• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig

Åh här är en som har tröstat en liten i 2-3 timmar... Tyvärr blev storebror lidande och somnade själv på soffan.. Jag ville verkligen gosa med honom ikväll.. Men lillebror var sjukt ledsen.. Nu soer båda, och jag ska väl följa deras exempel.

Har inte skrivit mycket, fick mjälkstockning förra veckan som inte ville släppa, hade mellan 38-40,2 grader hela veckan... Inte kul. Har fått antibiotika och tips på att köpa något som heter SPC-flakes, äter man lite varje dag så kan det tydligen förhindra mjölkstockning.

Lycka till med er andra som fortfarande kämpar med era i magen, och med er som kämpar med gasiga bebisar. Godnatt damer. 

• Nicolee

Å hoppas det blir bebis för dig snart! :)

grahnkotten skrev 2012-07-28 12:27:18 följande:
    Nicolee: härligt och stort grattis! Hoppas du får vila lite nu! :)

Här släppte troligen slemmisen nu på morgonen, m blodinsprägningar å så.. Så hinnsvepningen gjorde förhoppningsvis lite nytta! Har haft lite mer känningar nu den senaste timmen.. Få se om kroppen å bebisen vill samma sak..

• smulan12

Ligger vaken sen snart en timme tillbaka. Ett stycke liten Noah vill inte alls sova efter att ha ätit, utan ligga och mysa och titta. Känns taskigt att lägga ner han i spjälsängen, så ligger här och pratar, spelar musik för honom och myser, pillar lite med mobilen för att jag inte ska somna ifrån honom. Men nu verkar han va på väg att somna. Älskade lilla barn.
    Att någon så liten kan påverka en så mycket, utan att säga ett enda ord...

• EllaBella02

Mon tösabit börjar få några längre vakenstunder per dag nu. Igår var vi iväg och fiskade hos ett par kompisar och det gick jättebra. Hon sov nästan hela tiden. Ammade en gång. ; ) Ger henne fortfarande både Miniform och Semper mag och tarm. Verkar funka ganska bra mot knipen. Har även gått upp en storlek på blöjorna : ) till nr 2 : )

• millifjor

Igår 17.50 kom äntligen vår tjej till världen! 60 timmar kämpade jag hemma först o sen till slut blev vi inskrivna på BB 13.20, sen vart det rally ut alla mår bra och hon har väldigt starka lungor!

• Engla80

Har inte varit inne på ett tag men har set att det är en del nya söt nosar som tittat ut Skrattande Stort grattis till alla!!!

Vår påg är nu 2,5 vecka gammal och allt flyter på! Men tiden räcker dock inte riktigt till och jag har mer än en gång gråtit för jag känner mig otillräcklig... Som tur är har jag en make som kan få mig på rätt spår igen och nu känns det som hormonerna landat och vi har kommit på banan.

Jag ammar men har gett flaska 2 gånger med ersättning. Det har fungerat fint och snart kommer han nog få flaska en gång om dagen i alla fall så jag kan hänge mig till stora syster.

Jag ska läsa ikapp lite om någon dag när lillen sover Glad Hoppas alla har det bra!!

• SaJo81

Idag blir lilleman en vecka! Tiden går alldeles för fort känner jag.. Han e redan skitstark i nacken och ganska vaken och med när han är vaken, Känns inte som om han kommer vara bebis länge :( men helt underbar är han och storebröderna är så snälla och goa, synd att jag inte har haft så mycket tid med dom denna veckan :/ mellan amningarna har jag ju fått vila en del för att bli "hel" nertill igen...hoppas det läker ordentligt nu så kan jag få leka med mina stora grabbar med...

Har planer om att gå på Liseberg i slutet på veckan som kommer så då hade det ju varit trevligt om man kunde gå och sitta hyfsat normalt!

Svar på tråden Juli bebis 2012