Mina pojkar kommer vara 4 år och lillebror kommer vara nästan 3 år när bebis kommer så de kommer nog bli intensivt 
Hejåhå skrev 2011-12-29 21:03:24 följande:
Ninni13: vad gjorde du för att inte bli utbränd? Jag känner nu att det är tufft med denna trötthet och en tös på 9 månader som vaknar varannan timme hela nätterna...
Man kommer in i det med tiden, bara man låter allt ha sin tid och att man tar det så lugnt man kan.. Jag blev ju så tyvärr att jag inte ville gå ut knappt.. Bara att gå till affären var ett helt företag, storebror kunde ju inte ens gå när lillebror kom.. Men det som jag tyckte nog var jobbigast var att vänner inte hade den förståelse hur tufft det kunde vara, hur viktig min vila var när jag fick den mellan12-14 ibland..
Men vi löste det så att pappa fick vara pappaledig när lillebror var ca 4 månader, jag började jobba 50% i en månads tid, just för att komma hemifrån, rensa hjärnan, jobbet var en lugn avkopplande del av livet då

Men allt blev ju givetvis lättare med tiden, man kommer in i rutinerna sakta men säkert, och som jag skrev, låt allt ha sin tid..
Försök inte att glömma bort dig själv... Försök att ge dig lite egentid lite då och då, det kan räcka med att du kan få läsa din skvallerblaska ifred i 20 min

Dom små sakerna gör mycket