Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Sambon kom precis hem med sushi... Bad om extra mycket ingefära.. Så fick en hel burk till med inlagd ingefära. När jag ätit upp allt så säger sambon något med "är ingefära något man ska prova äta för att få igång det hela.. såsom curry eller ananas?" så svarade jag att "Nej, jag var bara så sugen". Sen googlade jag ändå "gravid+ingefära" och får upp överallt att det kan vara farligt! Jag åt alltså en rejäl portion.. Cirka 1dl inlagd ingefära.. ska jag vara orolig över detta nu..?

• babyhummingbird

Godförmiddag allihopa! Imorgon skall sambon på svensexa.. Jag ser INTE fram emot detta.. Det är nämligen bokat vip-rum på strippklubb i Helsingör :/ Tanken på att han sitter med en smal storbystad naken tjej framför sig.. medan jag ligger hemma rund som en boll.. (dock slår jag nog dem flesta i bystmått just nu..haha.. men å andra sidan så läcker väl inte deras bröstmjölk!) Sambon ber mig att inte vara orolig och han säger att han aldrig skulle röra någon annan.. speciellt inte nu när jag väntar vårt gemensamma barn.. men ÄNDÅ så har jag jordens klump i magen och vet att jag kommer ligga helt sömnlös tills han kommer hem.. Vilket ju kan bli 6-7 på morgonen liksom.. Åh hemska tanke.. Varför detta jäkla påhitt med att svensexor ska innehålla strippor!? Whiskyprovning och cigarrer hade räckt kan jag tycka..

• babyhummingbird

Ja ibland är det skönt att bara kunna få kräka av sig lite.. men hade ju inte tackat nej till att vattnet gick idag eller att värkarna började komma igång så att han "tyvärr" missar svensexan imorgon ;) Men bebis verkar ha det så bra där inne.. så hon kommer nog inte ut inom närmsta veckan i alla fall. Jag har i alla fall laddat kylen med mat så att imorgon kväll/natt kommer det bli storkok! Allt för att kunna fokusera på annat än de där lättklädda damerna med sina svanktatueringar ;) Så imorgon blir det biffar, piroger, köttfärssås, lasagne och köttbullar som får smaka på min vrede :D

• babyhummingbird

Jag la också upp bild på stickan här på FL för att jag var så osäker! Nu när jag ser bilderna så ser jag ju ett solklart plus.. men just då kunde jag nog inte riktigt få in det. Jag och sambon pratade om att sluta med avbrutet samlag (vilket vi gjort senaste fem åren) och "se vad som händer". Min bästa kompis hade även plussat bara veckor tidigare.. ville så gärna bli gravid jag också.. En vecka efter att vi haft sex första gången utan att han drog ut den så började jag må illa.. Två veckor senare till så tog jag ett test.. just det testet jag la upp här på FL. Enligt mina och BM's beräkningar så tog det nog sig redan första gången, haha :D

• babyhummingbird

Vi har kanske bara haft tur.. eftersom det tog sig första gången vi försökte.. eller så var det vara ett "lucky shot".. Sambon är i alla fall nöjd och menar att han har "bra krut i kanonen".. haha.. Män är så löjliga! :D

• babyhummingbird

Oh den här jäkla svensexan gör mig galen.. är egentligen dödstrött men kan icke förmå mig själv till att sova.. de är över i Helsingör.. Så lär väl inte se sambon förrän tidigast sextiden eller något.. så hur slår jag ihjäl sex timmar nu då? Kanske skulle man dra fram Sex and the city-boxen? Har ovanpå allt en hemsk hjärtklappning idag.. vet inte om det bara är en tillfällighet eller om det är jag som stressar upp mig för mycket kanske? VÄLDIGT obehagligt är det i alla fall.. känns som om flodhäst sätter sig över bröstkorgen.. :/

• babyhummingbird

Samma här att den kommer när jag ligger ner.. Blir helt kallsvettig och får sätta mig upp.. Så nu har jag byggt mig en ställning av typ tio kuddar så får jag försöka sitta upp i sängen!

• babyhummingbird

Jag har väldigt lätt att stressa upp mig för saker.. och får nästan panikångest då.. Speciellt när det gäller saker som är utanför min kontroll.. Kontrollfreak.. Sen gör väl inte graviditeten det bättre.. fick samtal från sambon nu i alla fall och han lät okej.. så nu kanske man kan få ner pulsen lite! Får koka mig lite hallonbladsté och varva ner! Så får vi se om dörren öppnas klockan tre, klockan sex eller klockan åtta i morgon bitti!

• babyhummingbird

Resultatet av svensexan? Precis som jag misstänkte.. Käpprätt åt helskotta!! Förstod inte ett ord av vad sambon sa när jag ringde vid strax innan tre.. han svamlade om de mest besynnerliga sakerna. Jag har nu fått en av de som är med på svensexan att ta hem honom till sig istället.. så kan han komma hem imorgon och skämmas. Han hade lovat att ta det lugnt med alkoholen.. men han gjorde den totala motsatsen.. Sjukt besviken. Men nu ska jag i alla fall ha en efterlängtad sömn och hoppas på en rejäl ursäkt från mitt pucko till pojkvän imorgon.

Svar på tråden Augustibebis 2012