• Juliette

Augustibebis 2012

Mammsen: Nej, det är verkligen inte kul att mannen tänker så och framför allt väldigt ovant då han stöttar enormt när det gäller alt kring graviditet och bebis och är superengagerad. Men han tror att smärtan kommer att vara för mkt för mig...Eller att jag kommer ha svårt att slappna av så som man "ska". Och så kanske det är, men han borde inte ha sagt det högt. Vi pratade om det idag och han förklarade hur han menade så det känns något bättre.

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Imorgon är det dags för UL nr 2 :).

• Juliette

NiniMe: Så härligt med massa energi! Vi tog en tur till Ikea och var där hur länge som helst. Köpte byråer och madrass till spjälsängen, bl a. Helt slut i kroppen nu. Önskar mig mer ork och energi :). Köpte tyg också för jag tänkte ge mig på att sy ett babynest. Syr typ aldrig så vi får väl se hur det går. Mannen är bättre på det så kan bli att han får ta över, haha.

• Juliette
    mammsen skrev 2012-06-28 09:41:33 följande:
    Anneh - Wow! Härligt att gå in i v 36 på fredag! Det är ju mellan v36 och v 42 som räknas som normalförlossning ;) Altså varken för tidigt eller för sent, själv hoppas jag på att ha avklarat graviditeten innan BF men jag får säkert gå över för det :P Haha

Mijja12 - Tack, som tur är så har hon flyttat hem, och det är halva landet bort och han skulle inte angagera sig i eller slösa pengar på att ta sig dit men man kan ju terrorisera endå :( Jag har ju bara träffat henne ett fåtal gånger men vi har hållt kontakten och det känns toppen! Våra smågrabbar ska ju trots allt bli kusiner :)

Juliette - MEn det kanske är hans stora rädsla! Han kanske är jätterädd för att se dig ha ont utan att kunna göra någonting! Antagligen har han lite förlossningsrädsla med! Du kanske får stötta han på något sätt med genom att säga att jag kommer att klara det bara du finns där för mig. Då kanske han kan känna sig lite tryggare och lugnare med och vara ett bättre stöd för dig nui innan förlossningen. Jag är säker på att på själva förlossningen kommer han att bli ett kärleksfullt och bra stöd! Det låter som han är en sån person :) Annars får personalen ge han något lugnande, det fick mitt ex haha (Jag var kolugn, han hadde panik)

Ninime - Gaah! v 37 redan! Vad fort det går!! Och tilltagande förvärkar på det! Spännande!!

Bez imena - Jag har köpt på h&m De har 2-pack som är helt ok, de är dessutom billiga och finns i några olika färger, Jag har köpt amningsbh:s i lite blandad storlek.. Någon som passar nu och någon som är 1 kupstorlek större, Däremot om man vill ha något som är riktigt snyggt så finns det att köpa men de kostar ju lite extra. De skönaste jag har är dessa www.bonprix.se/produkt/amnings-bh-2-pack-d-ku... De är 2 för 199:- (på rea just nu) och de är ganska söta om man jämnför med andra amnings bh:s i den prisklassen :) De har även billiga badräkter för oss med stora magar billigt :)

Haha! Lugnande... Nej, det tror jag inte han kommer att behöva. Han är den lugnaste person jag känner och stressar aldrig upp sig. Brukar vara jag som står för paniken ;) Men så klart att han också är lite nervös :).

Vet inte om jag också har förvärkar. Har haft mycket sammandragningar sedan ungefär v 20 men nu har jag börjat få som mensverk ibland när jag får sammandragning. Men det kommer inte varje gång och gör inte så där jätteont.

Sommaren: Känner precis samma. Är inte roligt nu när man inte hittar nån skön sovställning, knappt kan gå ibland och MÅSTE se till att det finns en toalett var jag än är. Samtidigt som man ska försöka njuta av den här tiden också... Haha!    
  • Juliette

Ninime: Gud vad spännande! Lycka till!

Cupcake: Så skönt att allt var bra. Vilken tur att det är så att man inte besvärar, utan att de vill att man hellre kollar en extra gång.

• Juliette

Oj vad det händer saker!

Grattis FruMii! Och lycka till Capy! Hoppas det händer något snart så du slipper bli igångsatt.

Kotten: håller med om appen. Har ju alltid bytt vecka på lördagar, men nu är det söndagar. Förvirrande!

• Juliette

Åh, grattis Katten och Any! Håller med, man längtar ihjäl sig nu ju! :) 37+0 idag iaf. Nu kan han få komma!

• Juliette

Åh, grattis till bebisar! Katten, kollade sin blogg. Vilken sötis! styrkekramar till dig Hejåhå! Vet inte vad mer jag ska säga.... :(

Carran: Termos med varmt vatten bredvid sängen? Vet att mina vänner kör på det då de också har sovrum uppe och kök nere. Verkar funka bra för dem!

• Juliette

... Fast å andra sidan kör de på ersättning, inte bröstmjölk så det kanske inte funkar ändå? Måste kanske ha mjölken kyld. Hrm...

• Juliette

Grattis till en söt liten Nelson, tjockisbullen!

Ellenbmt: Men då verkar det ju vara på G iaf! Heja, heja!

• Juliette

Grattis till alla små liv, hinner inte med.

Här har det kommit en till. Igår kl 22.46 föddes vår son. 3350 g och 50 cm. Det gick ganska fort, var öppen 9 cm när vi kom in. Hade haft värkar som kändes som rejäl mensvärk hemma under hela dagen och gick och funderade på om det inte skulle bli värre nån gång. Då gick vattnet och jag fick ordentligt mycket mer ont.

Han har inte nåt namn än, men är så klart sötast i världen :).

• Juliette

Grattis sommaren och Ellen!

Fy vad drygt Mammsen! Hoppas att promenaden gör susen!

Här sitter jag med en tre veckor gammal Vincent och ammar. Känns som att det är det enda jag gör. Han vill gärna äta 30 min på varje bröst men med små pauser emellanåt (han somnar). Lite drygt att sitta 1,5-2 timmar åt gången. Särskilt som han vill ha rätt ofta. Tips på hur man får bebis att äta mer effektivt? Eller kommer det när de blir större?

• Juliette

Är oxå sugen på festivalmaten, men blir nog inget med det för oss heller ;).
    Var bor ni Lindhaz och mijja? Jag bor i Lomma.

• Juliette

Mrsnoname: Fruktansvärt! Jag är så ledsen för er skull. Kan inte föreställa mig smärtan. Styrkekram!

Svar på tråden Augustibebis 2012