• NiniMe

Augustibebis 2012

LiJon skrev 2012-01-25 23:01:21 följande:
    Ja fast borde inte bebisens hjärtslag vara snabbare än min puls? Som jag har förstått det. Det var ett väldigt snabbt ljud, räknade inte per minut så jag vet inte.. kanske var min egen puls helt enkelt. Nu ska jag inte analysera mer, gör ett nytt försök sen

Ja köp! Var mycket billigare än jag trodde
    Bebisens hjärtljud är snabbare än din puls, din puls kan ligga allt mellan 60-100 kaaaanske lite mer, bebisens hjärtslag bör ligga mellan 110-160
  • NiniMe

Med storebror hade jag havandeskap 60 dagar innan bf.... Med lillebror var jag hemma och var mammaledig ändån... denna gången kommer jag också ta havandeskap... Tänker inte slita ut mig på jobbet innan bf... Jag kommer passa på att njuta av lugnet till max och ta in varenda lugn stund jag kommer få hahahaha måste ladda upp energi hahaha

• NiniMe

Jag minns när jag väntade ettan, då skulle jag inreda och ha mig på det som skulle bli hans rum, jag målade och fixade.... När sov han i sitt rum för första gången? Ja när han var 8 månader hahahah och då hade jag hunnit inreda om det igen... Nu har man inrett hans rum flera gånger om hahahaah... Jag känner ingen stress alls hehe... Eller nja skulle detta vara en tös så kommer jag säkert börja fixa lite, men inte för bebis kommer sova där, inte i början iallafall

• NiniMe

Så då har tiden för rul trillat ner i brevlådan den 5 mars är det tid.... Alla tror att jag väntar tvillingar eftersom jag blivit så stor redan hahaha, så vi får se.. Och givetvis så hoppas jag man kan se om det är en tös eller påg som myser i magen på en Hjärta

• NiniMe

Alltså min kropp blev snyggare efter mina 2 täta graviditeter... Jag blev så taggad att gå ner i vikt, började träna som aldrig förr, och jag blev jävligt het hahahaah (vilket jag aldrig trodde var möjligt) Men jag använde tubtoppar, kortare klänningar.. Visst brösten blev mindre men det var snyggt det med... Så tro inte att en graviditet pajjar er kropp... Ge den lite tid att återhämta sig bara... Det kan ta ungefär ett år innan kroppen har blivit sitt vanliga igen, (om ni loosar vikten såklart) Magen kan kännas dallrigare men det ordnar upp sig och den drar ihop sig igen

• NiniMe
    Bellatrixx skrev 2012-02-03 09:22:58 följande:
    Liten fråga såhär på förmiddagen, är det normalt att ha som mensvärk? Är det då livmodern växer? :)

Idag 14+0, fort tiden går nu. Mitt ultraljud är inte förens 20+, är inte det lite sent?

Förresten, var rädda om er nu i kylan så ni inte fryser fast nånstans. Hihi!
    Mitt första rul jag hade med sonen var i v.22+  Det var mycket på ultraljud just då och tajt med tider... 
    Nu denna gången kommer jag vara i v.19+ 
  • NiniMe

Om man får ett rul tidigare än det de borde vara så bör man få ett till runt vecka 17-18-19-20, min kompis fick det för att dom ville se så det växte som det ska....

• NiniMe
    Gadget skrev 2012-02-05 22:58:00 följande:
    Är det någon mer än jag som har som en låsning (känns det som) i skinkan? Jag har sedan ett tag den känslan på vänster sida. Det gör inte direkt ont, men spänner till när jag böjer mig och rör mig så.
    Kan det hänga ihop med någon slags foglossning?
    Utöver detta har jag ont i ryggen när jag står och går mycket, men värst blir det när jag städar här hemma (typ dammsuger gissar jag). 
    Jag hade precis samma  när jag väntade mina pojkar, det gick över efter några veckor igen.....

Jag har börjat vagga mig fram, dels för det börjar göra ont i fogarna, speciellt när man gått en massa på jobbet osv... Jag är livrädd för foglossning eftersom jag haft det även när jag inte varit gravid, höfterna har liksom aldrig läkt eller vad man ska säga... jag vill verkligen inte genomlida månader av graviditet i onda höfter..  
Svar på tråden Augustibebis 2012