• Juliette

Augustibebis 2012

Kotten: Löpning tror jag stenhårt på. Saknar det nu. Kom igång så bra med det i somras och höll min vikt superbra trots slarv med maten och nu gör det ont i ryggen om jag springer :(. Men sen ska det springas, minsann!

• Juliette

NiniMe: låter hur bra som helst! Vill man så går det, alltså!

Tack alla som delar med sig. Känns mycket bättre nu :).

• Juliette

Hehe! Blir kanske lite tight med tjejmilen i september. Du får komma igen nästa år.

• Juliette
    Saaajmon skrev 2012-02-06 20:54:41 följande:
    Kände bebis igen! Är så överlyckligt. Jag vet att det kommer ta ett tag innan jag känner den sparka. Men att känna bebis är så härligt. Det går inte beskriva :D

Wow! Häftigt! Vi har ju samma BF :) Jag känner ingenting än, förstås. 

Min kära syster känner nån som ska sälja sin barnvagn och hade genast tänkt på oss. Hon visste inte vad det var för märke, men jag fick en bild och när jag googlar barnvagnar så ser det ut som en Teutonia Mistral. Nån som känner till något om denna? Har aldrig hört talas om den... Obestämd
  • Juliette

Jannonym: Underbart att höra att allt är bra! Haha! Vad rolig kommentar din man fällde. Helt rätt! :).

Ingen som visste något om den där vagnen jag undrade över igår? Teutonia Mistral?

• Juliette
    fru Elle skrev 2012-02-07 20:35:19 följande:
    Juliette, tror jag vet vilken vagn det är men är lite osäker. Har den tre hjul och man kan vända sittdelen? Har aldrig provat den själv. Men om det är den jag tänker på så var det en del i en gammal tråd där alla hade urban jungle som bytte till den när de bytte till sittdel. För att kunna ha barnet mot sig. Men den kan ha hetat något annat, är ingen expert på teutonias vagnar. Googla den, finns säkert några son har skrivit vad de tycker.

Jag tror att man kan vända den men den har fyra hjul. Får googla! Glad
    Sommaren12 skrev 2012-02-07 20:42:09 följande:
    OMG!!! Från att klökas bara jag tänkt på sötsaker är jag nu gaaalet sugen på hallonpaj, kanelbullar, wienerbröd, marängtårta, pannkakor, mariabullar, strasspågar, semlor, chokladbollar, cheesecake åååååsåååviiiidare!

Åååååh!!! Å vad har man hemma? Kiwis är väl det närmsta jag kommer. :(
    Haha! Är också sugen på massa sött. Men har bestämt mig nu för att det får räcka. Kan ju inte svälla upp som en ballong. Förvånad

Nej, inga disktrasor här än - urk!!! Däremot är lakritsnappar jättegott. Brukar inte äta det annars...  Ska ju inte äta för mycket lakrits heller har jag förstått, men äter ett par stycken per dag. Har en påse på jobbet Tungan ute
  • Juliette
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 10:35:58 följande:
    Halv tolv, pimplar vatten nu. Sen ska jag åka iväg. 3 mil till sjukhuset. Är så nervös! Hoppas på att kunna visa upp en bild efterråt, vore tråkigt att lämna er! Usch får inte tänka så! Faktiskt är magen lite Putig idag bara för att lixom....

Lycka till!!
    FruFoxy skrev 2012-02-08 10:45:53 följande:
    Åh, fick precis veta av min man som är bortrest med jobbet i Boston att han har fått pris! De är en cirka 400-500 personer med på den här kick-offen och kommer från hela världen. Det är en massa föredrag och sånt men även prisutdelning. Och min man, har fått pris för att vara den som varit bäst på hans företag under hela förra året. 
    Om jag är stolt? JAAAAAAA!  
    Sicken karl jag har! 

Precis som ni skulle bry er om detta men jag måste ju bara berätta det för någon!!  
    Klart att du ska berätta det. Förstår att du är stolt! Jättekul! Glad

Hemma från jobbet idag med förkylning och feber. Rätt skönt att få sova ut ordentligt, men hade ju gärna varit frisk! Obestämd 
  • Juliette
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 12:15:41 följande:
    Det var en bebis i magen. Herregud vad jag grinade. Så skönt. Tack för allt stöd. Nu jäklar ska jag vara gravid på allvar :)

Underbart! Så skönt att du kan ta det lugnt och njuta nu.
    Sommaren12 skrev 2012-02-08 11:56:35 följande:
    Hjääälp!! 

Stod och sminkade och tyckte det glittrade så uppe på huvudet. Tittade närmre - VITT hårstrå! Och ett till och ett till! Gråter Tror jag hittade fem st. Har ALDRIG sett det förut... Tror ni det kan vara gravidhormoner? Nån som varit med om det? Och i så fall, går det över?! Vill inte bli vithårig än, är ju liksom 26 år... Rynkar på näsan
    Hrm.. ingen aning. Men förstår din reaktion. Jag har väldigt mörka och kraftiga ögonbryn som jag plockar ofta. Nu har det börjat komma vita hårstrån i ögonbrynen ibland. Inte heller kul. Tänk att få VITA ögonbryn!!!
  • Juliette

Dag 100 idag!! Håller med Anneh, tiden går jättefort!

Emellanåt tänker jag också att jag kanske bara inbillat mig allt. Och jag ska inte på UL förrän i v 20!! Hade varit skönt att veta att nåt lever där inne... Men det gör det väl? Magen växer ju ;).

• Juliette
    Albasmamma skrev 2012-02-09 11:11:16 följande:
    Juliette: här är en till som dig, måste också vänta till RUL innan vi får se den lill*. Tänker samma som dig, det måste väl  vara nåt där när magen växer :)

Novaunique: förstår dig ang. hostmedicinen. Jag har nyligen varit tokförkyld och tog Coccilanan några gånger men tyckte inte att det hjälpte, sen fick jag samma känsla att det inte kan vara bra för bebisen. Däremot har jag ett helkonstigt tips, som funkade mot min hosta: - Smörj Vicks under fötterna, trä kompostpåsar  på fötterna och sist tjocka sockar. Låter helknäppt jag vet, men prova. Som sagt, det hjälpte för mig.

Den som väntar på något gott...

Hahahaha! Det var faktiskt det roligaste husmorstipset jag hört om. Häftigt att det funkade. Får jag prova om jag får sådan hosta.  
Svar på tråden Augustibebis 2012