Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Har är det lugnt i sänghalmen.. Har mått så illa så det har liksom inte blivit av mer än en gång sen plusset.. tycker synd om sambon.. Men väldigt glad över att han inte tjatar.. För några dagar sedan sa han att han "saknade mig".. Vilket kändes som ett fint sätt att säga det på. Hoppas på att illamåendet snart går över så han får tillbaka sin normala flickvän..

• babyhummingbird

Hej allihopa.. Jag börjar ångra nu att vi skall ha nyårsfirandet hemma hos oss... Och att jag som vanligt varit väldigt överambitiös med maten.. Tre rätters varav förrätten är tapas cirka 10 olika små rätter som skall förberedas.. Håller just nu på med fyllda potatisar till huvudrätten.. Springer och kräks lite emellanåt.. Just nu ligger jag och vilar.. Får ge sambon instruktioner på hur allt skall tillagas.. Jaa.. Vi får se hur denna kvällen slutar!! Men ser fram emot ett spännande 2012 med bebis i magen!

• babyhummingbird

Hej allihopa! Hoppas ni hade en trevlig nyår... Här blev det inte så roligt.. Sambon skulle ut med hunden vid 22.. Då sköt någon iväg en raket precis bredvid honom.. Så hunden satte av.. Vi letade fram till 02.. Då gav vi upp för natten.. Sen satte vi klockan en gång i timmen och gick ut och kollade.. Vi hade satt upp portdörren (vi bor i lägenhet) i fall han skulle springa hem.. Och när klockan ringde vid 07 var det dags för mig att gå ut igen.. Och då låg det en liten kall kinesisk nakenhund utanför lägenhetsdörren.. Har nog aldrig blivit så glad! Så allt slutade väl i alla fall.. Även om det inte blev så festligt eftersom alla gäster var ute och letade halva natten.. Men tacksam över så underbara vänner!

• babyhummingbird

Efter idag avskyr jag nog IKEA.. Var där idag idag och kände plötslig att "jag måste kräkas".. Lokaliserar en skylt med pil mot toaletterna.. Rusar dit.. En ny skylt.. Springer åt höger.. En ny skylt.. Såhär fortsätter det tills jag rusat igenom halva varuhuset med handen för munnen och antagligen helt vit i ansiktet.. Väl framme hinner jag bara precis till en papperskorg.. (som tur är var det ingen annan där..) Jäkla IKEA till att ha dåligt med toaletter! IKEA i Helsingborg är ett jättevaruhus... Fler toaletter skulle verkligen behövas! För nödiga barn eller kräkiga gravida! Usch och fy!

• babyhummingbird

Jag måste fråga en sak... Vi som har BF den 1e augusti... Vilken vecka är vi i?? Vissa appar säger vecka 10 andra vecka 11.. Sen såg jag någon skriva vecka 12.. Så nu är jag helt förvirrad! Vilket stämmer? Haha!

• babyhummingbird

Hej allihopa! Jag undrar om jag börjar få början till foglossning... När jag ansträngt mig mycket.. Som idag när jag kom hem efter en långpromenad med hunden så gör det jätteont i rumpan.. Eller typ vid skinkorna.. Känns alldeles hårt och spänt... Kan även hugga till om jag vrider mig för mycket eller lutar mig framåt. Hjälper med värmekuddar lite.. Kan detta vara tecken på foglossning?

• babyhummingbird

Idag stramar även huden på brösten ordentligt... Kliar som tusan... Kletar på body butter en gång i halvtimmen (för att minska kliet)... nu tycker jag mina bröst kan sluta växa.. Gjorde silikonimplantat i mars så de var redan välfyllda.. Ska bli spännande och se om man blir någon Pamela Andersson nu, haha..

• babyhummingbird

Då har man gjort det mest pinsamma hittills.. På väg hem från jobbet nu vid 15,00.. Har cirka 7min hem.. Halvvägs så börjar jag må riktigt illa.. Försöker hålla emot.. Men gick inte.. Kräktes upp hela lunchen mitt på gatan.. Detta hände för cirka 15min sen.. Fy fansiken vad pinsamt!! Drog upp huvan och småjoggade hem i hopp om att ingen sett mig.. nu får det vara nog med illamåendet.. Vecka 12 snart.. Håller tummarna för att det försvinner snart!

• babyhummingbird

Vore kul om vi kunde skrivs ut adressen till våra bloggar (de som har

Svar på tråden Augustibebis 2012