Mitt förlossningsbrev:
- Jag vill veta vad som händer under förlossningen och vill hellre ha för mycket information än för lite. Jag vill vara involverade i alla beslut som gäller förlossningen. Jag är inte rädd för smärta, nålar eller sjukhus utan ser nyfiket fram emot förlossningen och den utmaning som väntar!
- Jag vill vara så aktiv som möjligt under den aktiva fasen. Vill försöka vara upprätt, använda mig av pilatesboll och gärna bli påmind om att försöka att gå runt och röra på mig. Jag är öppen för att föda i olika ställningar och tar gärna råd från barnmorskan om detta.
- Jag är orolig för att spricka mycket och vill att barnmorskan coachar/guidar mig i när och hur jag ska krysta för bästa effekt men för att minimera risken för att spricka under själva utdrivningsskedet. Jag vill ha perinealskydd.
- Jag är öppen för all typ av smärtlindring men vill försöka föda utan epidural. Vill däremot veta när det är "sista chansen" och då ta ställning till om jag skulle vilja ha det. Vill i första hand försöka använda mig utav lustgas, bad och dusch.
- Ge gärna pappan information som jag inte lyckas ta till mig.
- Vi vill ha sen avnavling.
- Skulle det bli tal om kejsarsnitt vill jag ha information om detta så snart som möjligt.
- När bebisen är ute vill jag så vill komma igång med amningen så fort som möjligt och ser gärna att vi tre får tid tillsammans i ett eget rum.
Framförallt hoppas jag på en spännande upplevelse och hoppas att ni på bästa sätt hjälper oss att få våran lilla flicka till världen!