• NiniMe

Augustibebis 2012

Jag fick småå bristningar på sidorna när jag väntade ettan, sen när jag väntade tvåan fick jag ytterligare, fast på magen,... Men jag har aldrig haft ngt emot dom, för det var inte så farligt, man såg dom men när jag gått ner i vikt och blivit platt om magen så hade dom bleks en hel del så dom har aldrig stört mig... Mina systrar däremot har JÄTTEmånga, fast dom har bleks så syns dom jättetydligt.... Nu får vi se hur det blir denna gången....

• NiniMe
    Millas skrev 2012-02-26 08:47:46 följande:
    Vecka 18 (17+0) idag!! Som jag säger varje vecka.. Shit vad fort tiden går! Sitter just i detta nu i soffan och njuter av Liten som gör sig påmind innifrån någon som känt sparkar utanpå magen än? Så fort jag lägger handen på magen slutar buffarna
    Jag har känt lill sparka på utsidan faktiskt, första gången för en vecka sen, då var jag i vecka 16+5 tror jag det var.... Men det händer dock inte ofta hehe och det var en himla lyckoträff.. När jag hade magsjukan så kände jag på kvällen, sen när jag vakna på natten så var det full rulle i magen och jag la handen där och så sparka bebis... Har känt ett par gånger efter det... Men jag tror det är ganska ovanligt att känna så tidigt... Kände inte så tidigt med mina pojkar..
  • NiniMe

Jag ligger på rygg, jag ligger på höger sida, jag ligger på vänster sida och jag ligger på magen... Tydligen sägs det att man ska försöka undvika att ligga på höger sida eftersom syretillförseln och allt det andra som går till moderkakan hindras upp lite eftersom någon pulsåder finns där som lämnar över till moderkakan... Men det finns inte mycket forskning på det... Ett land vad jag vet har forskat om detta och samband med plötslig spädbarnsdöd... Men jag tycker det är överdrivet och sjukt att lägga något som kan vara ett sammanträffande och kanske en ren tillfällighet.. Teorin och forskningen om det kan komma igen när man kan bekräfta att så är fallet.... Jag visste inte alls om att man skulle undvika att ligga på höger sida när jag var gravid med pojkarna och jag låg endast på höger sida varje natt i 9 månader * 2 pga foglossning.. Mina pågar mår bra och mådde även bra i magen....

På förlossningen så lägger dom gärna inte mamman på höger sida om barnet är stressat och inte syresätter sig ordentligt, men det är en helt annan situation... 

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 09:39:42 följande:
    Nån mer som varit lite av en sjusovare innan och nu vaknar tidigt? 
    Jag börjar vakna till och vrida och vända på mig vid sjutiden och vid halv åtta ungefär är jag alltid klarvaken. Har fortfarande ett sådant slappt liv att jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag vaknar så tidigt, har inte så mycket sysslor att ta tag i liksom så det blir att jag ligger kvar, speciellt eftersom mannen fortfarande sover till tiotiden.
    Ställer den inre sovklockan om sig nu när man är gravid? Har varit såhär i säkert en månad iaf. 
    I mina andra graviditeter så blev det tidigare och tidigare, som tidigast vakna jag kl 04... Jag tror att kroppen ställer om sig faktiskt, för det som ska komma
  • NiniMe

Jag har också caremaxx och jag var i v.15+ första gången vi skulle lyssna men det gick ju verkligen inte, jag hörde bara min puls därinne... Sen har jag bara hört bebisen en gång efter det..... Skitsvårt att höra, men jag tror det är för bebis har gått om plats fortfarande och min bm säger att man hör det lättast och bäst om man lyssnar där bebisens rygg är... Svårprickat...

• NiniMe

Vi har RUL på måndag En hel vecka kvar och jag längtar som en toker.... Jag kommer vara i v. 18+6 då... Med första sonen var jag i vecka 22+3 när vi var där och med tvåan tror jag var i v.17 typ...

Jag hade gärna velat ha en tös, detta kommer bli sista barnet, (tror jag) och det hade varit roligt med en mamma dotter relation med Känner mig lite ensam här hemma ibland alla grabbar hahha Men givetvis är det viktigaste för mig att bebis har det bra och allt är som det ska vara därinneHjärta

• NiniMe
    oxle bo skrev 2012-02-27 15:40:16 följande:
    pust,, dagis stängt idag, så blev en förmidag på öppna sen tog vi bussen till nyköping och lucha på donken, sen så gick min 3åring lös...blä för trotsåldern.. träffa 2 kompisar som titta kläder, han inte titta till mig, för när vi kom till hm så var hennes tålamod slut, o där är enda mamma kläderna dom har här i stan  :(
    känner mig som en dålig mamma idag..
    o jag tänkte herre gud jag o 3 barn, hur ska det här gå!!!

jag vill ha torsdag idag, RUL v19+1 då.
    nu har jag känt bebisen ett par dagar flera gånger om dan,skönt
    förut kunde de gå någon dag i mellan..

jag måste ju ha syskonvagn, såg en carena på stan,den såg ju helt ok ut..vill inte lägga 10000 på en vagn den här gången..förvirad..
    Så tänker jag med ibland, hur ska man orka, mina pojkar är 2½ och 3½ och det trotsas, slåss och tjafsas hela tiden i stort sett...
  • NiniMe
    oxle bo skrev 2012-02-27 17:34:28 följande:
    ja 1,5 o 3år e mina, o Anton gör allt som alicia gör så har två i 3års trotts ;) men de fixar vi. eller hur..
    Ja för tusan haha... Lite gråhårig på köpet men det gör inget Vifår stötta varandra
  • NiniMe

Jag har ingen aning om vilken vagn vi ska ha än....  Jag vill bara ha en lätt och smidig så är jag nöjd

Namn har vi nästan klurat ut.. Skulle vi vänta en tös kommer hon få namnen, Smilla Emma Jolie.. Vet inte än vad som skulle bli tilltalsnamnet men det får man ju se sen hahaha..
    Skulle det bli en pojk så blir det en Wiggo

Svar på tråden Augustibebis 2012