mark vilket borde skrämma ut den, men icke. =( Idag är första dagen jag känner mig less till tusen... Den grejar runt i magen och jag säger åt den att istället för att grejar runt så ska den komma ut, men den slår dövörat till ;)

• anjiali

Grahnkotten : hoppas det går bra idag.

Nicolee: ingen erfarenhet av att bli igångsatt. Min förlossning startade efter att de drog i tappen. Hoppas du får bra hjälp.

Ellabella: går ditt barn upp i vikt som det ska så finns ingen anledning att ge ersättning om du inte vill så klart. Jag hel anmar och har gjort med alla mina barn. Haft det bra att jag haft tillräckligt med mjölk.

Idag blir det BVC besök. Det första fast hon är en och en halv vecka. Vägde henne inne på sjukhuset när jag var inlagd och då hade hon gått upp 60 g.
    Sen får vi gäster på grill ikväll, min syster och hennes barn. Roligt men redan trött. Kvällarna brukar mest gå åt till amning.

Någon som har en nioåring hemma som kan svara på om det är normalt att börja få bröst i den åldern ???? :0. Har googlat.tycker det är lite tidigt för henne stackarn . Hon har ett sjuhelvetes humör också och är svartsjuk på bebisen. 9 år !!! Trodde hon skulle vara försåndigare .

• grahnkotten

Anjiali: tack, är lite nervös.. BM ringde tillbaka igår och värderna var lite förhöjda så jag ska på kontroll varannan dag nu och sedan blir det besök/kontroll på förlossningen när jag är i 40+0 (onsdag)

Jag har inga tidigare barn därav ingen 9 åring hemma.. Men jag fick bröst väldigt tidigt, 9-10 års ålder och mens när jag var 10 år.. Så det är ingen konstigt tänker jag mig, mer än lite tidigt! Vi kommer in i puberteten olika, så det är säkert helt normalt! Men förstår att det är jobbigt, särkilt m en liten bebis hemma.

• froggyL

Det låter helt normalt! Och jag hoppas kunna sluta med ersättningen. Men just nu har Simon inte gått upp i vikt. Bara ned.

EllaBella02 skrev 2012-07-27 08:55:46 följande:
    Va bra! Då behöver jag inte oroa mig för gröna bandet : ) och då känner jag att så länge hon går upp som hon ska så finns det väl ungen anledning till att komplettera med ersättning. Hon sover dock inte längre än max typ 2 timmar på dagen och kanske 3 på natten och de vanligaste är att jag ammar typ varannan timme och även oftare. Tänkte om det var ovanligt ofta, att hon inte blir mätt.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • nilepile89

Usch va öm jag är i brösten. Lillan vill suga dygnet runt sover ingenting. Idag blir hon 2 dygn klockan 14 så går in på 3 dygnet. Men jag funderar om jag kan ge henne lite tillägg för att göra henne mätt eller napp om det är sugbehovet. Ammade henne 2 timmar i sträck om inte mer inatt och då sover hon på mig i ca 1 timme sedan vaknar hon igen och gråter slänger sig till bröstet. Jag kan knappt gå på wc ju. Bm säger att det är så nu. Men jag mår så dåligt känner mig otillräcklig. Dålig sömn i 3 dygn sovit sammanlagt 6 timmar kanske. Förlåt men måste gnälla lite. Första gångs mamma som man är.

• ToKar
    nilepile89 skrev 2012-07-27 10:00:08 följande:
    Usch va öm jag är i brösten. Lillan vill suga dygnet runt sover ingenting. Idag blir hon 2 dygn klockan 14 så går in på 3 dygnet. Men jag funderar om jag kan ge henne lite tillägg för att göra henne mätt eller napp om det är sugbehovet. Ammade henne 2 timmar i sträck om inte mer inatt och då sover hon på mig i ca 1 timme sedan vaknar hon igen och gråter slänger sig till bröstet. Jag kan knappt gå på wc ju. Bm säger att det är så nu. Men jag mår så dåligt känner mig otillräcklig. Dålig sömn i 3 dygn sovit sammanlagt 6 timmar kanske. Förlåt men måste gnälla lite. Första gångs mamma som man är.

det blir bättre. jag lovar. det sägs att tredje dygnet är det värsta!! Hon kämpar för att få igång produktionen.. Jag är inne på sjunde dagen och har fått pumpa ur en halv liter för att inte spränga brösten :p har dock fått stockning på högra bröstet. En stor klump.. men det försvinner nog i och med att spändheten och svullnaden minskar... jag har masserat och handmjölkat ur i duschen. Varmvatten gör tydligen att det går snabbare.. Men det blir snabbt bättre.. smörj, lufta och försök lindra. Ta alvedon om du får ont! skickar en styrkekram. Vet hur det känns då jag precis klarat mig igenom helvetesdygnen.. brösten var som stenar, dunkade och gjorde skiiitont... jag funderade på att ringa en kirurg och be dem skära av brösten.. så less var jag.. men de sitter kvar haha
Svar på tråden Juli bebis 2012