• Juliette

Augustibebis 2012

Vi funderar också på babyskydd och vad man ska ha. Det ingår till den vagn vi tänkt köpa och då kan man även sätta babyskyddet på vagnen. Men där är ingen platta eller så till bilen så man sätter fast med enbart bältet. Är det tillräckligt säkert?

• Juliette
    Blomsterfröna skrev 2012-04-05 10:38:29 följande:
    Vi kommer hyra babyskydd, tycker det e super smidigt... 350 eller 550 kr för 8 månader...

Det är ju bra pris. Vårt vagnpaket kostar 5000 kr och om man inte vill ha babyskyddet drar de av 500 kr. Men om man inte måste ha bas till så tar vi nog hela paketet, känns det som.
  • Juliette

Det är så kul att läsa om era tankar för vi verkar fundera på samma saker :)

Nu när vi träffat lite släktingar i påsk har vi också reagerat på att folk gärna ska pracka på oss "finare" namn än de vi har funderat på. Vi sa att vi gillar Vincent och då sa en släkting: "Men Olle, det är ju bättre än Vincent". Va? Ja, Olle är ett fint namn, men om vi nu funderat på Vincent så behöver man kanske inte säga att Olle är bättre. Grrr!

Folk tänker nog inte sig för riktigt och förstår inte att det de säger kan såra, utan tycker bara det är kul att komma med namnförslag. Vi funderar nu på att inte berätta om våra tankar just för att slippa dess kommentarer!

• Juliette

Grizabella: Vilgot har vi också haft som förslag. Fint! Och idag kom faktiskt Elmer upp :) Har också funderat på Ebbe och Charlie.

• Juliette

Vilket fint namn Fru Elle! Harry gillar jag också, men finns redan bland våra vänner. Visst finns det många fina namn. Tyckte först det var svårt med pojknamn men nu har vi en lång lista. Vi kommer nog inte bestämma oss förrän han kommer.

• Juliette
    Gulli skrev 2012-04-10 16:30:23 följande:
    Men suck =) Ja, som sagt radbyten verkar inte fungera för mig. den som vet vad problemet är får gärna informera =)

Jag har problem med BF-listan när jag använder Firefox (allt bli i en enda löpande text), men i Explorer går det bra. Vet inte om det är det som är problemet för dig...
  • Juliette

Ja, godis är gott! Både jag och mannen kände nu efter påsk att det får vara nog med sötsaker. Så han har börjat med GI (vi har kört det lite då och då) och jag har bannlyst sötsaker och liksom du Isochbel har jag dragit ner på snabba kolhydrater. Äter typ havregrynsgröt och fullkornsbröd till frukost men lunch och middag är utan bröd, pasta, ris och potatis.

Gått upp ca 9 kg och mycket har satt sig på rumpan och vill inte bli hur stor som helst. Började "dieten" i tisdags så får se hur det går. Är ute och promenerar på morgonen innan jobb så ofta vi kan också.

Bellatrixx: spännande med 3D UL. Verkar häftigt!

Får också kramp när jag går för mycket. Känns typ som håll fast längre ner. Börjar bli drygt att inte kunna röra sig som man brukar ;).

• Juliette
    lovisen01 skrev 2012-04-18 08:30:51 följande:
    Blir inspirerad av er som handlar på Tradera, jag har aldrig gjort det men funderar på om jag ska skapa ett konto och prova handla lite. Var på bytardag för barnkläder och handlade för några veckor sen, och har egentligen kläder så det räcker och blir över i strl 50-56. Men något litet plagg borde jag kunna köpa på tradera, ska kolla om det finns något fint från Småfolk :)

Fullkomligt livsfarligt. 10 aktioner har jag vunnit den här veckan! Förvånad Det är beroendeframkallande! Som tur var, är vissa från samma så att det går att samfrakta. Och det handlar ju inte om mycket pengar egentligen, men många bäckar små... Mest nöjd med att jag fick 2 par byxor (stl 56 och 62) för 1 kr st från samma säljare. Säljaren är nog inte lika nöjd...Flört
  • Juliette
    14mars skrev 2012-04-26 20:13:55 följande:
    Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)

Det var nog ett avsnitt från vetenskapens värld. Osäker på om det ligger kvar...

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Häftigt att höra hjärtat =)

Jag tror att jag har lagt ner det där med att bli irriterad över att folk kommenterar min mage. Innan tyckte jag att det var jobbigt och ville helst gömma magen när folk hela tiden sa att den var så stor. Nu tänker jag mer att de får tycka vad de vill. Jag kan inte göra så mycket åt det. Magen är så stor som den är =) Men förstår verkligen er som reagerar. Det är så konstigt att det är fritt fram för vem som helst att kommentera vikt eller utseende hos en gravid kvinna.
  • Juliette

Så tråkigt, Sommaren! Men som alla säger så kommer det säkerligen bli bra ändå. Och jag har också hört en massa historier om bebisar som sover mycket bättre och är nöjdare med ersättning så det måste ju inte vara dåligt ;).

Grizabella: Vi köpte också en sådan Ergo via Smartson :)

Nu ska här städas och lagas mat inför Valborgskvällen. Hade lyxen att få komma hem tidigt idag trots att våra elever gått i skolan idag. Så himla skönt!

Svar på tråden Augustibebis 2012