• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Min lille älskling har haft magknip. I get bajs sen igår morse. Men nu, nu retade jag tarmen lite försiktigt och det var som att dra ut en plugg. Fritt blås. :) Har en glad och nöjd bebis igen. :)

Www.majsandra.wordpress.com

• millifjor

Ligger på bb hotellet nu med en skrikandes bebis, hon har så svårt att få grepp om mina bröstvårtor, de är alldeles för platta har precis skickat iväg maken för att köpa en amningsnapp, nån som har nån erfarenhet av sån?

• enilorac81

Millifjor- be barnmorskorna om hjälp med amningen det är de dem är till för. Lycka till nu!

• Hera78

Millifjor: jag använder såna, dottern tar inte tag annars men med amningsnapp funkar det kanon.

Något jag lärde mig efter fem veckor är att det inte räcker att skölja och koka dem. Bröstmjölken lägger sig som en hinna som gör att den inte fäster på bröstet och det slutar bara i frustration. Diskmedel är lösningen! Och funkar det för dig råder jag dig att köpa flera (tänk på att det finns olika storlekar), det är skönt att slippa gå upp och göra rent på natten, det är bara att ta en ny och sen rengöra alla på morgonen. Lycka till!

• froggyL

Grattis millifjor! Och tack för tipset om amningsnappen och hinnan...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Hera78

Det stämmer bra, min BM på MVC är Mia L, BM på förlossningen var Safiya. Vem hade du?

• enilorac81

Smulan12- var inne på din blogg och blev nyfiken på vilken bärsele du använder. Själv har jag ergobaby- men tyckte din såg bra ut också

• smulan12

Det är en babybjörn enilorac81.tycker den funkar bra. :) köpte den begagnad för en billig peng. Hel och fin och Noah sitter bra i den.

Lillemans knip håller visst i sej. Pappa är och köper messmör som vi ska prova och blanda ut med mjölken. Stackars älsklingen. :/

Svar på tråden Juli bebis 2012