mammsen skrev 2012-06-28 09:41:33 följande:
Anneh - Wow! Härligt att gå in i v 36 på fredag! Det är ju mellan v36 och v 42 som räknas som normalförlossning ;) Altså varken för tidigt eller för sent, själv hoppas jag på att ha avklarat graviditeten innan BF men jag får säkert gå över för det :P Haha
Mijja12 - Tack, som tur är så har hon flyttat hem, och det är halva landet bort och han skulle inte angagera sig i eller slösa pengar på att ta sig dit men man kan ju terrorisera endå :( Jag har ju bara träffat henne ett fåtal gånger men vi har hållt kontakten och det känns toppen! Våra smågrabbar ska ju trots allt bli kusiner :)
Juliette - MEn det kanske är hans stora rädsla! Han kanske är jätterädd för att se dig ha ont utan att kunna göra någonting! Antagligen har han lite förlossningsrädsla med! Du kanske får stötta han på något sätt med genom att säga att jag kommer att klara det bara du finns där för mig. Då kanske han kan känna sig lite tryggare och lugnare med och vara ett bättre stöd för dig nui innan förlossningen. Jag är säker på att på själva förlossningen kommer han att bli ett kärleksfullt och bra stöd! Det låter som han är en sån person :) Annars får personalen ge han något lugnande, det fick mitt ex haha (Jag var kolugn, han hadde panik)
Ninime - Gaah! v 37 redan! Vad fort det går!! Och tilltagande förvärkar på det! Spännande!!
Bez imena - Jag har köpt på h&m De har 2-pack som är helt ok, de är dessutom billiga och finns i några olika färger, Jag har köpt amningsbh:s i lite blandad storlek.. Någon som passar nu och någon som är 1 kupstorlek större, Däremot om man vill ha något som är riktigt snyggt så finns det att köpa men de kostar ju lite extra. De skönaste jag har är dessa
www.bonprix.se/produkt/amnings-bh-2-pack-d-ku... De är 2 för 199:- (på rea just nu) och de är ganska söta om man jämnför med andra amnings bh:s i den prisklassen :) De har även billiga badräkter för oss med stora magar billigt :)Haha! Lugnande... Nej, det tror jag inte han kommer att behöva. Han är den lugnaste person jag känner och stressar aldrig upp sig. Brukar vara jag som står för paniken ;) Men så klart att han också är lite nervös :).
Vet inte om jag också har förvärkar. Har haft mycket sammandragningar sedan ungefär v 20 men nu har jag börjat få som mensverk ibland när jag får sammandragning. Men det kommer inte varje gång och gör inte så där jätteont.
Sommaren: Känner precis samma. Är inte roligt nu när man inte hittar nån skön sovställning, knappt kan gå ibland och MÅSTE se till att det finns en toalett var jag än är. Samtidigt som man ska försöka njuta av den här tiden också... Haha!