• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bebis187

Hihihi Madlin! "Lukta på skurmedel och diesel"-craving! Va kul! Ja, jag tycker det luktar gott när man tankar annars oxå - när jag inte är gravid.

Men vad jag vet hade jag inga cravings min förra graviditet, ska bli spännande att se denna gången....

Känns som jag är jämt illamående hela tiden - men klart jag är arbetslös och har sonen på dagis 15 timmar i veckan så jag går bara hemma och känner efter. Känner att jag vill äta hela tiden för att bli av med illamåendet - men känner att illamåendet INTE går över av att äta. Hoppas att jag inte blir kräkig denna graviditeten.....usch, not nice......

Förra grav. kräktes jag typ bara 2 gånger och det var över 2 dagar när jag var hemma från jobb pga huvudvärk....

Men hahaha, vad roligt att höra om din "roliga" craving - mer sånt vill jag höra om....man har ju hört att man kan få märkliga cravings....       

• Helvi

Madlin: Jag tog en klunk te imorse och fick springa och spy vet inte varför jag inte fick behålla tet. Kaffe går hur bra som helst. Kina mat är ett måste nästan varje dag känns det som. När är du beräknad?

• tundra

Helvi: Vår BVC har inskrivning i v 10. Minns inte om man lyssnade på hjärtat första gången. Tror att det var senare.
    Om du är genuint orolig ska du nog höra av dig till din barnmorska och be att få komma på ett tidigt VUL. 

• Bebis187
    MLT skrev 2011-11-08 12:48:11 följande:
    Jag har alltid haft Trygg Hansa själv, men valde Skandia liv till sonen, kostar 200:-/månad. Jag bokade möte med flera olika försäkringsbolag och jag personligen tyckte att Skandia var bäst. Det kan nog löna sig att lägga ner lite tid på att verkligen fördjupa sig i de olika försäkringarna, de kommer man ju ha i minst 18 år framåt..

Gravidförsäkring eller?

Gällande barnförsäkring så skäms jag att säga att vi ännu inte fått tummarna loss och skaffat en försäkring till vår son som nu är 19 månader!!! (usch ja, så hemskt - jag vet!)
    Vår son har en genetisk sjukdom så det kan bli svårt att få försäkring och jag har börjat en gång att fylla i papper hos Trygg Hansa, men det var fruktansvärt mycket att fylla i då de vill ha de undantag till försäkringen dokumenterad..... Det finns kanske ngt kontor man kan traska in på och få hjälp??? Börjar bli lite pinsamt nu och vi måste DEFINITIVT ha en försäkring på illbattingen! 

• Helvi

Tundra: Tack för svaret! det är inte så att jag är jätte orolig, har bara väldigt svårt att förstå att jag är gravid, kanske fattar mer efter man fått höra den lille..:)
    Men jag borde i o för sig förstå eftersom jag får spendera mycket tid på toaletten då jag blir kissnödig HEEEELLA tiden...haha,,men de får man ta..:)

• Mysmamma70

Grattis till era plus, jag följer tråden lite på distans och inväntar mitt VUL den 17:e...

Blödningen har minskat och jag har inte ont, men vågar inte hoppas. 

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Gurkburk
    Ella Jade skrev 2011-11-08 13:02:12 följande:
    Okej, hade du ont nått då? Men är missfall verkligen med så lite blod som vi haft? Konstigt. Men så kanske fallet kan vara.

Aja, men om tjock slemhinna är bra då är det bara konstantera MF för mig, mitt var tunt tror jag hon mumlade utan att ge en förklaring. Jag håller tummarna för dig iallafall!

Jag får se om det blir jobbigt eller inte, om inte, hänger jag gärna kvar, kommer vara så tomt annars.. Hjärta
    I samband med blödningen hade jag inte ont, däremot har jag haft lite ont lite här och var, då och då i magtrakten sen jag upptäckte att jag var gravid. Framför allt i går kväll när jag gick och la mig, men det har inte alls varit i närheten av de kramper jag fick när jag fick missfall i våras. Å andra sidan var jag längre gången då och hade fått medicin som skulle sätta igång det. Det jag känner den här gången har jag tolkat som växtvärk, men det kanske är att stoppa huvudet i sanden. 

Jag trodde också man skulle ha mycket mer ont och blöda mer när man fått missfall. Läkaren sa också att om det blir missfall kommer jag att blöda betydligt mer.

Vad gäller livmodersslemhinnan är jag inte expert, men han sa att det var bra att den var tjock. Vad jag förstår behövs det en viss tjocklek på slemhinnan för att ägget ska fastna och vid missfall är det blodet i slemhinnan som kommer ut. Kroppen förbereder sig på en graviditet genom att fylla slemhinnan med blod. Om man inte blir gravid kommer blodet ut i form av mens. Det är vad jag fått för mig, en läkare kanske skulle uttrycka sig annorlunda.

Det är synd att du inte fick någon riktigt förklaring. Håller tummarna för att vi alla någon dag ska få stå där med små underverk i famnen.
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-11-08 13:23:21 följande:
    Gravidförsäkring eller?

Gällande barnförsäkring så skäms jag att säga att vi ännu inte fått tummarna loss och skaffat en försäkring till vår son som nu är 19 månader!!! (usch ja, så hemskt - jag vet!)
    Vår son har en genetisk sjukdom så det kan bli svårt att få försäkring och jag har börjat en gång att fylla i papper hos Trygg Hansa, men det var fruktansvärt mycket att fylla i då de vill ha de undantag till försäkringen dokumenterad..... Det finns kanske ngt kontor man kan traska in på och få hjälp??? Börjar bli lite pinsamt nu och vi måste DEFINITIVT ha en försäkring på illbattingen! 

Nej, barnförsäkring, gravidförsäkring hade jag ingen. Visste ni att er son hade ett genetiskt fel innan han föddes eller hade försäkringen täckt den om ni hade tecknat innan födseln?

Jag bjöd som sagt hem representanter från olika försäkringsbolag och när jag bestämt mig fick de fixa med alla papper, jag skrev bara under.
  • Gurkburk

Jag är konstant kissnödig, någon som känner igen sig? Kanske är det jag som desperat försöker leta symptom på graviditet ...

• MLT
    Bebis187 skrev 2011-11-08 13:19:05 följande:

Hihihi Madlin! "Lukta på skurmedel och diesel"-craving! Va kul! Ja, jag tycker det luktar gott när man tankar annars oxå - när jag inte är gravid.

Men vad jag vet hade jag inga cravings min förra graviditet, ska bli spännande att se denna gången....

Känns som jag är jämt illamående hela tiden - men klart jag är arbetslös och har sonen på dagis 15 timmar i veckan så jag går bara hemma och känner efter. Känner att jag vill äta hela tiden för att bli av med illamåendet - men känner att illamåendet INTE går över av att äta. Hoppas att jag inte blir kräkig denna graviditeten.....usch, not nice......

Förra grav. kräktes jag typ bara 2 gånger och det var över 2 dagar när jag var hemma från jobb pga huvudvärk....

Men hahaha, vad roligt att höra om din "roliga" craving - mer sånt vill jag höra om....man har ju hört att man kan få märkliga cravings....       

Lukta gott är en sak, men att varje morgon hälla upp en hink med varmt vatten och skurmedel för att under dagen kunna doppa trasan och lukta på känns mest sinnessjukt :) Jag fick även lova sambn att bara sniffa en gång när jag tankade trucken på jobbet, var helt galen i diesellukt!
Svar på tråden Juli bebis 2012