• Juliette

Augustibebis 2012

Maraja: Beklagar. Tänk så orättvist livet kan vara :(

Grizabella: Grattis! Hade också gärna haft en vagga, men känns onödigt att lägga pengar på så toppen att vinna! :)

Jag är precis hemkommen från akuten. Har haft en mindre skojig natt med sammandragningar var 3-5 minut. Fick konstaterat att det inte är helt normalt men de hittar ingen orsak till det. Tappen var i alla fall opåverkad så det kändes skönt. Läkarens "gissning" var att det är stressrelaterat. Så inget jobb idag och bestämde mig för att stanna hemma även imorgon. Jobbigt när magen spänns för minsta lilla ansträngning.

Ska försöka sova lite nu och hoppas på att det lugnar sig.

Här har förresten också allt satt sig på lår och rumpa. Inte så kul när man inser att t o m mammabyxorna börjar sitta som korvskinn :/.

• Juliette

Jag fick rekommenderat Livostin mot pollenallergi. Finns både i nässpray och ögondroppar, tror jag. Jag har sprayen.

• Juliette

Jag röstar också på Sigrid. Och Selma är ett av mina favvisnamn :). Mira är också fint.

• Juliette

Jag var ju inne för samma i onsdags Nini. De tyckte inte det var normalt att ha sd när man vilar. Jag hade förstås inte ont som du, så jag hade kollat upp det.

• Juliette
    Kampis skrev 2012-05-06 10:18:38 följande:
    Ska snart ringa till förlossninigen. Rörelserna har minskat väldigt mycket nu några dagar och nån spark   har jag inte fått på några dagar nu, inte känt nåt öht sedan i går kväll, När jag ligger ner och provocerar kan jag få henne att flytta sig lite så magen ändrar form nån millimeter så lever gör hon, men jag är orolig....

Hoppas det går bra för dig! Verkar som om det känns annorlunda för många just nu. Jag blev också nojig en dag då jag tyckte att jag inte känt något på många timmar. Gick inte heller att få igång honom med knuffar. Men så kom mannen hem och lyckades :). Det kanske är hur de ligger i magen. Fortfarande mycket plats att snurra runt på ju.
    lillakotten skrev 2012-05-05 06:47:13 följande:
    Hej tjejer! Nu kan jag inte sova mer. Igårkväll vid typ 12 så började jag få ont i magen och ryggen. Det har sedan suttit i hela natten och nu går det bara inte somna om. Jag tycker liksom inte att magen blir spänd varje gång det för ont. Smärtan i ryggslutet är dock konstant. Typ som stark mensvärk... Jobbigt! Jag vet inte om man ska ringa in eller inte. Det är ju säkert bara växtvärk eller något och då känna det så pinsamt..
    Hur har det gått, Kotten? Ringde du och kollade? Har det gått över? Håller med om att det kan kännas pinsamt att ringa för "ingenting" men de är säkert vana. Bättre att kolla en gång för mycket.
  • Juliette

Grattis Angelica! Skönt att höra att allt gått bra.

Verkligen galet med en bebislista redan :).

• Juliette

Är just nu på glukosbelastning. Det gör man här i Skåne men inte överallt i Sverige har jag förstått det som. Har fått dricka två muggar sockerlösning (sliskigt) och nu ska jag vänta här i två timmar innan de kollar mitt socker. Har fått en brits så kan sova om jag vill :).

• Juliette

Usch så läskigt Hejåhå. Förstår om du är skakis. Drömmar kan sitta i länge.

Ingen diabetes hade jag, känns ju bra. Inte för att jag trodde att de skulle va nåt. Alla andra prover var också bra så bortsett från mina sammandragningar är allt toppen!

Natlup: Tänker som lills. Min BM frågade oxå om jag vill bli sjukskriven pga sammandragningarna men jag har mindre än 4 veckor kvar att jobba och orkar inte klydda med fk. Sjukar mig några dagar om det behövs.

Naimis: Graviditetsklåda? Vet att min mamma hade kli på fötterna när hon väntade mig. Kan man tydligen ha ;). Det släppte när vattnet gick. Ingen tröst för dig idag, förstås.

Svar på tråden Augustibebis 2012