Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Idag har vi beställt vagn och betalt handpenning! Blir en Stokke Xplory med ett tjusigt vinterkitt också. De hade extrapris på vagnen i Göteborg (eller rättare sagt fick man vinterkittet på köpet man man köpte den kompletta vagnen, värde 2800:- så blev jötteglada!) Så i juni tänkte vi åka upp till Göteborg och hämta vagnen! Skönt att ha klarat av det beslutet! Sen bestämde vi (okej.. Jag bestämde..) att får vi en till så tar vi en Bugaboo Donkey, haha :)

• babyhummingbird

Hoppas du fått en bra stund där inne natlup! Så mysigt är det.. Jag hade mitt första RUL den 2e mars.. Bästa stunden på länge!

• babyhummingbird

Gällande sparkarna i magen. Jag upplevde aldrig den där känslan av fladder/fiskrörelser.. Utan plötsligt en dag kom en liten spark. Nu känner jag henne sparka hela dagarna och det känns tydligt utanpå magen.. Mest känns det när jag lägger mig på soffan efter middagen på kvällen. Syns till och med utan på magen.. Filmade och visade mannen igår som alltid missar sparkarna!

• babyhummingbird

pixel3: Första barnet.. Vecka 20 :)

Igår sparkades det en hel del efter att vi haft "vuxenmys" (för första gången på evigheter kan tilläggas pga allt illamående).. Sambon blev orolig att lilltjejen var upprörd efter sexet, hahaha! :) Nu jäklar ska jag införskaffa snygga underkläder (i större storlek) och tina upp den jäkla istiden vi haft hemma!

• babyhummingbird

Hoppas innerligt det går bra för alla tre bebisarna!!

• babyhummingbird

Hej! Jag har en fråga som kanske är lite underlig.. Ni som har barn sedan innan, har ni varit med era barn på öppna förskolan? Ni som är gravida, har ni tänkt att vara på öppna förskolan? För jag tillhör en helt nyöppnad familjecentral där min barnmorska, BVC och öppne förskolan är i samma hus. De öppnade bara precis öppna förskolan för en vecka sedan.. var där och kikade och det är jättefint! Massa aktiviteter med babycafé, musikrum, matlagning,babygymnastik, spädbarnmassade.. ja, allt mellan himmel och jord. Öppna förskolan ligger även bara 5min promenad ifrån mig... så jag hade tänkt att kanske vara där kanske en gång i veckan.. särskilt eftersom jag inte känner så många andra som har barn i samma ålder.. många har barn som redan är 2-3år. Men enligt min väninna så är man "bara på öppna förskolan kanske MAX en-två gånger per månad." (Värt att tillägga är hon är skeptisk och negativ gentemot det mesta..) Men min fråga är alltså hur ni använt öppna förskolan och/eller är detta något ni kommer besöka?

• babyhummingbird

Hej allihopa! Jag har varit med i den här tråden sen starten i princip och var väldigt aktiv i början.. sedan dalade det hela ut i samband med att det var så hektiskt på jobbet sista månaderna innan jag gick hem. Men nu har sedan tre veckor tillbaka gått på semester som sedan blir automatiskt föräldraledighet. Jag har dock läst allt här inne.... söndagar har jag ägnat åt att läsa ikapp... och senaste två veckorna har jag läst varje dag! Så jag hänger med i "snacket". Mitt BF är den 2/8 så inte långt kvar nu!!! Tänkte slänga upp lite bilder i bildtråden också, annars finns det mycket bilder i bloggen :) Så hoppas jag är välkommen tillbaka trots LÅNGT uppehåll ;)

• babyhummingbird

Har också spenderat kvällen med att packa bb-väskan.. Imorgon tvättas bebiskläder och filtar så då kan de också packas ner. Ska skriva ut FL-brevet imorgon också och lägga i min journal! Sen kan jag nog känns mig relativt lugn... måste bara inhandla "stortrosor" imorgon också.. äger nästan enbart string så får ladda med ett gäng rejäla trosor!

• babyhummingbird

Grattis frumii och lycka till Capy :)

Själv beger man sig ner mot tvättstugan för att tvätta upp alla kläder som skall med till BB och för första dagarna hemma!

• babyhummingbird

Senaste två veckorna har jag haft sånt extremt sug efter bensin... Att lukta på då alltså.. Går världens omväg när jag ska till stan för att kunna gå inom parkeringsgaraget.. Börjar bli lite jobbigt för jag vill ju inte andas in det där! Någon som vet något bra substitut?? :/

Svar på tråden Augustibebis 2012