Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Naimisen: Läser gärna också! :)

• babyhummingbird

Här funderar vi lite på en resa till New York över påsk.. Hade varit underbart att kunna köpa billiga barnkläder! Skillnaden på till exempel Ralph Lauren här hemma och i USA är jättestor! Annars får det väl bli en beställning på internet istället ;) Men håller tummarna för en resa i påsk!

• babyhummingbird

Nu var min inskrivning hos BM klar.. Herregud med frågor! Blodtryck var lågt och järnvärderna bra! Det enda var att hon sa att
    smärtan i ryggen ut i skinkan var tecken på ischias.. Så får nog försöka börja träna ryggen lite hemma.. Tips?

• babyhummingbird

Någon gynundersökning gör de inte. Utan det är blodprover, urinprov, blodtryck, invägning och sen får du svara på typ tiotusen frågor :)

• babyhummingbird

Har jag nu räknat rätt så innebär det att den där omtalade 12veckors-gränsen kommer imorgon! BF 1/8. Mina kräkattacker har blivit värre senaste veckan.. Men det kan jag leva med, så länge pyret mår bra! Funderar på när man ska gå ut offentligt med graviditeten.. Tänkte nog vänta 2-3 veckor till.. Fast vet inte riktigt vad jag väntar på, men kan nog suga på karamellen ett litet tag till :)

• babyhummingbird

Jaha! Då hade jag fattat det fel ändå :) Ja, men det börjar närma sig absolut.. Härligt!
    Den där rädslan för att berätta pga missfall är ju otroligt jobbigt kan jag också känna.. Men får göra som alla säger och tänka att man väntar barn

• babyhummingbird

Menade att jag går in i vecka 12 (11+0)

• babyhummingbird

Här är det fulvecka så det skriker om det.. När jag kommer hem är det ner under täcket och släcka lampan som gäller.. Var med Emil bästa tjejkompis idag och handlade barnkläder.. Hon är i vecka 23, så lite mer än 10veckor före mig! Det var svårt att stå emot att köpa något idag! Fortfarande mycket reagrejer ute i butikerna.. Så hon kom hem med massa kläder till kommande pyret.. Men jag tänkte försöka vänta ett tag till! Nu är detta ju min första.. När började ni andra köpa kläder?

• babyhummingbird

Mitt illamående blir nu värre dag för dag.. istället för att bli bättre som det står överallt. Senaste dagarna har jag kräks på jobbet, på morgonen och värst är det på kvällen.. får inte behålla min kvällsmat. Är det något fel.. eller kan det helt enkelt vara så att det ibland blir värre ehtl plötsigt trots att jag nu gått in i vecka 12? 

Svar på tråden Augustibebis 2012