Augustibebis 2012
Mästerkatten: Har ringt och pratat med barnmorskan och ska in och prata med henne imorgon. Annars håller jag mig levande genom nyponsoppa! Köpte upp de sista förpackningarna på Willys, haha :)
Mästerkatten: Har ringt och pratat med barnmorskan och ska in och prata med henne imorgon. Annars håller jag mig levande genom nyponsoppa! Köpte upp de sista förpackningarna på Willys, haha :)
Det blir inget dop här heller.. namngivning blir det däremot. Ett bra sätt att få ihop båda våra familjer vilket aldrig händer direkt annars. Hade väldigt gärna velat ha det på sommaren.. men då får vi vänta tills han/hon är hela 10 månader vilket känns lite sent.. så kanske blir på vintern istället. Vi får se helt enkelt!
Känner ingenting här heller, trots 11+2. Men det kommer väl! :)
På grund utav att svärmor inte har kunnat hålla tyst om min graviditet.. Så har det sakta men säkert spridits ut. Svärmor berättade för folk i vecka 5..(trots att jag bett henne inte berätta för någon).. sedan dess har jag hört folk som vet om det.. Bor man i en liten stad så går ryktet fort också.. Så idag valde jag att göra det officiellt.. Skulle något hända så vet ju halva stan om det i vilket fall.. Känns dessutom bättre att få berätta det själv än att alla hör det "ryktesvägen". Så nu är det officiellt.. Ger mig en liten klump i magen.. Hade velat vänta lite till.. Men ibland blir inte allt som man tänt sig.
Det var otroligt respektlöst av henne och vi hade en LÅNG diskussion efter händelsen.. Men gjort är ju gjort och hon har bett om ursäkt.. Så nu är jag officiellt gravid, haha :)
Nu är min blogg "officiell" som sagt. Nu ska man bara försöka vara lite mer aktiv i sina inlägg.. men när man kommer hem efter jobb 8,00 - 17,00 är inte det direkt första prio, haha. Väntar ivrigt på brevet gällande datum för RUL :)
12+0 idag här också! Väntar ivrigt på tiden för RUL.. Varit lite osäker på att kolla kön (då väldigt många tycker det är "fel").. Men nu har jag bestämt att göra som känns rätt för oss.. Oavsett vad andra gjort eller kommer göra. Man ska inte lyssna så mycket på andra egentligen!
Vi kommer kolla könet (om man ser något, inte säkert ju!).. Skulle det sen visa dig vara fel.. Får jag väl ta fram en gammal balja och färga kläderna :)
Köpte en bra bok med pilates för gravida nu i mellandagsrean.. Har även kollat ut en pilatesboll som skall inhandlas! Annars blir det mest promenader med hunden nu (och det räcker gott och väl efter att ha jobbat hela dagen.. Efter snart fyra års heltidsarbete ska det bli gudomligt skönt med mammaledighet!!
Måste bara göra ett inlägg om det här med vagn.. efter många diskussioner fram och tilbaka kom min sambo i förra veckan och sa "Okej.. Vi köper en sån där BUNGALOW" Hahaha.. Han menade självklart en Bugaboo.. och igår när jag sa att jag hittat en bra vagn på blocket så säger han "En sån där Bungabunga?" Snacka om att vara helt hopplös! Haha!!
Sådär nu har jag också bytt namn (före detta LundinEk).
Så nu får vi hoppas på att det inte blir fler hackningsförsök mot FL.
Går in i vecka 14 imorgon... illamåendet är inte över... kräks fortfarande varje morgon.. håller tummarna för att det skall försvinna snart! Provar nu med åksjukearmband :)