-
Hon menar inte att embryot är veckor då? Dom två veckor du räknar fram till vecka sex är ungefär dom veckorna mellan mensens första dag tills att du blir befruktadCarolines Secrets skrev 2011-12-01 09:34:46 följande:Jag hade till och med ägglossning två dagar innan beräknat så borde redan gått in i vecka 6. Det konstiga är att hon kollade två-tre ggr och sa samma svar :s -
embryot ÄR 4 veckor ska där stå :)NiniMe skrev 2011-12-01 12:51:35 följande:Hon menar inte att embryot är veckor då? Dom två veckor du räknar fram till vecka sex är ungefär dom veckorna mellan mensens första dag tills att du blir befruktad -
Nu när man kollar symptom så kommer det upp att man kan bli lättare förstoppad men jag är tvärtom, går på toa fler gånger om dagen nu än innan...
-
Herregud säger jag bara hahaha, nyss hemkommen från julmiddagen med jobb min ursäkt ikväll var att min vän inte fött barn än och jag ska doula henne så därför dricker jag inget hehe, vilket är sant...
Men min mage är enorm, den ser verkligen ut som i vecka 20... Så jag stack tidigare så dom inte skulle se det.... När jag fick av mig strumpbyxorna och klänningen så magen bara BALLONG... lite jobbigt att det är så redan...
-
Sammandragningar kan man väl bara ha när livmodern har växt o blivit större.... Jag kände av sammandragningar i mina andra grav första gången runt v.20-25 Och det är ju när livmoderndrar ihop sig och känns som en stor hård muskel, som dock ej gör ont.. Det vi har nu är bara ligamenten som drar, musklerna drar sig och mol/mensvärk.
Vad jag har hört så kan man tidigast ha det runt v16..
Jag har fått värsta bakisyrsel idag, inte alls skönt hahaha...
-
Men visserligen så har jag haft sammandragningskänslan när jag icke var gravid...
-
Morrn morrn tjejer...
Idag ska jag till min kära barnmorska
Vi ska ha hälsosamtal, och jag är så glad att jag fick samma bm som jag haft i mina andra graviditeter.. Känns så tryggt.... Hon går snart i pension så det var en himla tur att jag hann hahahaha..... Idag går jag in i v.7... Inte så mycket som hänt symptommässigt, det vanliga som molvärk liiiiiiiite ömma bröstvårtor, och det drar i ligamenten.... Tuttarna har ändrat form, riktigt snygga har dom blivit hahaha...
-
Så då har man varit hos bm idag på Hälsosamtal men vi körde på och tog inskrivningen med
Men jag ska komma dit en gång i jan för att lämna lite prover
Så glad att jag fick samma bm som innan....
Jisses vad ni skriver här
Och kul med alla nya
Jag har redan köpt mammakläder... Men jag använder kläder annars också som jag kommer kunna ha under graviditeten, leggings och oversize tröjor....
Idag har tröttheten slagit mig flera gånger om, hann inte vila innan jobbet idag så det känns... SÅ NU knooppar jag i säng
-
Såg att ni skrev om tiden på året ni fött barn... Mina pojkar har kommit 08-26juni och lillebror 09-24 september
Och nu ska det komma en lite augustibebis
När jag var på hälsosamtal så körde vi inskrivningen på samma gång men ska dit ändå igen i v12-13 typ, för att lämna blodprover som vi inte hann med nu... Besöken kommer vi ha sen i v.25 och framåt...
Mina förlossningar har gått bra och jag ser så fram emot denna, denna gången har man läst på mer om oilka ställningar, vikitga målbilder och vad man kan tänka på... Så de ska bli kul o se om jag kan hantera det ännu bättre denna gången
Ska nog se om jag klarar mig utan lustgas denna gången
Såg även tidigare att ni skrev vad ni arbeta med osv... Jag arbetar som undersköterska på ett äldreboende, och de senaste 1½ året har jag även pluggat får att öka betyg och chansen att komma vidare i livet, tufft med två huliganer men det går, och det är lättare desto mindre dom är FAKTISKT, nu trissar dom upp varandra till max hela tiden och hittar på en massa hys (2 år och 3½ år), men skolan är klar nu *puh* så nu pluggar jag till körkort istället
-
Hej tjejer... Ja då var helgen över och SNAAAAART är man i v.8.. Känns som en evighet.... Jag har haft fullt upp i helgen då jag har varit på en förlossning, underbart litet liv som resultat
Annars känner jag mig inte spec gravid faktiskt... Jo gasig uppjäst mage och lite yr och glömsk, men jag glömmer nästan att jag är gravid då jag känner av det ganska lite faktiskt...