• NiniMe

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-02-29 19:17:52 följande:
    En fråga till er som känner rörelser/sparkar - har ni känt varje dag sedan ni började känna, eller är det lite till och från? Jag började känna lite småpuffar med några dagars mellanrum i vecka 14-15, och sen var det ju nu i lördags (vecka 16) som jag kände rejäla kickar, så jag tänkte att nu kanske sparkarna kommer igång riktigt. Men dagarna efter det har det varit bara såna små puffar runt en gång om dagen...  Kanske fick h-n bara in några riktiga fullträffar i lördags och det dröjer ett tag till innan man känner riktigt igen? Nyfiken på hur det "brukar" vara

Ang namn, skitsvårt! Man har ju lång tid på sig men ändå funderar jag namn dagarna i ända   När man var yngre/innan man blev gravid var det ju lätt att tänka "det ska mitt barn heta" men nu när det är skarpt läge ratar jag nästan alla namn, haha. Vill ha något ovanligt men ändå inte "påhittat" och nymodigt eller vad man ska säga... Jag o sambon satt häromkvällen och fick skriva upp 10 kill- respektive tjejnamn var. Sen byta med varandra och stryka sju av den andras förslag man inte gillade. Så nu har vi en lista med sex tjejnamn och sex killnamn, sen om det blir något av de återstår ju att se..
    Jag har känt från och till och precis som du säger typ en gång om dagen, men detta ändrades runt v.16+ då började det komma lite oftare och kraftigare, jag kände redan en liten spark mot handen 16+5 men nu känner jag flera ggr om dagen och även om jag puttar lite på bebis så puttar h*n tillbaka.. Nu är jag i v.18+1
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 22:00:17 följande:
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...
    Ja jag känner mig jättestressad över att tiden går så sablans fort, helt plötsligt har man gått in i en ny gravvecka.. Jag har börjat planera hur pojkarna ska ha sitt rum när dom ska dela rum, försöker få det mer iordning här hemma, och bebishörnan är redan klar hahaha.. Ska bara måla gungstolen vit sen är det nästan färdigt hahaah... Vet att det är en evighet till bf men eftersom jag känner att veckorna går så fort blir man lite stressad..
  • NiniMe

Jag har börjat känna av tröttheten igen, de sticker i ögonen så trött man blir.. Så nu har jag börjat käka mina järnpiller och lite extra vitaminer och tack för att det hjälper

• NiniMe

Oh idag har vi varit på barnloppis.. Blev inte så mycket handlat men en gåstol och en sådan man lägger dom i när dom badar... Var ju bara tvungen... Skönt o ha den man lägger dom i vid bad eftersom det kan vara bökigt o bada och hålla dom samtidgt ibland, underlättar lite

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-03-03 09:49:25 följande:
    Fick förresten veta att jag hade moderkakan i framvägg. Har ändå känt bebis sparka.
    Finns de några risker med att ha den i framvägg?
    Med tvåan hade jag oxå i framvägg och jag kände bebis tidigt ändå, och det var full rulle, märkte ingen skillnad på de... Jag har inte hört att de ska vara någon risk, min var dock lite långt nere så dom ville kolla extra så den flyttade upp i samband med att livmodern växte, det gjorde den, men hade den inte gjort de så hade det blivit ks
  • NiniMe

Vi har berättat för båda våra pojkar, storebror är 4 i juni och lillebror är 2,5 år.. han verkar inte uppfatta vad som händer, dock så pratar han om bebisen och klappar på min mage osv, men ang tiden så tror jag inte han bryr sig eftersom bebis för han är att den ligger i magen... Storebror berättar på dagis att bebisen ska komma ut sen till sommaren och den kommer ut från mammas kisselisse hahahahaha

• NiniMe

Ahh idag har vi varit och tittat på vagnar... Och jag är ganska klar med vad jag vill ha för typ av vagn.. Svängbara framhjul, gärna punkteringsfria... Lätt att fälla ihop och smidig att köra, och ett bra/billigt pris... Så jag trodde jag hade hittat ett fynd.. Babytravel Milano.... Så idag åkte vi och titta på den och så besviken jag blev...  Styret var konstigt långt, men annars var den helt ok, stor och bra sufflet också för soliga/blåsiga dagar men styret störde mig som attans, så nu får jag leta annat... Är sugen på en bugboo cameleon, men det får bli en begangnad en.....  Ja vi får se..

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-04 20:57:46 följande:
    Nån som vet nåt om Orbit G2? Tycker det ser ut som en alien-barnvagn men den verkar ju få bäst i test överallt. 

Och vad är förlossningsgaranti för nåt?! Många barnvagnsförsäljare som har det. 
    Det är att man får lämna tillbaka vagnen om det skulle vara så att ngt händer och man inte kan använda vagnen...
Svar på tråden Augustibebis 2012