Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Hon flyttade mig från 7+5 till 7+3.. Känns överkomligt.. Och där var bara ett foster (annars hade min stackars sambo nog svimmat, haha). Nu är nästa datum att se fram emot den 9e jan då det är inskrivning.. Och sen till första "riktiga" ultraljudet!
    Mitt Illamående är betydligt mer överkomligt nu.. Fortfarande kämpigt på morgonen, men går bra under dagen! Men att jobba 100% tar verkligen musten ur en.. Så glad att det blir lite långledigt nu från och med fredag!

• babyhummingbird

Jag äger ingen våg.. Fick gissa lite på hälsosamtalet.. Gissade på 59kilo och kan tänka att jag ligger på 2kilo plus nu kanske.. För att inte må illa måste jag äta HELA tiden.. försöker dock hålla mig till frukt.. Men till i övrigt så slinker det mesta ner. Kan inte äta så mycket åt gången, men blir hungrig snabbt igen. Så en pizza får man dela upp på varannan timme på kvällen, haha, sambon tycker jag är helt knäpp.. Han är van vid att jag äter en hel pizza utan problem så han fattade ingenting när jag kände mig mätt efter en liten bit :)

• babyhummingbird

Är det någon annan i gruppen som äter Levaxin?

• babyhummingbird

Bullen85: Har ätit levaxin tidigare.. Men inte senaste två åren.. Jag gick och testade mina värden precis när jag fick reda på att jag var gravid.. På vårdcentralen, då sa dom att värdena var okej men att hon skulle skicka en remiss till sjukhuset. Idag.. (vecka 9) så ringer en läkare och meddelar att jag måste börja med mitt Levaxin idag, för att värdena ligger för lågt.. Så sa han att annars ökar risken för missfall. Blev besviken över att det tagit sån tid, men bättre sent än aldrig. Så nu måste jag ta blodprov var 4-6 vecka.
    Men saken är.. Nu är jag jätteorolig för missfall.. Har gjort VUL igår och allt så bra ut.. Men ändå orolig.. Så min fråga är om du vet hur mycket det kan påverka min graviditet? :/

• babyhummingbird

Då får jag hålla tummarna för att värdena ändras snabbt, ska hämta ut medicinen idag!

• babyhummingbird

Magen idag är svullen... skäms lite då jag vet att det inte alls är någon bebis som syns nu.. Längtar tills man vet att det är livmoder och bebis som börjat ta plats.. och inte bara gaser & köttbullar :)

• babyhummingbird

I Skåne (eller i alla fall Ängelholm) får du inte heller VUL... Antingen UL i vecka 17-18 eller så får man betala på Emmakliniken 1000kr. Men jag ringde till GYN och sa att jag känt en annorlunda smärta i underlivet plus att mina symptom avtagit lite så jag var orolig.. Så då fick jag kolla det, efter att berättat att jag knappt kunde sova för att jag var så orolig. Så fick betala 300kr som vid ett vanligt gynbesök, absolut värt det!

• babyhummingbird

Gällande diskussionen om hårfärgning. Jag har alltid tyckt det varit en smula överdrivet tills jag såg Kalla Faktas reportage om detta... Här kommer ett utdrag från sammanfattningen: http://www.tv4.se/1.2136972/2011/05/13/hoga_kemikaliehalter_efter_harfargning
    Tycker man skall läsa detta, eller ännu bättre kolla reportaget.
    Jag blev förvånad över hur höga halter man kunde mäta i urinen.  

Så jag kommer inte att färga håret under dessa nio månader.. utan kommer välja en mildare toning med mindre 2,5 TDA i sig.. vill inte riskera någonting.  Jag kan tillägga att jag annars färgar håret frekvent.

• babyhummingbird

Jag är i vecka 10 imorgon och mitt humör är hemskt... dels gråter jag minsta lilla (som för ett tag sedan när jag inte fick upp falukorvsbiten med grillpincetten.. då började jag stortjuta... normalt? Haha). Jag är även hemsk att diskutera med... humöret är alltså inte på topp.. hoppas det snart går tillbaka till det normala, haha!

Hittade precis bildtråden! Underbart! Min bästa tjejkompis är gravid och hon är idag i vecka 20 men syns knappt på henne ännu.. så ska bli skönt att se folk med lite mer "normala" magar så man kan jämföra! :) För att ha sån tur som henne tror jag inte! Har lagt in bilder i tråden idag faktiskt Skrattande

• babyhummingbird

Bullen85: Kan inte länka från Iphonen tyvärr! Men Mästerkatten gjorde det tidigare idag! "Bildtråd för augustibebis 2012" heter den :)

Svar på tråden Augustibebis 2012