• NiniMe

Augustibebis 2012

Kan man hoppa in här? Jag plussade i tisdags och är nu i v.4+5..Har enligt dessa uträkningar bf den 31 juli...Detta kommer bli det tredje barnet Har två pojkar sen innan som är 2 år och storebror är 3½

Vi ska på julmiddag med jobbet på fredag och så pinsamt jag skämtade för ett tag sen om att dom skulle få se mig full för första gången, men nu vet jag icke HUR ska jag kunna ljuga, har ni ngt bra tips på en lögn varför jag itne kan dricka hahaha?
    Mina närmsta vet om det men jag vill vänta ett tag innan det blir offentligt helt  

• NiniMe

Glömde symptom... Jag har svällt upp som attans och ser ut till att vara i v 15-18 mest på kvällen, tarmarna har full rulle... Mensvärk, trötthet..... Och de symptom jag väntade på har jag inte fått, jag har nästan inga flytningar....

• NiniMe

Tack töser Jag har skrivit in mig i bf-listan nu

Jag undrar bara om det är fler som har fått ont i ligamenten redan? När jag reser mig upp stramar det, nyser eller hostar så stramar de, när jag böjer mig framåt och ska sträcka på mig igen så kommer det igen..

• NiniMe
    Naimisen skrev 2011-11-26 22:16:24 följande:
    Ninni - haft de i ca 4 dagar redan
    Ja jag fick det innan jag plussade, så typ 1½ vecka,  därför jag misstänkte att det var ngt hehe... Minns inte att jag haft de så tidigt med mina andra grav....
  • NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-26 23:53:24 följande:
    laddade ner graviditets kalendern från libero till mobilen, det skulle jag inte gjort, 7 av 10 mår illa.och mår man illa så är det mindre risk för mf. känns ju jävligt bra jag som inte känner något!!!
    Jag mådde inte illa när jag var gravid med mina pojkar, hade lite äckelkänsla i v.8-9 typ men inget mer
  • NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-26 23:11:55 följande:
    jag har känt det när jag vänder mig i sängen ett par gånger, var så med mina andra barn också :) ett gott tecken
    Sköönt o höra
  • NiniMe
    Novixi skrev 2011-11-27 21:54:08 följande:
    god kväll tjejer! Imorgon ska jag ringa till BM och boka tid för inskrivning Glad
    börjar fundera på om jag inbillar mig att jag är gravid dock. jag vet ju att jag är det med tanke på att jag gjort ca 7 gravtest under 4 dagar. Haha!
    Men har inga symptom alls, förutom att jag är grymt trött HELA tiden! Lite spänning i magen också, men inget illamående, inga ömma bröst eller något!

Med sonen mådde jag väldigt illa redan i 3+0 och hade jätteömma bröst! Hade jag i alla fall mått illa hade det kännts lite mer verkligt.
    Är bara så rädd att det ska bli ett missfall eftersom jag inte har så mycket symptom (fick ett förra månaden). Har även läst att om man inte har så mycket symptom är risken för missfall större.
    Usch, jag svamlar nu, men kände att jag behövde skriva av mig lite. Tungan ute

Hoppas ni andra har det bra, med massor av gravsymptom! Skrattande
    Jag har upplevt med mina andra graviditeter att symptomen kom mest runt vecka 7+ fram till vecka 13 ungefär sen kom spökveckorna för mig, kände inte ett skvatt, jo jag fick visserligen större mage med tvåan ganska omgående men tröttheten försvann och äckelkänslan med, annars hade jag inga speciella symptom... Vi håller tummarna för alla här att det kommer gå fint Hjärta

Jag tittade på min platta mage idag och tänkte ooooh den kommer aldrig vara så platt sen hahahaha... Vägde mig med idag för o veta var jag ligger, denna gången ska jag INTE gå upp 35 kg, jag t'nker INTE väga 110 kg vid förlossningen hahahahah
  • NiniMe

Hej tjejer Här rullar det på Jag har haft pojkarna på dagis idag, deras sista dag där när jag är ledig, har studerat innan, därför har dom varit på dagis idag, men idag hade jag inga måsten alls, så jag har passat på att sova hela förmiddagen, det kommer vara ett minne blott i framtiden hahahaha... Denna dagen ska jag bära med mig länge

Jag har inga speciella symptom som dykt upp nu utöver det vanliga, jo förresten jag har börjat få ont i mina höfter igen, har haft problem med dom innan jag blev gravid och nu börjar de göra ont igen Rynkar på näsan  Har hört att akupunktur ska vara bra, någon som har tips?

• NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-30 04:44:38 följande:
    Hej tjejer sitter på jobbet, nu vill jag hem o sova,slutar kvart över sju. Sen är der 30 min promenad till bussen, sen kissat hunden innan man får dyka i säng. Brukar inte äta när jag kommer hem men är sjukt sugen på äggröra, så får det nog bli. Har inga flygningar. Jag håller tummarna. Ska ringa kvinnohälsan orådfråga. Skulle ju höra av mig öm jag börja blöda.. villgöra vul nu. Men är bär i v5+ 0 tror jag så man kommer inträde så mycket.. får hålla ut till den 12.
    Jag har inte heller någon flytning alls, är det illa om man inte har det?
  • NiniMe
    oxle bo skrev 2011-11-30 07:42:16 följande:
    Jag hade bruna flyttningar igår natt. Det vill vi inte ha..
    Aha, har hört att det kan vara ganska vanligt i dom veckorna vi är i..... Men vi hoppas inte att det kommer mer Hjärta
Svar på tråden Augustibebis 2012