Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Jag tecknade försäkring idag, den gäller i och för sig inte förrän från vecka 24 tror jag.. Men tänkte att lika bra och ha det gjort!

• babyhummingbird

Börjar nu åka på en rejäl förkylning känner jag... Ingen fara för bebisen väl? Så länge det inte är allvarlige infektion?

• babyhummingbird

Influensevarning på mig också.. Även sambon kände sig lite risig i morse.. Så blir väl sjukhem här hela helgen.

Någon skrev förresten här igår att de skulle äta våfflor.. DET satte sig på min hjärna. Vaknade vid 03 i natt för att kissa (som vanligt).. På vägen tillbaka gick jag inom köket och började leta i alla köksskåpen. Går in och lägger mig igen. Och sambon frågar vad jag håller på med.. "Har vi inget våffeljärn??".. Han kollar lite förvirrat på mig.. Och svarar "Nej, vi har nog inget våffeljärn".. Jag säger då "Men jag vill äta våfflor imorgon!"... Sen där någonstans somnar jag igen.. Nu i morse innan sambon åkte till jobbet så säger han "Jag köper ett våffeljärn till dig idag". Haha... Snäll sambo till tokig gravid flickvän.

• babyhummingbird

Jag har en fråga till er som har barn och hund. Vi har en Chinese crested hemma och jag är lite orolig för hur det ska funka med barn. Han är väldigt "på" och hoppar gärna upp i sängen med världens kraft och samma sak i soffan.. Speciellt när vi varit ute och han har mycket energi.. Han är jätteduktig när vi träffar andra barn.. Men undrar hur han kommer reagera när vi kommer hem med en liten. Någon som har erfarenheter?

• babyhummingbird

Lyckades tjata till mig ett VUL på måndag. Längtar! 7+1 idag så tycker man borde kunna se hjärtat slå nu... Väldigt nervös, lite orolig men framförallt förväntansfull!

• babyhummingbird

Gravidappar har jag sex stycken olika.. My baby (på engelska), babygruppen, libero, babycenter, gravid 1177 och babydax (salu ansvar). Tycker absolut att Babycenters är bäst! :)

• babyhummingbird

Nej, inga blödningar här.. Men haft en olustig känsla i magen.. Plus att jag varit väldigt Illamående och kräkts en hel del... Och det avtog väldigt snabbt nu i förrgår.. Kan ju bara va hjärnspöken.. Men ringde och bönade och bad om ett vul för att se att allt var okej.. Blir väldigt lätt orolig och har sovit som en kratta nu i två dagar av oro, så hon på Gyn tyckte att visst kunde de kolla de för att lugna ner mig lite. Så det tackar jag ödmjukast för. Så på måndag får vi se om där finns något hjärta som tickar.

• babyhummingbird

10,20 har jag VUL nu... Så spännande!! Inte för att man ser fram emot att ligga i den där otroligt bekväma stolen.. Men för att förhoppningsvis få se ett litet hjärta slå! Är så uppspelt och stissig nu.. Hade behövt en whisky, haha ;)

• babyhummingbird

Mitt VUL gick bara bra! Hjärtat tickade på för fullt och allt såg normalt ut! Puhhh! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012