• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Funderar också på ersättning för hennes mages skull. Tycker så vansinnigt synd om henne . Hon luktar kemikalier stackarn. Jag vill ju så gärna amma.
    Hon tog inte flaskan när jag opererades, till slut gick ju operationen så fort så hon kunde få bröstet hyfsat snart.
    Vad har ni för flaskor så det inte stör amningen ??? Vad är det för ersättning man köper och vart ???

Fan vilket jäkla drama det ska vara kring mig. Längtar till dagen då jag kan skriva att idag har det varit lugnt. Inga psykbryt eller akuta operationer !

• juliaannaeva

Åh jag är kluven :( lillan blir 3 dygn inatt och har gått ner rätt mycket från 3950 till 3625 gram och hon vill ha bröstet hela tiden! O hon suger så jag tror hon får i sig men framför allt på kvällen så vill hon suga varannan timme nästan.. Men natten som var så matade jag henne 21 01 04.30 o sen 7.30 så då var hon ju nöjd ett tag.. Men på
    Kvällen så Kan hon inte somna i sängen utan vill bara till bröstet... Är de fel att låta hnne suga på napp när hon ska sova? O sen erbjuda bröstet på natten och dagen? Tror mjölken börjar rinna till lite bättre nu.. Hon är ju inte så gammal. Ska tillbaka på vikt kontroll på måndag.. Eftersom den blev lite tidigt nu. Någon som kan komma med lite tröstande ord? Känner mig otillräcklig :/

• HannaVirrpanna

Anjiali: min lilla tar mam flaskorna och det funkar. Har dock bara gett henne två gånger. Men dom ska vara bra. Ersättning tycker jag du ska använda sempers modersmjölksersättning. Lycka till! Hoppas hon inte får ont mer!

• froggyL

Vi använder Nan, nestle's ersättning. Den lärde jag mig förra gången att den är mildare för magen. Båda finns på maxi, Anjiali.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Sladdis

Juliaannaeva: Matteo är nu tre veckor och vi gör så som du funderar på att göra. Jag ammar ungefär som du. Ca tre timmar mellan gångerna på natten och på kvällen vill han jätteofta. Mer ofta än han kan vara hungrig och därför får han ha napp då. Både för att han inte ska suga sönder mina bröst och för att han inte ska bli tjock som en liten gris.;) Min mjölk flödade inte till ordentligt förrän på dygn fyra/fem så det finns gott hopp för dig också!!!:)

• Sladdis

Anjiali: Om jag skulle använda ersättning skulle jag också använda Nan. Finns i alla mataffärer.

• juliaannaeva

Tack sladdis för dem orden! Det lugnade mig massor, stoppade in nappen på henne nu o nu sussar hon så sött och mina bröst är nöjda som får vila lite!
    Hon föddes ju i onsdags natt så mjölken börjar nog rinna till inatt och imorgon! Det skulle vara så skönt om det funkade med amningen! :)

• Maho81

Åååååh... Alla bara skriver om sina underverk och här sitter vi fortfarande och väntar =(

• SaJo81

Maho81: det kommer det kommer, när mitt vatten gick blev jag helt chockad och tänkte nu kommer den..sen efter vi blivit hemskickade första gången tänkte jag att vi skulle få vänta på igångsättning me sen helt plötsligt gick allt jättefort

• Emmizen80

Jag gav först sempers ersättning, men Gustav blev hård i magen så vi har precis bytt till Nan pro för att se om det gör någon skillnad för hans mage. Ha. Kan bajsa men det tar ett tag till det kommer ut och då är det grovkrynigt/segt. Vi har mam ultivent (anti kolik) samt dr browns flaskor. Han tar både flaska och bröst utan problem.

Svar på tråden Juli bebis 2012