• Juliette

Augustibebis 2012

:) Ja, det är ju olika hur magen växer. Jag tror faktiskt att där bara är en. Men säker kan jag ju inte vara. Spännande att se på RUL! Skönt att det inte bara är jag som är gravid för första gången och har stor mage :).

Jag hade rätt platt mage innan, så det kanske också spelar in. Klart det syns att magen fått en kula!

• Juliette

Försöket läsa ikapp nu medan jag kollar dokumentären. Väldigt spännande faktiskt, även om man ju vet hur det går till. Visst är det ett mirakel!

Ska inte heller göra KUB men hade nig gjort det om jag var äldre.

Haha, Gadget. Tyska bebisar större. Fniss!

• Juliette

Förresten grattis ni som varit på lyckade UL! :)

Nu ska jag ta en dusch (var på spinning innan) och sen tror jag att jag däckar. Riktigt måndagstrött... Gäsp!

• Juliette
    Bellatrixx skrev 2012-01-31 18:58:22 följande:
    Lite funderingar såhär på kvällskvisten, någon som är duktig på genetik och DNA-grejer?
    T.ex. jag vet att grönt är en mutation och egentligen ingen färg och då om killen har blå, är det då det dominanta då grönt som sagt är en mutation? Ingen av oss har bruna ögon i släkten.

Och jag är mörkt rödhårig, typ kastanjebrunt och han är mörkbrun, är det då störst chans att barnet blir rödlätt eller brunt? Det finns mest brunt och blondt i släktena men även lite rött. Är lockigt hår dominant över rakt? Jag har väldigt lockigt och han rakt. 

Haha, bara funderingar som sagt. Bara för man är nyfiken och att man undrar vad den största sannolikheten är men att egentligen kvittar det ju, glad kommer man ju bli hur den lille än ser ut Skrattande 
    Jag är absolut ingen expert men det är väldigt intressant med genetik. Vad jag har lärt mig så är grönt också dominant. Har dock inte hört att det är en mutation utan bara att det finns olika varianter av brunt och blått, exempelvis grönt och grått.

Det är ju så att brunt är dominant och att två blåögda föräldrar inte borde kunna få brunögda barn. Detta stämmer dock inte till 100%, det finns undantag. (Tur att jag sa det till en klass där en brudögd kille räckte upp handen och sa att både mamman och pappan hade blå ögon! Flört)

Lockigt hår ska vara dominant men den röda färgen är jag osäker på.
  • Juliette

Bellatrixx: aha. Ja, de flesta utvecklingar är ju egentligen mutationer. Bra sådana, som på något sätt gynnat arten. Det är jättespännande! Längtar till vi kommer till det avsnittet på jobbet :).

• Juliette

14 mars: Härligt!

Jag har inte fått tid för RUL men går och väntar på att kallelsen ska komma. Borde ju få en tid i början av mars så tycker att den ska komma snart!

Har planeringstid nu och har satt mig i en soffa i pers. rummet med en kopp te. Ska läsa en bok om dyslexi. Och så smet jag in här förstås.. ;)

• Juliette

Issan8: Har oxå haft stl 36 och undrar när jag tittar i garderoben vilka kläder som kommer att kunna användas. Tycker faktiskt att det känns lite jobbigt, det här med att kroppen förändras. Har alltid varit stolt över min smala midja men döljer gärna mina breda lår.

Men är så klart tacksam över att ha kunnat bli gravid och det är ju troligtvis värt att få en sladdrig mage :).

• Juliette

Naimis: Det låter bra! Ja, så var det det där med brösten.. Kommer oxå kännas tråkigt. Liiiite orättvist är det ändå att männen slipper denna kroppsliga förändring. Och samtidigt så hade jag nog inte velat byta, för vill ju vara med om denna häftiga graviditet oxå.

Issan8: Känner som du. Fåfäng och lite löjlig. Men vill oxå ha en kropp jag kan känna mig nöjd med efteråt.

En tråd att peppa varandra till träning låter ju bra :).

Fick tid för RUL idag. 13 mars. Känns som en evighet! Jag har ju inte varit på nåt UL alls än...

• Juliette

Sommaren12: lånade boken som någon tipsat om tidigare "Stark, glad, gravid" på biblioteket. Den var bra och berättar både vad man kan träna och vad man bör undvika och efter vilken vecka.

Svar på tråden Augustibebis 2012