• NiniMe

Augustibebis 2012

Hejåhå skrev 2011-12-29 21:03:24 följande:
    Ninni13: vad gjorde du för att inte bli utbränd? Jag känner nu att det är tufft med denna trötthet och en tös på 9 månader som vaknar varannan timme hela nätterna...
    Sen det med din tös, nu är ett utmärkt tillfälle att försöka bryta dom rutinerna, men vänta tills din trötthet har gått över (det gör det snart) Sen börja succesivt med att försöka dröja timmarna, sover hon i eget rum eller sover hon hos er?
  • NiniMe
    Fredrika skrev 2011-12-30 09:00:40 följande:
    Tre barn är en baggis ;) Jag tyckte det var jobbigare med 2 än 3, nu fick jag väldgt tätt, 11mån mellan dom yngsta och jag förstår verkligen ninni1 när hon säger att hon höll på att gå in i väggen. Nu väntar vi nr 4 laagom tills yngsta blir 2, jag har också kalla fötter ibland och känner paniken flöda men samtidigt är det så mysigt att tänka att vi snart blir en till!
    Hungrig är ett dilemma här, vill äta hela tiden men känner inget sug efter något :S 
    Skönt o höra att man inte var ensam Och även skönt o höra att 3:an är en baggis Skrattande
  • NiniMe
    Fredrika skrev 2011-12-30 09:33:11 följande:
    Hur tätt är det mellan den yngsta och 3an? 

Jag gick på knäna, sov aldrig, åt aldrig och var mer levande än död. Mitt äktenskap sprack tidigare under graviditeten ocha llt med skilsmässan skulle ordnas i samband med födelsen av barn nr 3 och för att toppa av det gick min bästa vän bort 6 veckor efter förlossningen. Jag var allt annat än i toppskick kan jag minst sagt säga. Nr3 är 5 veckor tidig med andingsbekymmer som följd och som bebis åkte han på astma, svampinfektioner som gjorde att han tappade enorma mängder hud som bildade öppna sår bla all hud på halsen och var dessutom så känslig mot mjölk att magen brakade på honom om jag hade hållt på med mjölkproukter innan jag gjorde hans flaska med hyperallergen ersättning. Nr2 var ju fortfarande bara en bebis på sina 11mån och min "stora flicka" nr1 var 3.5år och saknade sin pappa så mycket att hon höll på att förgås.
    Min karlslok till x har fortfarande inte träffat sina barn sedan mars 2010, dvs har han aldrig träffat sin 3a.

Haha, hoppsan, nu fick ni höra lite skit också ;)  
    Lillebror kommer att vara 3 år när bebis kommer så det kommer säkert kännas lite lyxigt hahahaah
  • NiniMe
    anneh skrev 2011-12-30 12:37:31 följande:
    Undrar om spökveckorna har börjat här eller om det är nåt som är tokigt.

Mitt illamående är borta idag, helt plötsligt. Har kunnat äta en rejäl frukost, vilket jag inte kunnat göra sen plusset!

Brösten ömmar inte lika mycket längre, men dom ömmar. Känner mig allmänt piggare..

Vecka 9+1 idag. Nån som varit med om samma?       
    Precis samma här
  • NiniMe
    Hejåhå skrev 2011-12-30 15:06:57 följande:
    Ninni13: nu sover hon mellan oss, mjölkbaren är öppen hela natten. Hon nyttjar det friskt en gång i timmen. Fram till hon var fem månader så låg hon i spjälsängen. Vid den åldern började uppvaken och jag tog tag i hennes somna-rutiner. Vid sex månader kunde hon somna själv i sin säng. Trodde därmed att uppvakena skulle fasas ut, men det blev ingen förbättring. Det blev en period då det inte funkade att lägga ner henne och vi fick börja om från början. Sedan dess har jag inte orkat köra en kur att somna själv igen. Känns inte som att det är värt besväret när det inte är nattningen som är problemet, utan uppvaken.
    När du känner dig piggare så försök med att det är mannen som tar henne på nätterna, just för att bryta nattvaket...  Allt är värt ett försök
  • NiniMe
    Augustimamman skrev 2012-01-03 16:37:46 följande:
    Ni som varit på inskrivning, följde era män med? Min jobbar den dagen jag fått tid. Funderar på om det är värt för honom att kompa ut tidigare eller om det ändå bara är massa prover som han inte behöver va med på.
    Jag hade min man med första grav men den andra var han inte med på och inte denna (tredje) heller.. Första gången är allt nytt och ja nytt hahaha så då tyckte jag att han absolut skulle följa med, men han följde inte med på dom andra kontrollerna sen utan bara på ul, så har det varit med tvåan oxå och kommer bli med denna med.. Jag känner inget behov av att ha med han, jag håller han uppdaterad Plus att ibland har jag spelat in hjärtljuden så han fått höra dom i efterhand
  • NiniMe

Hej tjejer, nu var det ett tag sen jag skrev här men jag har fullt upp,.... Påbörjat min praktik på Onkologen nu och 2 busungar hemma Nu har jag gått in i v12 och bebis ska vara ca 6 cm lååååång de lilla pyret... Jag mår mycket bättre nu, men illamåendet kommer ibland men inte alls lika mycket.... MEN fogarna har börjat så smått, iiicchhhh hoppas allt är bra med er med?

• NiniMe

Mina pojkar är ju 3,5 år och lille är lite mer än 2.. Vi har berättat att jag har en bebis i magen, magen blir större för att bebisen växer och när bebis är klar kommer h*n ut... Pojkarna är helt med på noterna och att jag sen kommer gå till doktorn och plocka ut bebisen hahahah.... Igår sa storebror: Mamma du har en bebis i magen.... Älskade ungar... 

• NiniMe
    Albasmamma skrev 2012-01-13 09:56:15 följande:
    05091112: Jag ser faktiskt också fram emot att ha en sommarmage. Har bara varit höggravid mitt i smällkalla vintern och svårt att få stängt en vinterjacka. Känns enklare med kläder på sommaren. Men får väl se om jag får äta upp det sen om det blir en varm sommar Glad

Bullen: Jag håller med dig i dina tankar om dop. Vi kommer att döpa men maken är inte med i svenska kyrkan, våra två barn är döpta dock, varav det sista dopet hade vi hemma i trädgården. Var jättefint och blir ju inte alls lika "kyrkligt" om man inte vill det. Första barnet döpte vi samtidigt som vi gifte

Mownlaiz: Välkommen! Vi har berättat för våra barn som snart är 4 och 6 år.

Ninni13: vår dotter pratar om "när bebisen ploppar ut..." jag älskar hennes uttryck och hoppas att det kommer att kännas lika lätt att föda Glad 

Idag känns som en bra dag, mår inte lika illa faktiskt, 10+4. Ha en bra dag alla!
    Jag vet faktiskt inte var han har fått ifrån att vi ska till doktorn o ta ut bebisen hahahha... Han säger även att han vill öppna magen o titta på bebisen, pratar med bebisen i min navel hahahaha.. Ja dom är söta :)
Svar på tråden Augustibebis 2012