• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Härligt Grahnkotten. Trots katastrof, men nu har du oxå bebis :) grattis!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • SaJo81

Känner mig som en ny människa! Lilla Bastian har låtit mamma sova mellan 0.00-6.00 nu äter han men jag tror nog vi får sova några timmar till efter detta :)

• Sladdis

SaJo81: vilken lyx!!!:) Själv har jag inte fått sova mer än fyra timmar i sträck sen Matteo föddes för snart fyra veckor sen.

• SaJo81

japp=) han åt och somnade om...han sover fortfarande men jag har ju två gossar till och dom ville gå upp så jag var "tvungen" :P 

• anjiali

Grattis grahnkotten ! Hopas ni mår väl efter snittet.

Vi ligger på en ca tre timmar per natt det senaste på grund av hennes mage. Funderar på att skita i antibiotikan .
    "hoppas" på att det nu är den som bråkar och inte kolik.
    Hon fiser en del och det låter som hon bajsar men det blir mest fartränder i blöjan. Har gått hur lång tid som helst utan en rejäl bajsblöja .
    Vi måste verkligen få sömn här hemma. Både jag och mannen går på knäna. På gränsen att rycka ihop när som helst av trötthet.

Vart köper man semper droppar ???

• MissMurrig
    anjiali skrev 2012-07-30 09:23:45 följande:
    Grattis grahnkotten ! Hopas ni mår väl efter snittet.

Vi ligger på en ca tre timmar per natt det senaste på grund av hennes mage. Funderar på att skita i antibiotikan .
    "hoppas" på att det nu är den som bråkar och inte kolik.
    Hon fiser en del och det låter som hon bajsar men det blir mest fartränder i blöjan. Har gått hur lång tid som helst utan en rejäl bajsblöja .
    Vi måste verkligen få sömn här hemma. Både jag och mannen går på knäna. På gränsen att rycka ihop när som helst av trötthet.

Vart köper man semper droppar ???
    Apoteket. (Finns ju Minifom också mot gaser i magen och kolik)

Ni kan inte dela upp er, trots att det är svinjobbigt när man är själv och de gråter. Så kanske en kan sova på soffan eller i ett annat rum, och en med bebisen, men du kanske ammar helt? Om du kunde nästa natt pumpa ut lite och ge bebisen till din man och så kan han ta EN matning iaf, och gå runt och vagga och vyssa, medan du sover i ett annat rum?

Vår lille har lite kvällskolik typ, vår första son hade det, och nu verkar denna också få samma grej. Det bökas och grymtas, och han skriker, sedan när han fiser lite så släpper det lite. Ska kolla med BVC idag och se om jag borde köpa magdroppar eller minifom.... 

Grattis Grahnkotten!! Vad var det som var katastrof?? Bra att allt gått bra till slut iaf! 
  • anjiali

Vi försöker dela upp oss och han matar med flaska någon gång. Men vi har så jäkla lyhört så det är svårt att inte höra minsta ljud.
    Jag har väldigt svårt att sova i vanliga fall.
    Men idag kunde jag somna om efter morgonamning och vaknade nu !!! Lycka !!!!

• HannaVirrpanna

Stort grattis till nya bebbar!!! Snart är alla ute! :)

Sitter på parkeringen utanför fotbollsarenan... Väntar på att sambon ska masseras klart. Två sovande barn i bilen! Vi har varit på BVC och vägt och mätat! Hon har kommit upp i, eller över, födelsevikt. Hon väger nu 4040 och är 53.5 lång. Skallen är 36,3 cm... Nu är hon nästan precis lika stor som hennes storebror var när han föddes! :)

Hon är dock väldigt röd i stjärten och det är som små prickar. Verkar vara värmeutslag blandat med hormonprickar... Ser ont ut! Så vi har vädrat för fullt nu i två dagar... Nån som har tips? Smörjer med inotyol!

• AKT83

Grattis till nya bebisarna!

Tilde är idag 4 veckor och mannens semester är slut och jag är själv med båda barnen. Känns lite bökigt men man kommer nog in i det efter ett par dagar. Idag ska vi köpa semoersdroppar och se om det hjälper mot hennes mage.

Svar på tråden Juli bebis 2012