Augustibebis 2012
Öppna förskolan var inget för mig, men alla är olika. Dels så hade jag fyra kompisar som fick barn nästan samtidigt och vi träffades varje vecka hemma hos varandra, så jag fick ju det sociala och dels så har jag svårt för att bara börja prata med folk jag inte känner om ingenting. Mitt barn var så litet när jag gick dit så det var ju bara jg som skulle få ut något av det och det fick jag inte. Kanske om han varit lite större och jag kände att han borde få träffa andra barn, men nu hade vi ju ändå sällskap.
Jag tycker ändå hela grejen är en bra idé och man bör ju testa innan man bojkottar det helt. Är man dessutom ensam hemma med en bebis hela dagarna kan det nog vara en höjdare.
Jag håller på att längta ihjäl mig efter ordentliga fosterrörelser, där jag med säkerhet kan säga att det var barnet. Som det är nu känner jag lite, och tror att det är bebisen, men sen blir det inget mer. Man vill ju liksom ha en bekräftelse, en till liten spark på samma ställe igen. Men det verkar dröja. Jag är i v 17 (16+3) och väntar 3:e barnet. Rul om extakt 3 veckor, 4/4 kl 11.
. Nu ska jag inte till kontoret på två veckor, utan ska jobba hemifrån, ha lite vintersemester och på en jobbresa. Så nästa gång de ser mig är jag i v. 20 tänkte jag skulle strunta i att försöka dölja magen då så ser jag vem som först vågar kommentera något