Inlägg från: babyhummingbird |Visa alla inlägg
  • babyhummingbird

Augustibebis 2012

Jag skulle ju föredra ett litet klipp än att spricka från underlivet hela vägen upp till analen som tyvärr händer vissa.. Sen vill ju klart alla spricka så lite som möjligt (eller undvika det helt) och man får ju hoppas på att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra att man spricker. Tänker prova allt ställningar, oljor, handgrepp, bäckenbottenövningar och allt som kan tänkas hjälpa mot att spricka..haha.. Men.. I slutändan är ändå det viktigaste att lilla krabaten kommer ut och mår bra!

• babyhummingbird

Saajmon: Förstår känslan av att bli mindre trovärdig på grund utav att du är betydligt mycket yngre än många andra i tråden.. Men tror folk hade undrat lika mycket varför man inte kontaktat en BM oavsett ålder.. Oavsett om man är 20, 30 eller 40 :)

• babyhummingbird

Min kompis kunde tyvärr inte följa med på Barn och babymässan i Göteborg.. Så om ni är där den 3e så ser ni nog mig om ni ser tjej kommande släpandes på en mycket missnöjd och uttråkad sambo, haha!

Det är dock min födelsedag den 4e mars så får se det som en del utav min födelsedagspresent! Efter mässan blir det middag på någon mysig restaurang i Göteborg! :)

• babyhummingbird

Tackar för boktipsen! Nu beställde jag från adlibris "A till bebis" och även "Att föda". På pocket och med gratis frakt blev det ynka 84:- Vad bra! Så nu kommer man sitta och vänta vid brevinkastet! På tal om semlor så sitter nog hela vårt kontor nu och bara väntar tills eftermiddagsfikan då företaget bjuder på semlor! Vilken underbar dag :)

• babyhummingbird

Tänkte bara meddela att jag skrivit ett litet blogginlägg om er alla i denna underbara grupp på min blogg idag: preggo.blogg.se/

• babyhummingbird

Jag äter också levaxin nu under grav.. Började med 50.. Men har nu gått upp till 75.. Hoppas det räcker! Får lämna blod var 4-6 vecka hela graviditeten är tanken för att kolla nivåerna.

• babyhummingbird

Ibland inser man verkligen hur skört livet är.. En genensam vän till mina vänner har med sin familj har idag fått ta farväl av sin lilla dotter. Hon föddes i vecka 27 och låg på neo ett tag.. Men alla hennes värden var så fina så hon fick åka hem efter ungefär en månad.. Som vilken annan bebis.. Bara en aning mindre.. Sen hemma så åker hon på RS-virus.. Ett vanligt förkylningsvirus.. Till följd av detta har senaste dagarna har organ efter organ kollapsat.. För igår bli en allvarlig hjärnblödning.. Så idag fick de ta farväl av världens sötaste lilla Tilda.. Hela familjen var vid hennes sida nere i Lund inklusive hennes storasyster på 1,5 år.. Så fick de koppla ur alla maskiner.. Så nu slipper lillan ha ont mer och har somnat in.. Fy fan vad livet är orättvist.. Tårarna rinner varje gång jag tänker på hur hennes familj.. Förstår inte varför sådana här saker måste hända.. En liten kämpe som klarade sig genom allt en liten prematur kan behövs möta.. För att sedan dö till följd av ett förkylningsvirus.. Finns Gud undrar man..

• babyhummingbird

Här är det också dags för RUL idag... Vi hoppas innerligt på en frisk liten och krabat och att vi ser om vi skall ha pojke eller flicka! Kan nog rapportera besked kring 15,00 ungefär ;)

• babyhummingbird

Imorgon blir det Baby & Barnmässan i Göteborg för mig och sambon! Någon mer som ska dit? :)

• babyhummingbird

Klara med RUL... Kommer bilder i andra tråden sen, köpte tre bilder. En liten tjej väntar vi! Sambon höll på att trilla av stolen! Haha

Svar på tråden Augustibebis 2012