• NiniMe
    natlup skrev 2011-12-12 16:18:22 följande:
    va köpte du den?:D
    Köpte tröjan på Ebay, där fanns jättem¨nga roliga gravidtröjor, denna kostade med frakt 225 kr, dock så är den ganska stor i storleken, så det tar ett tag innan jag lär fylla ut den hahahha
  • NiniMe
    Novalina skrev 2011-12-13 02:04:04 följande:

Hej igen!

Känns lite trist att ingen alls svarade på mitt förra inlägg ang. oro för upprepat mf etc... Foten i munnen

Är det bara vissa som blir svarade i denna tråden el.?... Och bara vissa ämnen som är "tillåtna"?...

Undrar bara, för det känns inte så värst "välkomnande" att inte få ett enda svar, men att vissa andra får en massa svar.

Hejsan och välkommen hit Jag har inte fått ngt missfall innan men jag förstår din oro, detta är nog något många har, jag går just nu och längtar till v.12 är kommen så man kan släppa det lite, vissa dagar känner jag mig inte alls gravid överhuvudtaget men andra dagar kommer det igen, tyvärr är det ju så att oron har man nog där hela tiden :-/ Resten av ett barns liv... Tyvärr kan jag inte svara så mycket mer på frågan men jag vill att du ska känna dig välkommen Ingen brukar svara på ngt jag skriver heller så vi får hålla hand genom detta HjärtaSkrattande
  • NiniMe
    SälenCia skrev 2011-12-13 14:34:18 följande:
    Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?
    Jag har två pojkar sen innan, friska pojkar.... Jag tänker på missfall ändå MEN skulle jag få missfall nu så vet jag att det förmodligen var  för det bästa och jag vet hur det är att ha ett frisk barn, jag försöker tänka så, att om jag skulle få missfall så finns där en anledningen.... Ingen tröst kanske men en tanke om det skulle hända som kanske kan göra att det känns lättare....
  • NiniMe

HEJ.. Jag hinner inte med allt ni skriver här Mitt jobbigaste lilla symptom är nu att jag flåsar som en brunstig hingst så fort jag går upp för trappen eller när jag cyklar hem eller till jobb, känns som jag sprungit ett maraton.....
    Ligamenten gör fortfarande ganska ont från och till, nyser jag så känns det som att livmodern exploderar... Iiihh.... Jag har berättat för dom flesta att jag är gravid nu.. Känns bra att dom vet på jobb eftersom vi har det ganska tungt på vår avdeldning.... 

• NiniMe
    natlup skrev 2011-12-16 11:30:18 följande:
    Jag har samma "problem" som du. så fort man nyser eller ska spänna sig så känns det som något kommer att gå sönder där nere.

Hur tog de det på jobbet då? 
    Jodå dom tog det väl bra, dom är vana nu väl hahha, mina pojkar är ju inte så gamla, Storebror e 3,5 år och lillebror e 2 år... Men det känns skönt att slippa tänka på att avslöja det, speciellt eftersom magen ibland jäser upp som attans

• NiniMe
    Mumbi skrev 2011-12-16 15:01:10 följande:
    Hej! Har ni berättat än? I vilken vecka för vem? Hur länge har ni som har barn sedan tidigare vänta innan ni berättar?
    Ja jag har berättat det nu, speciellt eftersom jag jobbar inom vården och vi har ganska tunga lyft på vår avdelning som jag inte vill ta i lika mycket i som innan..... Dom andra grav har jag berättat det lika tidigt... Har svårt att hålla det hemligt
  • NiniMe

Nu har illamåendet kommit :/ Och yrsel som attans... Känner inte alls för att äta ngt, allt står mig upp i halsen.. Fett mat äcklar mig jättemycket och jag som i vanliga fall tycker det är MUMS med pizza Gråter Jag har gått upp 1,5-2 kg redan... Men nu har jag ingen aptit så det håller sig väl där nu....  i Grav nr 1 gick jag upp 35 kg, hann gå ner 20 kg av dom innan jag blev gravid med nr 2 ( efter 6 månader) dom gick jag upp med 2:an... Denna gången ska jag fakltiskt försöka vara duktig och undvika sådant som jag vräkte i mig då, Ben &jerrys glass och kexchoklad Skrattande
    Har lyckats gå ner allt och lite till men det har varit tuff väg dit och den vill jag undvika igen

• NiniMe

Jag vet en sak jag ska prova sen Skrattande MÅSTE ju se om det stämmer hehe www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060.html tydligen ska detta visa vilket kön man väntar, det har dock inte stämt på alla ser jag men jag måste ju prova hahahha... Man kan tydligen göra det tidigast i vecka 11 så jag har lagt den ibland favoriter....

Vi har ju två pojkar nu och ja det hade ju varit kul med en tös, men en kille är precis lika välkommet...  

• NiniMe

Jag tog faktiskt foto på magen för ett tag sen, när den var platt och fin sen när den var full av GAS hahahah men det har lugnat sig nu och undviket jag potatis och annat gasbildande så blir den inte så stor men det blir ändå en liten bula på kvällen nu :)

Svar på tråden Augustibebis 2012