-
Sommaren12 skrev 2012-08-13 22:55:51 följande:Alltså behöver man ens en sån borste? Jag har bortfärdat det som ännu en onödig pryl dom vill lura på en... Mitt barn blir ju flaskbarn så allt som underlättar är ju förstås bra...Precis min tanke medStövelkatten skrev 2012-08-14 00:06:05 följande:Repiga flaskor var ju det man varnades för när BPA var på tapeten, är nog det som är poängen.
sen att mams egna flaskor är BPA-fria är ju en annan sak
men det kanske alla flaskor är nu?
-
GRATTIS Till er bådaKampis skrev 2012-08-14 18:30:26 följande:i Lördags kom då alltså varan lilla tös :)
Gick med sammandragningar på natten där, som jag skrev här fattade jag inte att det var på g riktigt förrän i bilen in.. när jag ringde in vid 7.30 trodde jag de skulle säga att vi skulle avvakta, värkarna kom ju oregelbundet och var inte särskilt starka, men det var pga trycket nedåt jag ringde in. deras svar : Åk nu!
på vägen in blev smärtan mycket starkare, och när vi nästan var inne var det mer tryck än smärta (missförstå mig rätt här, det gjorde ont som satan men trycket var helt sjukt!) - då började vi bli lite oroliga...
jag fick en värk direkt innanför dörrarna på förlossningen och de hörde nog vilken sorts värk det var för den fick inte ens klinga av innan de hög mig under varsin arm, slet ner mig på sängen och av med byxorna. Öppen 7-8 cm, DÅ fattade jag att vi inte behöver åka hem, att det är på g NU!
5 värkar senare var jag fullt öppen och jag fick börja krysta, det tog ändå 45 minuter pga hon inte ville skruva ner sig.
09.49 kom tjejen på 3665g , 51cm och 35 cm i hattmått (TACK gud att det inte var större!). Skrek med en gång och tog bröstet bra genast.
Jag fick sy typ 2 stygn.
Kom in vid 8.20, hon var ute 1 ½ timme senare.
Nu tre dagar senare, blöder jag typ ingenting längre, svagt rosafärgade flytningar bara. Har fått sår på bröstvårtorna som luftas + har purelan på och det lindrar. Det värsta är smärtan i själva brösten som vuxit från b-kupa till typ trippel Ö .
Vi var på läkarundersökning + PKU idag, de fick ingen respons på hörselscreeningen så vi ska in nästa vecka igen, de sa att det var vanligt att det inte blev något svar pga fosterfett i öronen - är det nån som har erfarenhet av detta? Vi skulle absolut inte oroa oss för att hon inte hör iaf - hehe - lätt..... men vi ska göra lite egna hörseltest hemma, typ smälla i dörar, klappa händer osv.
TYVÄRR, verkar detta vara en vaken liten tös detta med, precis osm storasyster.
Direkt efter födseln var hon vaken i 5 timmar, sov en halv och var sen vaken till kvällen.
(vi åkte hem efter 6 timmar).
Nästa dag (söndags) sov hon sammanlagt 20 minuter på dagen fördelat på två pass.
Hon skriker inte när hon är vaken utan ligger och tittar, pratar och suttar på händerna.
Inatt sov hon hela 2 ½ timme i sträck, och jag vaknade innan henne och trodde det var morgon - så utsövd kände jag mig! Trots andningslarmet trodde jag att nåt hade hänt först..
Så härligt o läsa era berättelsereightythree skrev 2012-08-14 18:41:26 följande:Här är länk till min förlossningsberättelse
www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b129564.html
=))
-
http://ninniyesthatsme.blogspot.se/2012/08/forlossningsberattelse-smilla-emma-jolie.html
Här e min förlossningsberättelse
-
Jag hinner inte med att läsa här hahaha, men jag ser att det kommit en massa bebisar så GRATTIS till er

Och fler som joinar oss här, välkommen alla
Ang fixering: Det har ingen betydelse om bebis är fixerad eller inte, bebisen kan fixera sig sekunder innan bebis kommer ut, eller som min lilla loppa, fixera sig i v. 35 och födas i vecka 41+1
Ang bröstvårtorna:
Med ettan satte jag igång förlossningen med bröstvårtsmassage, med tvåan försökte jag några gånger men inget hände.. Jo sammandragningar bara...
Nu denna gången provad jag HUR länge som helst hahaha och det gick inte alls... Och då var jag ändå mogen öppen, fixerad och ja allt var klart liksom....
Mammsen: Jag hejjar på att det kommer köra igång nu så lillebror kan komma ut så vi får se de lilla livet
-
Det kan vara så att du är i latensfasen nu, den kan vara lång och jävlig, min höll på med första barnet i ca 16-17 timmarSommaren12 skrev 2012-08-17 14:18:37 följande:Mina värkar ger sig inte... :( Kommer några st varje timme, olika styrka på dom. Har fortfarande ont i svanken och ett rejält tryck i magen, kunde knappt sova inatt för att det pinade mig så. Tror slemproppen släpper lite undan för undan nu också... Jävla kropp!
Ringde fl igår och frågade om man kunde känna skillnad på pinvärkar och fövärkar, men det kunde man inte. Jag hatar detta!!!
Jag som lovade mig själv att försöka återta min optimism idag. Den är dock som bortblåst efter hinnsvepningen. Mår riktigt dåligt mentalt. Känner mej apatisk. Sorry för värsta pessimistiska inlägget...
-
JAAAAASommaren12 skrev 2012-08-17 17:41:01 följande:Vattnet har gått!!! Så antar att svepningen gjorde sitt ändå, bara tog lite tid.
-
Mitt vatten har dom tagit när förlossningen varit igång, med ettan tog dom de när jag var öppen mina 10, med tvåan när jag var öppen 9 och nu denna gången var jag öppen 5.....Ellenbmt skrev 2012-08-17 18:47:05 följande:Vet inte vilka som är på fb och inte men meddelar att det blir garanterat bebis i morgon. De tar vattnet på morgonen. (om det inte startar i natt) mina värkar är glesa och hanterbara, ibland larviga, men tappen är utplånad och öppen mina vanliga 4. Blödit lite och sådär... Hade havandeskapsförgiftning och bebis hade lite lite med vatten men bra flöde i navelsträngen. Vikten uppskattades till 3,6 typ.
Nervöst.
Mammsen- skriv allt du vet om förlossningar som startats med att de tar vattnet? Eller ninime? Ni som vet eller har erfarenhet av det?
Med ettan kändes det ingen skillnad eftersom jag skulle krysta ändån.. Med tvåan blev det ett sådant tryck direkt och jag fick inte krysta eftersom jag inte var helt öppen och dom sekunderna kändes som ÅR, det var det jobbigaste jag gjort, att kämpa emot krystvärkar.. Men det gick med bra pepp från undersköterskan som höll mig på jorden....
Nu denna gången så ja resultera det i en ändå lång värk så var jag helt öppen typ hahaah -
Vad fan jag skulle lägga till dig Ellenbmt men jag kan inte hitta dig.... Ninni Löfstedt heter jag iallafall på fb för den som har lust och hänga med mig där osse
Ja en liten varning ibland e jag en jävla fb nörd bara så ni vet hahaah
-
Mrsnoname jag beklagar från djupet av mitt hjärta
Finner inga tröstande ord men jag skickar en massa kramar till er 
-
Aprilia1977 skrev 2012-08-24 11:11:02 följande:Hmmm.. vad säger man, när mannen är så lycklig att han fått en son, att han åkte in till City och köpte sig en klocka för 30'000:-
-
Heeej tjejer.. Jag hinner knappt med att vara på nätet längre hahaha, men jag vill hoppa in och säga GRATTIS till er som fått sen jag var här sist och även säga till er som inte fått än att SNART kommer dom små liven
Tänker på er alla 
Kramar
-
Vill inte avslöja men hon har fött barn nu iallafallSommaren12 skrev 2012-08-29 21:19:03 följande:Alltså var är mammsen?
Hon kommer säkert med updates sen
-
Bärsjalentjockisbullen skrev 2012-08-30 10:51:50 följande:LOL jag är in här precis så fort jag har tid för o se om det kommit nya bebisar, är nog lika otålig på att ni ska föda som ni själva är;)
Ni som fått era små: Vad har era bästa köp visat sig vara?
Mitt är helt klart bröstpumpen jag köpte för 600 kr, jag tyckte då att det va dyrt men det har visat sig vara värt varenda liten krona!
Annars är det helt klart vagnen som jag egentligen köpte som sittvagn till stora tjejen för 1 år sedan, då det inte fanns några som helst planer på en bebis, fyndade den på Tradera BabyTravel + helt sprillans ny liggkorg med kvitto som bara den kostade 1500 jag fick alltså sittvagn och liggvagn för YNKA 310 KRONOR!
Det är vad jag kallar FYNDPRIS!
-
Sommaren;
Jag tror det är lätt att säga när man är mitt uppe i den "jobbiga" tiden att NEJ det blir inga fler barn... Ge det lite tid så kommer han nog bli sugen igen