• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Tack för alla tips. Tror det blir lite shopping av nan imorgon och flaska. Har en flaska från Apoteket som hon bara vägrar ta. Blir till att köpa ny sådan också.
    Vill inte att mitt

• anjiali

Kom på en fråga till

Hur länge låter ni dom amma / bröst. Hon kan ligga där hur länge som helst. Släpper aldrig taget. Kanske hör magen extra ont ???

• Alemonia
    anjiali skrev 2012-07-28 01:38:48 följande:
    Kom på en fråga till

Hur länge låter ni dom amma / bröst. Hon kan ligga där hur länge som helst. Släpper aldrig taget. Kanske hör magen extra ont ???
    Jag brukar ta bort bröstet när hon inte tydligt sugit på en liten stund. Men om din verkligen aktivt suger (dvs rör på käken) så vet jag inte.

Gällande flaska så använder vi nu den Avent-flaska som vi fick i någon babybox och även förra gången använde vi avent. Eftersom Moa inte får så mycket ersättning använder vi de små paketen som är färdigblandade. Nu senast blev det Sempers då butiken inte hade Nan annat än som pulver.
  • millifjor

48 h med värkar mellan 5-10 min emellan, de blir inte tätare, börjar bli skapligt less och trött, trodde inte att man kunde gå såhär länge utan att det tar fart ordentligt
    +10 idag då....

• down under

Vi använder medelas och avents flaskor och ger Kian komjölksproteinfri ersättning då båda hans
    syskon är allergiska mot komjölksprotein..
    Jag vågar inte riskera att ge honom vanlig ersättning då dom andra blev så dåliga och chansen
    är ju rätt stor att han också är/kan bli allergisk.
    Om jag har tur så kanske han slipper bli allergisk om jag undviker mjölkbaserad ersättning den första
    tiden i hans liv.

Nu har mina bröstvårtor läkt men jag pumpar fortfarande mer än jag ammar så dom hinner vänja sig vid sugandet igen.. men jag har inte tillräckligt med mjölk så jag måste oftast komplettera med ersättning efteråt.
    Snart så lägger jag ner amningen och bara ger ersättning då jag vet hur mycket han får i sig då och jag märker att han är nöjdare och sover bättre/längre när han är mätt.. han brukar äta med 4-5 ibland 6 timmars mellanrum.och
    äter oftast runt 100ml ersättning per gång.          

• anjiali

Milifjor: det låter jobbigt . Jag hade bett att få en sovdos på förlossningen hör att kunna hämta kraft. Ibland är det sömn som behövs för att orka.

Ännu en gång säger jag tack för att ni svarat och gett råd. Nu vet jag lite mer vad jag kan handla idag. Ska även köpa windi ventiler. Fick ett provex som vi testade och fick ut lite fis åt henne som satt på tvären.

Det som tillslut lugnade henne igår var en dusch tillsammans med mig. I ren desperation hoppa jag in där. Jag var helt genom svett och hon jätte varm av allt skrikande. Sen skrek hon efter också men han vila en stund och kort efter det somnade hon.

• millifjor

Ringde förlossningen vid 4 typ, men de har ingen plats! Nu kommer värkarna med 5 min mellanrum typ i vi har även en timmes bilfärd till BB...

• froggyL

Vart? Hoppas det löser sig! Lycka till!

millifjor skrev 2012-07-28 06:00:38 följande:
    Ringde förlossningen vid 4 typ, men de har ingen plats! Nu kommer värkarna med 5 min mellanrum typ i vi har även en timmes bilfärd till BB...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • millifjor

Danderyd i sthlm ska vi till. Ska nog ringa snart igen, värkarna kommer fortfarande med 4-8 min mellanrum men jag börjar bli galet trött nu, har ju inte sovit på mer än två dygn, bara några minuter hit o dit typ så man undrar hur man ska orka trycka ut en unge...vet ju heller inte hur länge man kan eller ska gå med dessa värkar...

Svar på tråden Juli bebis 2012