Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Idag hände en hemsk sak.. Inne på ICA vid 17,00 med sambo.. Sambon fick ett samtal så jag ställde mig vid frysdisken och väntade på honom.. Då börjar det tjuta i öronen.. Hör ingenting förutom detta tjut.. Börjar kallsvettas och det börjar svarta för ögonen. Försöker få kontakt med sambon som är en bit bort.. Sen lägger jag mig över frysdisken och då kommer sambon! Helt dåsig! Så fick gå ut och ställa mig i snön.. Helt genomblöt var jag då av kallsvett. Fy sören vad hemskt! Har dock ätit dåligt idag.. Och det fick man verkligen sota för direkt alltså! Så nu har jag lassat in kyckling och potatisgratäng som om det inte fanns någon morgondag!

• babyhummingbird

Jag funderar också på baby

• babyhummingbird

Jag funderar också på baby

• babyhummingbird

Jag funderar på baby och barnmässan (ska det stå).. Nu bor jag i Ängelholm (Skåne) men kommer åka upp med en väninna i så fall och stanna över på hotell i samband. Du som varit där innan, är det en bra tillställning? Testbanan låter ju jättebra, några andra saker som man inte ska missa?

• babyhummingbird

Har precis varit och hämtat min hemmadoppler på posten! En Caremaxx.. Har precis tryckt i mig 10bitar sushi också.. Så nu ska vi se om vi kan lokalisera den lille krabaten bland allt ris :)

• babyhummingbird

Såg att ngn skrev det här med sexlust.. Den är som bortblåst här också.. Främst för att när jag kommer hem efter att ha jobbat 8-17 så ska det handlas, lagas mat, ätas och sen är jag ofta så trött att jag somnar på soffan. Plus att jag inte är av med mitt illamående.. Så hoppas till gudarna att jag snart får mer energi och att illamåendet försvinner så man kan vara lite kärleksfull med sin sambo innan man blir allt för stor och klumpig :)

• babyhummingbird

Vi har pratar om det och är mycket glad vid att han har förståelse och har aldrig tjatat. Har en väninna som också är gravid och hennes sambo tjatar på henne om det hela tiden vilket får henne att må jättedåligt.. Så är väldigt glad att slippa känna press. Vi försöker att komma ihåg att pussas

• babyhummingbird

Här är tanken att använda så lite som möjligt.. Har också fått höra att jag har ganska hög smärttröskel.. Får se om det stämmer, haha. Men tanken är att försöka bada lite och använda lustgas om det behövs. Sen vill jag ha perinealskydd för att minska risken för att spricka.

En annan fråga.. Om tiden finns vill jag väldigt gärna ha lavemang innan.. Fick höra att inte alla förlossningar godkänner detta.. Kan det stämma? Någon som har erfarenhet?

• babyhummingbird

Perinealskydd är det speciella handgreppet jag tror du syftar på. Har tänkt skriva upp detta i mitt förlossningsbrev. Tydligen kan detta minska risken för att spricka rejält. Såg på uppdrag granskning som handlade just om detta.. Att på de förlossningar man infört detta grepp som BM gör hade bland annat antalet sfinkterruptur (när man spricker hela vägen) sjunkit drastiskt.

Svar på tråden Augustibebis 2012