• Juliette

Augustibebis 2012

Foxy: Ja, klart att man ska ta det man gillar. Nivea var annorlunda. Har nog aldrig hört det som namn. Fint! Hur gammal är din Alice? Har ni fler sagonamn? Om ni har det som tema... :)

• Juliette

Saaajmon: Ok :) Lite så känner jag också, att man vill vara lite originell. Fast inte alltför konstigt då. Jobbar ju som lärare och i en klass har vi fyra med samma namn. Lite trist och lite det man vill undvika. Men jag gillar verkligen Alice. Har en känsla av att det är en liten flicka i min mage... :)

• Juliette

Foxy: fina namn. Inte uppenbart sagotema ju. Har hört om nån familj med djurtema, typ Morris, Tiger och Fiffi. Kan lätt bli komiskt oxå :). Haha! Micke och Molly.

Strossel: Det är sant! Man ska väl inte fundera så mycket på andra utan köra på nåt man gillar. Ella är jättefint. Upptaget i släkten hos oss, tyvärr.

A R: Hade en lärare som hette Essy. Fint men hade inte själv kunnat välja det pga det. Hon var iofs väldigt snäll, men omöjligt att inte göra kopplingen.

• Juliette

Min kollega hade möte med två elevers föräldrar idag. De pratade om mig och då utbrast den ena föräldern: "Jaha, är det hon som alla tror är gravid?"

Jaha... Ingenting kan man dölja för 14-åringar.

• Juliette

Saftmedbulle: Trodde oxå att jag var diskret. Går med lösa tröjor och har dessutom min poncho på mig typ varje dag. Men de ser ALLT, tydligen.

Härligt alla som fått se/höra sina små. Längtar... :)

Gadget: Undrar med över lakrits. Är jättesugen på salta nappar :). Känns som jag har hört nåt om 50 g per dag, men osäker.

Jag brukar oxå vakna sådär vid 5, halv 6. Hur störigt som helst när klockan ringer strax före 6 :(.

• Juliette

Rocktherebell: Känner igen det där med kondisen. Va på spinning i veckan och trodde jag skulle svimma efter en spurt. Insåg att jag nog får ta det lite lugnt. Min plan är så länge det känns bra: combat, spinning och kanske gymma nåt.

• Juliette

Försöker läsa ikapp här...

Jag har också ont i ländryggen när jag står/går länge. Kan inte längre stå upp en hel dag på jobbet. Knappt en hel lektion, faktiskt. Lite jobbigt.

När det gäller vikt hade jag i torsdags gått upp 3,5 kg. Känns väl ok, men det lär ju sluta på mer än 10 kg + om det fortsätter så här. Det är väl sunt att tänka att man ska strunta i vågen så länge bebis och du själv mår bra. Äter man bara någorlunda vettigt så.. Kan ju som sagt inte styra över det då det är så olika från person till person.

Jag börjar mest bli nojig över att min mage är för stor. En vän sa att den är stor för att vara i v 13 och undrade om där ligger två.. Inte för att det är hela världen men det kan gott räcka med en liten plutt ;).

• Juliette

Bullmamma: Det är säkert klokt. Man vet ju inte hur man kommer att må och man ska ta hand om sig! Kan vara skönt att vila upp sig några veckor. Och så vet man ju inte när liten väljer att titta ut :).

Svar på tråden Augustibebis 2012