• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Hej alla.
    Gud så trist att läsa om alla blödningar.. Hoppas på det bästa för er!.
    Själv har jag haft det ganska lugnt idag men hade fruktansvärt ont i ryggen igår när jag körde bil.
    I morgon ska jag träffa BM för första hälsosamtal, vilket ska bli kul.

Gasig och trög vet jag inte om jag blivit mer direkt, men rapar gör jag nästan konstant och det bubblar  magen. :)

Håller tummarna för er alla! {#emotions_dlg.flower}

• Mysmamma70
    Gurkburk skrev 2011-11-08 14:21:36 följande:
    Jag är konstant kissnödig, någon som känner igen sig? Kanske är det jag som desperat försöker leta symptom på graviditet ...
    Jag springer också på toa ofta, men å andra sidan dricker jag mycket vatten också Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • AnnA1985

Min mamma berättade igår att mormor va helt tokig i cement när hon va gravid, haha. Så mormor hade tydligt vart som en stolle så fort hon såg nåt cementaktigt, gick dit och bet lite på't och sen var det bra :p
    Jag tror inte jag har några cravings än... Om det inte vore för den där paprikan jag köpte igår, har aldrig i hela mitt liv köpt paprika och blandat ner i salladen, hmm. Kanske nåt på g där ;p
    Trög mage emellanåt, men annars "normalt... fisarna är dessvärre inte att leka med, nästan värre än kattens, DÅ är det illa, haha! Fräsch man är då :p   

• jessamy

Usch sa trist att lasa om alla som bloder men som sagt kan ju vara normala blodningar med. som jag skrev sa blodde min syster och nar hon ringde kk sa dom at henne att stalla in sig pa ett mf. Nar hon fick komma pa vul fanns en bona dar inne.

Sjalv ska jag pa vul den 17 for att se hur langt gangen jag ar sa jag kan boka kub test nar jag kommer hem. Dock ar detta illamaende att helvete. Vet fan inte hur jag ska orka de med tva barn.

• Cizzi86

Känner igen det där med gasigheten..haha!jag släpper väder hela tiden känns det som. Tur man inte har en kille som är fisförnäm;)

• SommarDahlia

känner inget sug efter något speciellt än, hade inte cravings förra grividteten heller. Däremot så blev jag verkligen besatt om jag blev sugen på nåt, då kunde jag inte bara strunta i det vilket resulterade i sena besök till affären för att jag bara va tvungen att ha marängsswiss eller vad det kunde vara.

Tycker jag har blivit mindre kissnödig än innan, undra vad det ska betyda

• Tolle83

Jag har än så länge inga craving.. Egentligen tror jag inte att de finns nåt sånt.. :) Bara ett settt att skylla dålig vana på :D haha närå- Men tanken har funnits...
    Däremot drömmer jag. MASSOR och konstiga saker. Jag är ockås väligt yr vilket är rätt obehagligt.  Fisig i magen är jag också och LIVRÄDD att bli förstoppad! Jag dricker kaffe på morgonen endast för att kunna göra 2an. Annars tycker jag kaffe har börjat smaka kostigt...

Jag gick idag in i v 6. 5+0. Är pissnervös inför vvulet på fredag. Jag vet att även om jag inte får nån blödning innan dess så kommer jag få panik om han inte ser nånting. Även fast jag egentligen vet att de är för tidigt. 
    Jag vill så gärna se ett pickande hjärta så jag vet att grynet finns där. De skulle kännas mer verkligt på nåt vis...  

• MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-08 18:52:02 följande:
    Jag har än så länge inga craving.. Egentligen tror jag inte att de finns nåt sånt.. :) Bara ett settt att skylla dålig vana på :D haha närå- Men tanken har funnits...
    Däremot drömmer jag. MASSOR och konstiga saker. Jag är ockås väligt yr vilket är rätt obehagligt.  Fisig i magen är jag också och LIVRÄDD att bli förstoppad! Jag dricker kaffe på morgonen endast för att kunna göra 2an. Annars tycker jag kaffe har börjat smaka kostigt...

Jag gick idag in i v 6. 5+0. Är pissnervös inför vvulet på fredag. Jag vet att även om jag inte får nån blödning innan dess så kommer jag få panik om han inte ser nånting. Även fast jag egentligen vet att de är för tidigt. 
    Jag vill så gärna se ett pickande hjärta så jag vet att grynet finns där. De skulle kännas mer verkligt på nåt vis...  
    Cravings behöver ju inte vara en dålig vana, vissa får cravings på nyttiga saker, eller som jag på lukter. Efter förlossningen behövde jag inte längre gå och sniffa på skurtrasor ;)
  • AnnA1985

Jag går också in i vecka 6 idag <3 Va ju tvungen att berätta för läraren att jag väntade samtal från mvc igår, så hon visste varför jag bara skulle svara i telefonen helt sådär framför nyllet på na på mittsamtalet :p
    Så tid för information fick jag om precis 1 vecka, och då skulle vi även boka tid för inskrivning.. trodde man skrev in sig vid första besöket redan, men kanske olika från stad till stad?!
    Min gubbe har inte fattat att han ska bli pappa än.. han tror inte riktigt på testerna, haha. Blir väl mer verkligt när man börjar få mage ^^ 

• Tolle83
    AnnA1985 skrev 2011-11-08 19:37:34 följande:
    Jag går också in i vecka 6 idag <3 Va ju tvungen att berätta för läraren att jag väntade samtal från mvc igår, så hon visste varför jag bara skulle svara i telefonen helt sådär framför nyllet på na på mittsamtalet :p
    Så tid för information fick jag om precis 1 vecka, och då skulle vi även boka tid för inskrivning.. trodde man skrev in sig vid första besöket redan, men kanske olika från stad till stad?!
    Min gubbe har inte fattat att han ska bli pappa än.. han tror inte riktigt på testerna, haha. Blir väl mer verkligt när man börjar få mage ^^ 

jag har bf 9 eller 10 juli, såg att du hade 9 :) kul! hur mår du?
    min karl vågar inte tro att de är sant. han vill knappt prata om de, vilket gör mej lite ledsen... 
Svar på tråden Juli bebis 2012