• Juliette

Augustibebis 2012

Kampis: Åh, det är så mysigt att gosa med bebis. Har också en kompis som nyligen fått så jag gosar så ofta jag kan. :)

Emelie: Har inte själv erfarenhet av Brio Sing men blivit varnad för att den är väldigt bred (bakhjulen). Så bred att man inte kommer förbli överallt och det kan ju vara lite drygt. Jobbar också i skola och vi har en vecka till skolavslutningen. Två veckor kvar att jobba! Ska bli underbart med semester!

• Juliette

Sommaren: Var hos min nya barnmorska idag (fick byta då den förra slutade). Hon pratade lite om när man bör söka vård och sa att det är väldigt vanligt att man har ont i magen eftersom tarmarna är ihoptryckta. Men om magontet inte går över efter vila och kanske att man har testat lägga på nåt varmt så ska man absolut ringa förlossningen. Så ring om du har så ont!!!

• Juliette

Bellatrixx: Klart du får gnälla! Och det är skönt att höra att det är fler som inte studsar fram och lever precis som vanligt. Bara du som kan säga hur mycket du orkar och det låter ju som att du borde ta det lite lugnt. Ta hand om dig!

• Juliette

Sommaren: så bra att du åkte in! Hoppas det inte är nåt större fel på dig! Skönt att bebis mår bra.

• Juliette

Sommaren: Jag brukar oxå få göra det själv men första gången gjorde BM det och då stoppade hon bara ner den snabbt. Så det brukar jag med göra :).

• Juliette

Här är vi båda lite smått fotbollstokiga och ser gärna alla matcher. :). Mest jag, faktiskt!

Så bra med tankar om vad som behövs på förlossningen. Behöver lite tips!

• Juliette

NiniMe: Jag hade inte fått tid för andra UL så jag ringde dit idag och fick tid på torsdag. Förstod det som att du bor i Eslöv. Där jobbar jag ;).

Idag har vi hämtat vår vagn! :) Blev en svart efter allt velande om färg eller inte färg.

• Juliette

NiniMe: Jag jobbar som lärare. Högstadiet.

Nästa vecka är ju inte heller så långt iväg ;). Jag hade nog bara tur att de fått in ett återbud precis när jag ringde.

• Juliette

Roligt att läsa om era förlossningar. Jag är nog lite lagom spänd men känner att mannen nog inte tror att jag kommer klara smärtan så bra och det ger mig dåligt självförtroende. Jag får lätt panik när jag tror att nåt är fel på mig, men när jag vet vad smärtan beror på (typ mensvärk) så är det inga problem. Därför tror jag att jag kommer att klara det ganska bra...

Ninime: Jobbade på Ekenäs förra året men släppte inga nior då...

Svar på tråden Augustibebis 2012