nilepile89 skrev 2012-07-27 10:00:08 följande:
Usch va öm jag är i brösten. Lillan vill suga dygnet runt sover ingenting. Idag blir hon 2 dygn klockan 14 så går in på 3 dygnet. Men jag funderar om jag kan ge henne lite tillägg för att göra henne mätt eller napp om det är sugbehovet. Ammade henne 2 timmar i sträck om inte mer inatt och då sover hon på mig i ca 1 timme sedan vaknar hon igen och gråter slänger sig till bröstet. Jag kan knappt gå på wc ju. Bm säger att det är så nu. Men jag mår så dåligt känner mig otillräcklig. Dålig sömn i 3 dygn sovit sammanlagt 6 timmar kanske. Förlåt men måste gnälla lite. Första gångs mamma som man är.
det blir bättre. jag lovar. det sägs att tredje dygnet är det värsta!! Hon kämpar för att få igång produktionen.. Jag är inne på sjunde dagen och har fått pumpa ur en halv liter för att inte spränga brösten :p har dock fått stockning på högra bröstet. En stor klump.. men det försvinner nog i och med att spändheten och svullnaden minskar... jag har masserat och handmjölkat ur i duschen. Varmvatten gör tydligen att det går snabbare.. Men det blir snabbt bättre.. smörj, lufta och försök lindra. Ta alvedon om du får ont! skickar en styrkekram. Vet hur det känns då jag precis klarat mig igenom helvetesdygnen.. brösten var som stenar, dunkade och gjorde skiiitont... jag funderade på att ringa en kirurg och be dem skära av brösten.. så less var jag.. men de sitter kvar

haha