Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

En fråga.. sammandragningarna känns som vanligt.. Lika ofta.. Men däremot så har trycket i underlivet ökat väldigt.. Nu gör det ont emellanåt när trycket kommer... Tecken på att saker börjar hända eller är det mer troligt att man rört på sig för mycket under dagen kanske? :S

• babyhummingbird

Grattis till tvillingarna och kissekatten! Själv trodde jag att det skulle hända igår... fick i panik kasta ner det sista i bb-väskan.. men värkar avtog sedan och fick snopet krypa ner i sängen. Idag har det varit barndop och det gör ju inte direkt att man längtar mindre!

• babyhummingbird

Jag har plaskat runt i poolen hemma hos far min idag.. Väldigt snygga bilder när jag ligger och guppar med magen i luften, haha! Haft ordentlig med sammandragningar varje kväll senaste fyra dagarna.. men slutar ofta kring ett-två.. så trött på detta! Mina sammandragningar känns mycket mer intensiva om jag ligger på rygg halvsittandes än om man ligger på sidan tex.. Så frågan är om det är en god idé att försöka låta sammandragningarna komma.. eller det gör kanske ändå ingen skillnad?

• babyhummingbird

Mitt förlossningsbrev:

- Jag vill veta vad som händer under förlossningen och vill hellre ha för mycket information än för lite. Jag vill vara involverade i alla beslut som gäller förlossningen. Jag är inte rädd för smärta, nålar eller sjukhus utan ser nyfiket fram emot förlossningen och den utmaning som väntar!

- Jag vill vara så aktiv som möjligt under den aktiva fasen. Vill försöka vara upprätt, använda mig av pilatesboll och gärna bli påmind om att försöka att gå runt och röra på mig. Jag är öppen för att föda i olika ställningar och tar gärna råd från barnmorskan om detta.

- Jag är orolig för att spricka mycket och vill att barnmorskan coachar/guidar mig i när och hur jag ska krysta för bästa effekt men för att minimera risken för att spricka under själva utdrivningsskedet. Jag vill ha perinealskydd.

- Jag är öppen för all typ av smärtlindring men vill försöka föda utan epidural. Vill däremot veta när det är "sista chansen" och då ta ställning till om jag skulle vilja ha det. Vill i första hand försöka använda mig utav lustgas, bad och dusch.

- Ge gärna pappan information som jag inte lyckas ta till mig.

- Vi vill ha sen avnavling.

- Skulle det bli tal om kejsarsnitt vill jag ha information om detta så snart som möjligt.

- När bebisen är ute vill jag så vill komma igång med amningen så fort som möjligt och ser gärna att vi tre får tid tillsammans i ett eget rum.

Framförallt hoppas jag på en spännande upplevelse och hoppas att ni på bästa sätt hjälper oss att få våran lilla flicka till världen!

• babyhummingbird

Jag har med mig en journal i pappersformat.. Så ger alla pappers tillsammans.. Alternativt ber sambon lämna över alla papper. Är också väldigt mesig när det kommer till sånt och ogillar att be om saker och "ställa krav".. sambon har dock INGA problem med sånt så därför kan han gärna få överlämna alla papper :D

Haft värkar nu från och till senaste tre timmarna.. som senaste kvällarna.. men idag gör det lite ondare.. Kaaaaaaanske kan det närma sig?

• babyhummingbird

Heja Naimis! Hoppas det går framåt!

• babyhummingbird

Nutella och ananas skriver jag direkt upp på inköpslistan! Igår köpte jag det som får åka med i bb-väskan.. Dextrosol, två energibars, 12mini-paket med olika torkade frukter (som de små russinpaketen) och sedan ska jag även ha med hemmagjorda frökex. Saft och dylikt.. Får man hur mycket man vill eller ska man kanske ta med själv också?

• babyhummingbird

Biopremiären (Batman) jag sett så mycket fram emot avklarades igår utan allt för mycket sammandragningar.. Skönt! Dock så började det så fort vi kom hem.. men la av efter en timme. Nu så får bebis faktiskt stanna tills på söndag i alla fall.. för på lördag ska vi på bröllop på några av våra bästa vänner och sambon är bestman. BF den 2/8 men hoppas på att barnmorskan kan görs en hinnsvepning den 31/1... *Håller tummarna!*

• babyhummingbird

Sommaren: Tyckte också den var jättebra! Kissade också flertalet gånger innan vi gick in och drack minimalt med vätska.. Så det fick bli två ordentliga glas med cola light efter bion! :D

• babyhummingbird

Glad att ni tyckte fl-brevet var till hjälp :D Nu väntar jag ivrigt på att få använda det! Sammandragningar hela dagen med cirka 10-15min mellanrum.. Seeeegt.. Frågan är om man skulle åka in "för tidigt" om de kan tänka sig att man får stanna och de kan hjälpa en på traven lite.. eller om man blir hemskickad direkt..?? Var brukar de göra?? Har en bit till BB då vi valt i en annan kommun.. Så vill inte åka i onödan.. men är trött efter jobbiga förvärkar var kväll sedan i lördags :/

• babyhummingbird

Här kämpade vi på med täta sammandragningar igår.. Men sedan så glesnade det ut framåt ett-två igen.. Både jag och sambon fick besviket gå och lägga oss.. Han som varit relativt ointresserad av graviditeten i stort.. frågar nu en miljon frågor, läser böcker och är noga att berätta för alla vi träffar på stan att vi snart ska ha barn... Extremt seg reaktion.. Men är glad att den äntligen kom! Igår såg jag att han lagt ut ultraljudsbilden på Instagram och skrivit "See you soon".. det värmde hjärtat! Så ingen bebis idag heller.. får bli lite mer tvätt till tvättstugan då istället :D

• babyhummingbird

Här var vi inne på förlossningen igår natt, åkte vid halv fyra i natt... Sammandragningarna kom mer och mer tätt och höll alla i sig i mer än en minut.. Dessutom blev jag akut jätteillamående när värkarna kom.. Inne på fl blev det ctg och sedan kollade de tappen... 2CM KVAR AV TAPPEN.. Sååå besviken när jag haft sammandragningar varje kväll i en vecka nu! Så var bara att åka hem igen. Jaja, ingen risk att det blir födsel idag när vi ska på bröllop i alla fall.. Känns som om det kan dröja minst två veckor till typ :(

• babyhummingbird

Hoppas på bebis idag då Tesdy! Min väninna gjorde samma sak för ett tag sedan och det tog sig andra gången de gick på med den där gelén.. Så snart är nog din bebis ute :D

• babyhummingbird

Här bakas det knäckebröd för fullt.. Eller sådana här frökex.. Så goda! Har laddat en ordentlig burk i förlossningsväskan också! BF imorgon.. får bli en långpromenad på morgonen och sedan hålla tummarna bara ;)

• babyhummingbird

Vattnet gick innan idag och nu ska jag läggas in på förlossningen eftersom lillfisen bajsat i vattnet så det var grönt.. Så antingen kanske det kommer igång av sig själv.. Eller så blir det igångsättning imorgon! Väldigt punktlig bebis eftersom jag har BF imorgon! :D

• babyhummingbird

Igår kom vår lilla tös klockan 20,11 efter mycket stånk och stön. 3530gram och 51cm minsann. Nu ligger liten och sover på bröstet på BB. Vill gärna åka hem ikväll men de tyckte jag skulle stanna pga långvarig vattenavgång.. Men jobbigt att dela rum med en annan mamma och skrikande bebis.. Vill bara hem till min egen säng och till min sambo!

Svar på tråden Augustibebis 2012