• NiniMe

Augustibebis 2012

Såg att ni skriver om hur tätt ni har mellan syskonen eller hur tätt det kommer bli, jag har 15 månader mellan mina pojkar Man känner att man lever om jag säger så  

Sova vad är det? Jag är så trött och min minsting har inte sovit en ända hel natt sen jag börja min semester, jag är TRÖTT... Som tur e är det snart helg och mannen ska vara ledig och då ska jag SOVA hahahah.... 

• NiniMe

God Jul alla Inatt drömde jag om bebis, drömde att jag var på ul och jag fick se en liten bebis.. I drömmen var personalen stressade som attans men allt var bra trots liten mage i drömmen hahahah, fick inte reda på könet för det gick så fort men allt var bra Hoppas på en sanndröm  

• NiniMe

Jag har haft ont i ligamenten ända sen 1 vecka innan jag plussade, så ungefär i v.3+ började det, och jag har känt av det mer eller mindre hela tiden, haft ett litet uppehåll nu en veckas tid men nu kommer det igen, är i v.9 nu.. Jag har inte blivit snittad och jag har två grav bakom mig... Och jag har inte känt så här tidigt med dom andra... men man kan ju hoppas man blir skonad sen hahaha...Ligamenten känns som magmusklerna i buken strechar och det känns mer eller mindre, ibland har det gjort ont som fan...

• NiniMe

iiiiihhh jag hinner inte med här inne men jag skriver ändå och jag läser så mycket jag kan =) 
    Idag har jag känt mig som vanligt, alla symptom känns som bortblåsta idag Obestämd  Jag har mått skit i några veckor och nu idag känner jag mig pigg och inget äckelillamående utan allt känns bra, jag har till och med städat idag hahahaha.... Jag är i v10 nu och det känns som jag borde ha kvar symptomen ett tag till... Ja man blir lite orolig ju.... Är det någon mer som har det så och är ungefär i samma vecka? Mina symptom var värst mellan 7 till nu...

• NiniMe

Gadget: ja jag har ju fortfarande tunga och ömma bröst, känner av ligamenten ibland så jag får hoppas att det andra gått över nu och jag går mot nästa del i grav :) tack för svar känns lugnare nu :)

• NiniMe
    Novalina skrev 2011-12-29 12:44:01 följande:
    Spökveckorna??
    Att man helt plötsligt inte känner sig så gravid, inte ovanligt att symptom man haft helt plötsligt bara försvinner, som dom gjort på mig Jag var lite orolig att symptomen bara hade försvnnit över en dag, inte alla men många...
  • NiniMe
    Hejåhå skrev 2011-12-29 19:48:34 följande:
    Sushi: det är bara att fråga om laxen varit fryst innan tillagning. Har den det sånär det bara att äta. Käkade laxsushi hela min förra graviditet.

Om trötthet: jag går och lägger mig med dottern vid sju och somnar jämnt vid nattningen. Klarar inte dagen utan en tupplur och sover totalt 13-14 timmar om dygnet.

Är det bara jag som är lite halvdeppig hela tiden? Vill inte äta, ingenting är gott, vill bara sova hela tiden. ingen energi att busa med dottern eller hitta på något.
    Jag har oxå känt mig halvdeppig ett tag men det känns som det börjar ordna upp sig  

Jag blev jätteglad när jag plussade och mannen med men han var lite orolig om hur vi skulle fixa tre barn DÅ var jag coollugn och mena på att allt löser sig galant, NU är det jag som känner kalla fötter ( inte ångrar grav då) men nervösitet över att vi kommer få 3 barn om några måndader...
    Hur ska jag orka det osv, känns tufft eftersom jag nästan gick in i vägen när lillebror föddes här hemma, de var ju tufft med 2 barn och endast 15 månader mellan dom och en rastlös lillebror.. Ingen vila och ingen ro där inte hahahhaa..... Men man vänjer sig hoppas jag Skrattande ähh man har nog mycket tankar innan bebis är född ... Bebis är väldigt välkommen iallafall Hjärta
  • NiniMe

Mina pojkar kommer vara 4 år och lillebror kommer vara nästan 3 år när bebis kommer så de kommer nog bli intensivt

Hejåhå skrev 2011-12-29 21:03:24 följande:
    Ninni13: vad gjorde du för att inte bli utbränd? Jag känner nu att det är tufft med denna trötthet och en tös på 9 månader som vaknar varannan timme hela nätterna...
     Man kommer in i det med tiden, bara man låter allt ha sin tid och att man tar det så lugnt man kan.. Jag blev ju så tyvärr att jag inte ville gå ut knappt.. Bara att gå till affären var ett helt företag, storebror kunde ju inte ens gå när lillebror kom.. Men det som jag tyckte nog var jobbigast var att vänner inte hade den förståelse hur tufft det kunde vara, hur viktig min vila var när jag fick den mellan12-14 ibland..
    Men vi löste det så att pappa fick vara pappaledig när lillebror var ca 4 månader, jag började jobba 50% i en månads tid, just för att komma hemifrån, rensa hjärnan, jobbet var en lugn avkopplande del av livet då Men allt blev ju givetvis lättare med tiden, man kommer in i rutinerna sakta men säkert, och som jag skrev, låt allt ha sin tid..
    Försök inte att glömma bort dig själv... Försök att ge dig lite egentid lite då och då, det kan räcka med att du kan få läsa din skvallerblaska ifred i 20 min Dom små sakerna gör mycket
Svar på tråden Augustibebis 2012