• Juliette

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-01-08 17:52:26 följande:
    Juliette- har inte hittat någon resa dit bland alla restresor osv så det kanske är utanför vår budget? Men jag ska kolla upp det. Såg något om maxvärme på 20c? Inte den blekaste. Men jag skulle vara nöjd med fint väder och god mat. Dottern gillar inte bad så mkt ändå. Men aktiviteter är ju viktigt
    I februari står det att temperaturen ligger på 21. Men läst i olika forum om folk som varit just där vi ska i februari och haft 25 grader. Man ska väl ha lite tur också... Är också nöjd med fint väder, god mat och avkoppling. Ser fram emot att ha tid och läsa böcker Glad.
  • Juliette
    Naimisen skrev 2012-01-08 20:44:42 följande:
    Ingen LCHF här direkt, tog precis ut sista plåten blåbärsbullar ur ugnen.
    Det är alltså jag som ska total skippa socker, men de har väl gått sådär än så länge.
    Sist åt jag inget godis, chips, glass, kakor etc. Då var de egentligen nästan bara hamburgare som jag kunde känna sug efter, men de vart mest kött.
    Nu går kött totalt bort och de enda jag äter är fisk, kyckling, pasta, ris och potatismos i matväg. Nästan allt sött går ner och även ostkrokar.

Även fast ja kanske inte borde oroa mig så kommer alltid graviddiabetes och en stor bebis upp i min hjärna i samband med sockertankarna.
    Inte här heller. Har ätit typ enligt GI ganska länge, men nu är kolhydrater det enda jag är sugen på. En köttbit och sallad  - urk! Fast ska verkligen dra ner på sötsaker nu när jag börjar jobba igen. Någon ordning får det vara!

Nu ska jag ge mig på de sista ostbågarna (krokar, haha)!
  • Juliette

Jag bor utanför Lund/Malmö. Vill inte heller avslöja för mycket :).

Ingen som avslöjat mig än. Tror själv att jag döljer det bra. Inte så mkt att dölja än, faktiskt. Men man vet ju inte vad folk ser egentligen. ;)

• Juliette

Ha! Då var jag oxå avslöjad! En kollega sa att hon hade en känsla av att jag är gravid om undrade om det stämmer. Ja, vad säger man? Hon är en av dem som jag har bäst kontakt med så ingen idé att neka, kände jag.

Men man ska kanske fundera på att berätta för familjen?

• Juliette

Jag brukar också tycka att man aldrig ska fråga, utan folk får berätta när de själva vill. Just min kollega frågade på ett sådant sätt (och vi har en sådan relation) att jag bara inte kunde bli sur. Det kändes helt ok att berätta och jag vet att hon aldrig skulle säga något. Rätt skönt att ha någon på jobbet som vet.

Marmite: Vilken grej att göra på egen hand! Häftigt! Så skönt att du har folk omkring dig som stöttar.

• Juliette

Vad ni skriver flitigt idag! Hur många sidor som helst att läsa ju.

Grattis alla ni som fått positiva besked.

Angående dop så tänker vi inte döpa. Tror säkert att det blir en del förvånade släktingar eftersom nog alla i bådas släkter är döpta. Men vi är inte troende och mannen har gått ur kyrkan. Har varit på så många dop och känt varje gång att jag inte kan svara "ja" på frågan om jag vill uppfostra barnet i den tron.

Har funderat på nån annan ceremoni men inte kommit fram till något. Om det blir nåt alls lutar det åt en vanlig fika eller så. Bara för att samla alla och fira det nya livet. Kanske en adventsfika? ;)

• Juliette

Lills: synd att de inte passade! Själv köpte jag 3 par snygga mammajeans på HM idag. Men inte alls lika billiga som dina. Å andra sidan passar mina ;).

Var ju hur skönt som helst med mammabyxor :).

• Juliette

Lills: de som jag köpte på HM var smala hela vägen, men jag såg att de flesta var vida. 2 par var till ordinarie pris och ett par (manchester) var på rea.

• Juliette

April1977: Det låter verkligen som att din mage inte gillar gluten. Men jag har en vän som också misstänker gluten och hon sa att läkare inte rekommenderar att man utesluter gluten på egen hand utan att man går och testar sig. Detta för att alla, allergiker eller ej, mår bättre av en glutenfri kost.

Detta får mig att fundera, om man nu mår så mkt bättre utan, varför äter man så mycket pasta, bröd osv? Har ätit kolhydratssnålt i perioder och jag mår verkligen bättre. Hrm... Just nu är ju kolhydrater det jag är mest sugen på förstås :).

• Juliette

Värmeljuslyktan: Fy, så tråkigt! Är själv i v11 nu och kan verkligen förstå hur ledsen du är. Stor kram till dig!

Svar på tråden Augustibebis 2012