Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Hejåhå.. Det tror jag också ;)

• babyhummingbird

Mannen fick veta att han levde imorse kan jag meddela.. Hädanefter blir det alkoholfria öl utan några som helst undantag tills bebis är ute.

Har också fått väldigt förändrade toalettvanor.. Har varit jättehård i magen hela tiden (med eller utan järntabletter) men nu sista 2-3 dagarna så är det precis tvärtom om.. Och innan har det varit MAX en hon per dag.. kanske mer varannan.. och nu springer jag och gör nummer två flera gånger om dagen.

Håller tummarna för att det är på gång inom en vecka eller så kanske.. BF den 2e egentligen.. Så om en vecka känns alldeles lagom :D

• babyhummingbird

Minstörstalycka: Grattis!
    Nova: Lycka till!!!

Var hos barnmorskan idag, 37+4 (BF 2/8)

Fosterljud 155 (dock hade BM klämt mycket innan.. så hon var nog stressad lilla bebisen.. har legat mellan 135-145 innan)
    Hb - 110 (har tidigare varit 125 och sist 104)
    SF-måttet var 34cm
    Vikten + 12kilo
    Blodtryck 120/70 (brukar vara 100/60)
    Bebis är nu även fixerad och ligger långt ner!

Pratade om hinnsvepning ifall jag går över tiden... men håller alla tummar för att det inte behövs! :D

• babyhummingbird

Är också kass i magen från och till... ursäkta infon här nu.. men det luktar riktigt illa ibland.. jag hoppas verkligen det går över tills det är dags! Går in i vecka 39 imorgon. Jag är införstådd i att man nog troligen kommer göra nummer två under förlossningen... men det är ju trevligt om det inte luktar DÖD i hela rummet! Tror det är en kombination av kroppens egna utrensning som man kan läsa om... Plus lite stress kanske? Vet att när jag var liten och vi skulle iväg och resa så kunde det bli likadant.. kul att det kommer tillbaka nu.. får försöka meditera eller något! Haha ;)

• babyhummingbird

God förmiddag allihopa.. mycket spännande på gång nu i tråden ser jag. Själva provade vi "färdknäppen" igår.. resulterade dock inte mer än i en massa sammandragningar som sedan planade ut... men skönt

• babyhummingbird

Här har två dagar ägnats åt bland annat storkok

• babyhummingbird

Hemma från restaurangbesök med vänner. Hade en hemsk natt med många sammandragningar i natt.. Hoppas på antingen en lugn kväll... ELLER att det drar igång ordentligt. Gör lite sittande salsa i soffan... väldigt skönt under sammandragningarna måste jag säga! Tror pilatesbollen kommer bli min vän på BB!

• babyhummingbird

Då får lilla kattungen sätta fart nu innan katten börjar fräsa och spotta ;) Hehe

• babyhummingbird

Ikväll väntar ännu ett restaurangbesök.. närmare bestämt Allsång på en stor uteservering här i lilla Ängelholm. Brukar komma otroligt mycket folk och ska bli spännande att se hur min rygg klarar en hel kväll på en trästol (har dock redan packat ner en filt att sitta på!). Det är min sambo och hans band som spelar.. de andra i bandet retade honom för hans lättöl.. men jag är stenhård på att det icke skall med en salongsberusad partner till BB! :D Är det någon som ska bli lullig där inne så ska det vara jag (då av lustgasen!). Så jag hoppas att lite gamla hederliga kioskvältare gör att bebis vill komma ut! (Fast gärna EFTER att bandet slutar spela så jag slipper vara orsaken till att bandet plötsligt saknar både sångare och basist..)

• babyhummingbird

Sommaren12: Har också bokat Batman på onsdag! Haha :D Kommer bli tuuuungt, med det får det vara värt!

Jguz: Här luktar det också kalaspuffar! Någon har sagt till mig att det kan vara när man druckit dåligt.. Att det luktar lite kalaspuffar.. när det är mer koncentrerat liksom!

Nu är jag hemma från allsången.. Fick lämna tidigare då sammandragningar blev lite väl påtagliga.. så gick hem och smet inom godisbutiken ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012