• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Grattis Nicolee !!!

Heja grahnkotten !!!! Hoppas det drar igång nu och du får mera ont så det blir bebis.

• tundra

Anjiali: BVC säger att efter 20 min är bröstet tömt och du fungerar som napp istället.
    Så amma men ge nappen efter en stund - helst innan bebisen somnar.
    Lättare sagt än gjort när bebisar älskar tutten.

Har använt Windi och de är superbra att ta till när det är kris men max 3 ggr per dygn.
    Tycker personligen febertermometern inte fungerar när det är gas som är på tvären.

Hur länge till måste du äta antibiotika?

• Sladdis

Jag är en jäkla idiot!!!:( Idag blev det pizza till middag. Tyckte att jag tänkt på allt. Tog inte den pizza jag brukade med stark sås på och jag drack inte coca till för han verkar ha svårt att komma till ro då. Istället sabbar jag allt genom att äta en portion pizzasallad. När jag ätit upp det kom jag att tänka på att kål kan ge bebisen gaser och magknip. Snart kommer han att vilja äta och jag har ångest redan. Kommer bara att vänta på att han ska få ont!:(

• EllaBella02

Men det är ju inte säkert han får ont! Håller tummarna att det inte blir så. Jag gjorde likadant, käkade stuvad blomkål en gång och Snickers en gång. Blomkålen visste jag inte innan att man skulle undvika och snickersen glömde jag mig bara.

• Sladdis

Åh, jag hoppas att det blir så för oss också! Tack för de tröstande orden.:)

• AAEV

Jag äter allt och lillan får inte ont i magen så oroa dig inte i förväg :)

• Sladdis

AAEV: Låter härligt! Hoppas vi också klarar oss!:) Är lite nojig! Bara han får en fis på tvären och gnäller så undrar jag vad jag har ätit som han inte tål. Får kanske tagga ner!;)

• anjiali

Tundra: till på tisdag äter jag medicinen. Har nedräkning nu.

Nu har hon sovit sen fem och jag inser att jag borde passat på. Kan dom inte berätta det innan att nu tänker jag minsann sova jätte länge :-/. Ja ja inte mycket att göra åt nu.

• AKT83

Tips mot magknip är babymassage, sök på internet. Tryck lite lätt benen mot magen, då pressas en del fisar ut. Lägg bebisen med magen på ena armen med huvudet mot armvecket och gunga och buffa rumpan, det tycker många är skönt, det blir ett bra tryck på magen då. Semperdroppar är bra. Lycka till!

Svar på tråden Juli bebis 2012