• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Millifjor: hoppas det drar igång och att du får komma in! Lycka till, håller tummarna för er!

• FruSandra

Anjialji
    Fisventilerna är super!! (dock fungerar tempen lika bra och är billigare)
    Tänk på bara att inte använda dom för ofta, då kan barnet sluta fisa själv...

• anjiali

Lycka till ni som inte fått ännu !!!
    Kämpa på milifjor, låter som det är nära.

Fru Sandra: tempen säger du. Får ta och testa. Vad är för mycket ??? Två gånger per dag OM det kniper ??? Jag skulle behöva en fisplugg och hon en ventil . Att det ska vara så svårt att släppa lite väder , tycker det går på tok för lätt.

Idag sover hon som bara den. Vill inte väcka henne för att mata henne med gifttutten :-/ . Ska iväg efter lunch å handla ersättning.
    I måndags vägde hon 3570 g och i fredags 3620 g på bara några dagar så jag tänker inte stressa dagarna fram till tisdag. Vi tar igen det sen hoppas jag.

• Nicolee

I morse kl 08.14 kom vår ellie till världen efter en 24 timmar lång latensfas. Pjuh!! Håltagning av hinnorna när vi kom in på fl satte fart på det hela. Edan fungerade en timme och lustgasen gav inte mkt så sista timmarna var sjukt tuffa. Tappade kontrollen en aning. Men behövde bara krysta 25 min när jag väl var öppen. 2955 g och 50 cm lång. Vi mår iaf alla jätte bra nu :) hon tog bröstet på en gång och nu sover hon <3

• Alemonia
    Nicolee skrev 2012-07-28 11:45:00 följande:
    I morse kl 08.14 kom vår ellie till världen efter en 24 timmar lång latensfas. Pjuh!! Håltagning av hinnorna när vi kom in på fl satte fart på det hela. Edan fungerade en timme och lustgasen gav inte mkt så sista timmarna var sjukt tuffa. Tappade kontrollen en aning. Men behövde bara krysta 25 min när jag väl var öppen. 2955 g och 50 cm lång. Vi mår iaf alla jätte bra nu :) hon tog bröstet på en gång och nu sover hon <3
    Grattis!
  • grahnkotten

Nicolee: härligt och stort grattis! Hoppas du får vila lite nu! :)

Här släppte troligen slemmisen nu på morgonen, m blodinsprägningar å så.. Så hinnsvepningen gjorde förhoppningsvis lite nytta! Har haft lite mer känningar nu den senaste timmen.. Få se om kroppen å bebisen vill samma sak..

Svar på tråden Juli bebis 2012