• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • hanka77

Har också blivit trög i magen, och gasig, inte helt kul:) Löste det hela med indisk mat åtföljt av kaffe idag. Tur att det funkar:)

Inga cravings än, får se om det dyker upp nåt särskilt.

Har fått VUL inbokat hos IVF kliniken i alla fall, fast det är inte förrän 2 dec. Blir låååång väntan... 

• Blåklockan79

När jag var gravid med dottern klarade jag inte av kaffe, nu har kaffet på morgonen börjat smaka äckligt, men när jag kommer till jobbet kan jag få i mig lite, tror min mage behöver kaffe för att hålla sig igång. Annars har jag kvar av det lättlaxerande medlet jag fick utskrivet efter förlossningen då jag sprack lite, och absolut inte fick bli hård i magen, blir jag hård nu får jag väl kolla upp om man får shotta det när man är gravid

• Bebis187

=) Kaffe klarar jag mig inte utan, men försöker försöker dra ned på det då man läser att det inte är "bra" när man är gravid....men tror dock att det blir värre om jag inte dricker det .... abstinens rentutav kanske! ;)
    Nä, tror inte cravings e ngt man "hittar på" för att det ska vara mer tillåtet....utan att kroppen e i behov av ngt....
    Förhoppningsvis behöver man inte tugga på cement som ngn skrev här! Hahaha! Eller krita och gips....det har man oxå hör om.....  

Madlin: Ja, jag visste att jag var bärare av den här genetiska avvikelsen då min systers 2:a barn fått diagnosen och jag därefter tog ett DNA test. DNA-test blev taget på vår kille i samband med PUK-testet på BB och skickades iväg. Efter 1 1/2 månade fick vi svaret, men då visste vi redan för hans värden var konstiga. Då hade vi legat på sjukhus hela tiden - först på Neonatalen sen på Barnsjukhuset i Lund.  

Jaha. Försäkringsmännen kom hem till dig? Ja, det hade ju varit det ultimata. Måste som sagt få tummarna loss och sätta igång med detta! Tack för tipset! 

• AnnA1985
    Tolle83 skrev 2011-11-08 19:53:24 följande:

jag har bf 9 eller 10 juli, såg att du hade 9 :) kul! hur mår du?
    min karl vågar inte tro att de är sant. han vill knappt prata om de, vilket gör mej lite ledsen... 
    Mår illa till och från, men har blivit bättre sen förra veckan... Antar att det går upp och ner :p
    Annars är det växtvärk i livmodern, lite värk i svanken, galet trött, men dock på bra humör =) hur mår du själv?
    min karl vill inte riktigt prata om det heller. men det kommer väl =)

Förresten, vågar man ha sex nu när man äntligen blivit på smällen? Jag är livrädd att det ska hända nåt så graviditeten förstörs :S    
  • Tolle83

Jag vågar inte ha sex.. Jag är livrädd att nåt ska hända.. Växtvärk har ja me o ont i svanken, men inget illamående.. Bara om ja inte ätit i tid.. Yr är ja me o på ett strålande humör men kort stubin :)

• tundra

Idag har jag tydligt känt av fogarna samt ont i ryggen. Det hugger till ordentligt när jag lyfter mitt 15 mån kraftpaket på 14 pannor.
    Maken påstår att magen ser uppsvälld ut och jag måste hålla med.
    Så här snabbt gick det inte med första men då kom ju illamåendet istället. Ta i trä. Hoppas att jag slipper undan lite lindrigare den här gången.
    Som back-up ifall det (illamåendet) skulle slå till unnar jag mig choklad, kaffe och min favoritmat. Sen om jag måste leva på smörgåsrån och gröna vindruvor så är det inte lika bittert.

• Feah

NU har jag äntligen läst klart alla 99 sidorna, puh! Vad mycket ni har skrivit. Och så mycket nya förkortningar man lärt sig. Glad

Hej, jag är ny här. Gravid för första gången, jättespännande och samtidigt lite läskigt! Varit tillsammans med min sambo i 8 år, men inte försökt bli gravid förrän senaste månaderna. Planerat bf 5 juli, alltså i vecka 6 nu (5v + 4dagar).

Var till gynakuten för en vecka sedan pga att jag haft ont brevid ena höftbenet i flera dagar, inte superont, men lite sådär lagom. Jag var orolig att det kunde vara utomkvedshavandeskap, så de gjorde ett VUL på mig. Allt såg normalt ut, det t o m syntes början på ett litet "nånting" på rätt ställe, och det som gjorde ont var min högra äggstock där ägget hade släppt ifrån. (Tydligen producerar det hormoner de första veckorna i graviditeten, sväller upp och kan göra lite ont, men det visste ju inte jag.) Fick med mig ett foto hem t o m på det lilla misstänkta embryot. Omtumlande.

• frånochmeddu

faaan.
    jag har ont i ryggen, växtvärk, ett jävla humör & ett helt sjukt sug efter salta saker- så som tonfisk i olja med thailändsk musselsås?! haha.. Tur att det inte är söta saker iaf, usch.. mår illa bara jag tänker på det.
    På tal om det, trodde att jag hade sluppit illamåendet, icke sa nicke..! here we go....

BF 16 Juli 2o12<3
  • Tolle83

Välkommen Feah!
    Den här tråden är sjukt effektiv. De är så mysigt att krypa upp i soffan med ett stort glas te och läsa ikapp allting :)
    Jag väntar också första. Vi har försökt i nästan 3 år och blev nu satta i kö för att få göra IVF i januari. Men som de verkar nu behövs inte de :) visst e de spännande?! De är sjukt vad mycket som händer med kroppen på så kort tid.
    Skönt att allt såg normalt ut!
    Ja ska Göta vul på fredag, men är endast o v 6 (5+3) då så de kommer förmodligen inte summas annat än en hinnsäck..

• smulan12

GOOD MOORGON!
    Jaha. Här sitter jag. Tungan ute
    Har varit vaken sen 06 och gav upp hoppet om att somna igen efter en timmes försök. Jag som ALDRIG varit en morgon människa, snarare tvärt om... Så nu sitter jag här, klarvaken i mörkret.och väntar på att gubben och alla ni här ska vakna så jag har något att göra sen Tungan ute

Svar på tråden Juli bebis 2012