Ella Jade skrev 2011-11-08 13:02:12 följande:
Okej, hade du ont nått då? Men är missfall verkligen med så lite blod som vi haft? Konstigt. Men så kanske fallet kan vara.
Aja, men om tjock slemhinna är bra då är det bara konstantera MF för mig, mitt var tunt tror jag hon mumlade utan att ge en förklaring. Jag håller tummarna för dig iallafall!
Jag får se om det blir jobbigt eller inte, om inte, hänger jag gärna kvar, kommer vara så tomt annars..

I samband med blödningen hade jag inte ont, däremot har jag haft lite ont lite här och var, då och då i magtrakten sen jag upptäckte att jag var gravid. Framför allt i går kväll när jag gick och la mig, men det har inte alls varit i närheten av de kramper jag fick när jag fick missfall i våras. Å andra sidan var jag längre gången då och hade fått medicin som skulle sätta igång det. Det jag känner den här gången har jag tolkat som växtvärk, men det kanske är att stoppa huvudet i sanden.
Jag trodde också man skulle ha mycket mer ont och blöda mer när man fått missfall. Läkaren sa också att om det blir missfall kommer jag att blöda betydligt mer.
Vad gäller livmodersslemhinnan är jag inte expert, men han sa att det var bra att den var tjock. Vad jag förstår behövs det en viss tjocklek på slemhinnan för att ägget ska fastna och vid missfall är det blodet i slemhinnan som kommer ut. Kroppen förbereder sig på en graviditet genom att fylla slemhinnan med blod. Om man inte blir gravid kommer blodet ut i form av mens. Det är vad jag fått för mig, en läkare kanske skulle uttrycka sig annorlunda.
Det är synd att du inte fick någon riktigt förklaring.

Håller tummarna för att vi alla någon dag ska få stå där med små underverk i famnen.