• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Fy satsning vad ont jag har! :( nu börjar värkarna sätta lite fart igen o jag är helt slut kan ju Inte sova :(

• SommarDahlia

Grattis till alla nya bebisar!!

Nu är vår Hilmer äntligen här! Blev igångsatt igårmorse (BF +15) runt 10 med håltagning på hinnorna, kl. 12 fick jag dropp. 17.32 kom han efter en del dramatik med navelsträngen 3 hårda varv runt halsen men allt gick bra och vi är hemma igen och bara myser! 

*** Vilgot 16/10-09 och Hilmer 23/7-12***
  • Woogie

Grattis! Vad skönt efter så lång väntan.

SommarDahlia skrev 2012-07-24 21:46:00 följande:
    Grattis till alla nya bebisar!!

Nu är vår Hilmer äntligen här! Blev igångsatt igårmorse (BF +15) runt 10 med håltagning på hinnorna, kl. 12 fick jag dropp. 17.32 kom han efter en del dramatik med navelsträngen 3 hårda varv runt halsen men allt gick bra och vi är hemma igen och bara myser! 

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie

Ja verkligen, vi kunde inte ha önskat oss ett bättre slut på barnaalstrandet.

EllaBella02 skrev 2012-07-24 11:07:56 följande:
    Vilken superförlossning!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • SaJo81

Nu ligger jag hemma i divanen med lille Bastian på bröstet! Livskvalité kallas detta tror jag :) har en liten släng babyblues tyvärr men det går väl snart över hoppas jag....

• Tekla78

Svänger in som snabbast, hinnner inte läsa så mycket. Vi har fått en liten bajsmaskinm det kommer i ett kör, ibland typ 20 skvättar i timmen. Han har fått ett elakt sår i rumpan och äter antibiotika för det. Var inne på akuten i lördags, återbesök i går och på torsdag för att se om det går åt rätt håll. Mina dagar går i princip åt till luftning o torkning av rumpan samt funderingar kring vems råd man ska följa om salvor, bröstmjölkens effekter (desinfecerande eller bakteriehärd) och annat. Suck! Troligtvis blir bajsandet bättre efter en vecka eller två... Just det, en Sigge är det vi har, Felix passade inte. Sen har vi inte bestämt om det är smeknamnet eller det riktiga namnet.

• EllaBella02

Grattis till nya bebisarna och Lycka till ni som är på G! Igår kväll hade lillan jätteont i magen men jag kan då inte komma på vad jag har ätit som skulle kunna reta henne, men BVC sa att alla bebisar i stort sett har ont i magen mer eller mindre då tarmarna är nya och ska komma igång, så det behöver inte alltid vara någonting man ätit tydligen. Hon har också en del utslag i ansiktet. Först trodde jag det var jordgubbssylt men nu tror jag mer på värmeutslag. Blir värre när vi ligger och ammar på den sidan. Igår träffade hon sin farfar för första gången och fick en jättefin babysitter som hon somnade i två gånger : )

Svar på tråden Juli bebis 2012