• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Oj för mig var det tvärtom. Är morgonmänniska men under förra grav var jag sjukt trött mest hela tiden.
    Känner mig inte trött på samma vis än men gissar att progesteronförgiftningen ännu är mild.
    Går in i v 6 idag (5+0).

• Tvåbarnsmamman78

Känner mig ur och smått illamående. Skulle vilja skrika ut till alla att vi väntar barn så att alla förstår varför man mår som man gör... Nu ska man gå runt och le och inte visa något... Suck. Hur gör ni?

• smulan12

Gudarna ska veta att det inte är så lätt att vara gravid. Och värre kommer det bli.Tungan ute
    Vi har är i v.6 (5+3) och vi har berättat för de allra närmaste redan vilket känns himla skönt..

• Vitsippa80

Herregud, fick en chock när jag ställde mig på vågen i morse! Har gått upp 1,5 kg redan (v 7)! :-O
    Är det nån som vet om det är normalt eller är det bara jag som moffat i mig för mycket mat? Obestämd Har varit väldigt hungrig senaste veckan... Och embryot och de expanderade tuttarna kan väl inte väga 1,5 kg ihop..?

• Gurkburk

God morgon! Här kastas man mellan hopp och förtvivlan. Var ju hos gyn igår där läkaren konstaterade att gravtestet var mycket svagt. Fick rätt mycket molvärk igår kväll igen och låg i sängen hela kvällen. Supertrött och snuvig, precis som i förra graviditeten. Det kom lite brunt på pappret när jag var på toa och jag kände mig ganska ynklig och ledsen.

Så nu på morgonen tog jag mod till mig och tog ett nytt gravtest med inställningen att det skulle bli blankt eller väldigt svagt. Det kom inget plus direkt så jag tog ett djupt andetag och gick iväg. Tillbaka till testet efter 1,5 min och möttes av ett tydligt plus. Ok inte lika starkt som kontrollstrecket, men det var ingen tvekan om att där var ett plus. Vet inte riktigt vad jag ska tänka om det.

Sen ringde BM och berättade att mina körtelvärden såg bra ut. TSH 1,4 (referensintervall för gravida 0,5-2,0), T4 18 (ref 14-22). Det var ju skönt i alla fall.

Nu är det bara att vänta. Vänta på mer blod, vänta på mer gravidsymptom, vänta på starkare/svagare plus, vänta på nästa VUL om en vecka, vänta på någon form av besked...

• Mysmamma70

Vitsippa, det är så olika. Jag brukar gå upp ca 3 kg de första 12 veckorna och det beror nog mest på att jag har en ökad aptit den tiden, som minskar sen. Inget att oroa sig för, jag har totalt gått upp 10, 12, 14 och 17 kg och med de två sista har det varit extra vätskekilon de sista månaderna.

• michelodeon
    Vitsippa80 skrev 2011-11-09 08:47:48 följande:
    Herregud, fick en chock när jag ställde mig på vågen i morse! Har gått upp 1,5 kg redan (v 7)! :-O
    Är det nån som vet om det är normalt eller är det bara jag som moffat i mig för mycket mat? Obestämd Har varit väldigt hungrig senaste veckan... Och embryot och de expanderade tuttarna kan väl inte väga 1,5 kg ihop..?
    Förra gången började jag gå upp nästan direkt. Jag var jättehungrig och antar att jag åt efter det :-/ så jag gick upp iaf 2-3 kilo innan inskrivningen och totalt 27 kilo!

Vägde mig idag och hade gått ner typ ett kilo, skönt de iaf. Men jag har inte varit så sugen på mat å godis än så länge.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Mysmamma70

Molly, jag vill inte ta ditt hopp ifrån dig, men man kan plussa i många veckor efter ett MF, minst 2 veckor skulle jag vänta med att testa igen sa BM på KK. Men jag håller tummarna för dig!

• michelodeon
    AnnA1985 skrev 2011-11-08 20:36:26 följande:
    Förresten, vågar man ha sex nu när man äntligen blivit på smällen? Jag är livrädd att det ska hända nåt så graviditeten förstörs :S    
    Jag har varit tveksam men har iaf haft sex två gånger sen pluset och det har gått bra men man har ju varit nervös när man går på toa sen och ska titta på pappret :-/
    Men det ska inte vara nån fara med sex säger dom ju, men nervös är man ändå.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-09 08:58:06 följande:
    Molly, jag vill inte ta ditt hopp ifrån dig, men man kan plussa i många veckor efter ett MF, minst 2 veckor skulle jag vänta med att testa igen sa BM på KK. Men jag håller tummarna för dig!
    Jo, jag vet. Det betyder egentligen inte så mycket att det fortfarande är ett plus, men jag var så inställd på ett väldigt svagt plus eller negativt då läkaren sa igår att det var väldigt svagt. Det här testet tyckte jag inte alls var så svagt även om det inte heller var jättestarkt.

Jag har inte gett upp helt, men jag är ganska inställd på att det inte kommer gå vägen. Förra gången jag var gravid fick jag ett jättestarkt plus direkt när testet sugit upp urinen, nu kommer ett medelstarkt efter en minut. Vet inte om det betyder något, men i kombination med blödningen samt att jag inte har börjat få ont i brösten (vilket jag fick väldigt tidigt i förra graviditeten) ser det inte så ljust ut.
Svar på tråden Juli bebis 2012