• Svipp

Augustibebis 2012

Hur gör ni med solandet? Jag älskar att sola och just nu sitter jag i bikini och pluggar ute på altanen. Har fått lite pigmentfläckar i ansiktet och en arm så mamma är på mig att jag inte ska sola. Märker att magen fort blir röd så den gömmer jag under ett tyg, men inte vill jag sitta i skuggan hela sommaren. Hur tänker ni?

• Svipp

Jag känner precis som dig MiniMe! Graviditeten är något jag genomlider för att få en fin belöning sen. Längtar så fantastiskt mycket till hon kommer ut och vi får se vem det är som gömt sig där inne. Och så får jag dricka viiiiin, ååå ett glas rose' på verandan med några vänner... *drömmer* Kommer nog inte vars så social i sommar...
    Och sen som ni säger, få tillbaka min kropp! Så jag kan göra vad jag vill! Fast, eftersom jag kommer att amma så kan jag ju ff inte sova på mage vilket jag längtar efter.
    Sen känner jag oxå sådär ibland, att hur ska jag räcka till till tre barn? Helst de gånger när allt inte flyter på så smidigt, när det är bråk och gråt och så. Hur kunde jag vilja ha mer av det här frågar jag mig då. Tur att det är fantastiskt mysigt med barnen ännu oftare.
    Nu ska vi cykla till förskolan. Ha en bra dag allihopa!

• Svipp

Angående bikini så ammade jag mina två förra barn under sommaren och har därför kvar stora bikinis. Väldigt bra! men jag har bestämt mig för att ta det lite lugnare i solen. Precis som ni skrivit är det ju inte så kul med pigmentfläckar och jag blir också jättefort brun nu.

Angående namn har vi ju oxå i princip bestämt oss för Sigrid, men när folk frågar är jag lite försiktig med att svara om de inte tjatar. Vill inte ha kommentarer. Om jag säger det lägger jag alltid till: om det nu passar henne. Men om ni känner för att byta sen så tycker jag absolut ni ska göra det. Det kanske blir förvirring någon vecka, men han ska ju heta sitt namn hela livet sen.

Min lilla bebis rör sig väldigt ojämt och jag väntar fortfarande på rejäla sparkar, inte bara gräva runt. Men jag har moderkakan i framvägg så det kanske beror på det.

• Svipp

Å, nu har vi varit på stugan hela helgen och jag har inte haft tid eller tillräckligt bra internet för att följa er här. Ska försöka läsa ikapp lite sen.

Först måste jag bara få ställa en liten fråga eftersom jag inte varit med om detta trots att det är tredje graviditeten. Bör jag oroa mig över onda sammandragningar som bara kommer när jag vilar? Jag har tidigare under denna grav haft vanliga icke onda sammandragningar som kommit när jag ansträngt mig och så, det har jag även nu och det är inget jag oroar mig för. Men nu sista veckan lite drygt, gör de ont så att jag tappar bort mig om jag pratar och måste koncentrera mig på värken, den håller i sig i ca 30-50 sekunder och kommer endast när jag sitter eller ligger, mest på kvällarna. Det är inget regelbundet men liknar de värkar man har i början av en förlossning så det känns ändå läskigt. Har försökt googla lite, men jag hittar inga bra svar. Ska ringa min bm imorgon när hon finns inne igen, men jag tänkte att någon här kanske har erfarenhet?   

• Svipp

Hejåhå - tror du det verkligen? Jag vill inte ringa och vara fjantig och vi har väldigt långt dit så jag vill inte åka dit. Tänkte att bm eventuellt kan kolla så inget blivit påverkat. Jag vet inte...

• Svipp
    NiniMe skrev 2012-05-28 13:01:15 följande:
    Jag sitter precis i samma sits just nu.... Ska jag ringa in eller inte.... Har haft mensvärk som inte släpper sen ca 2 timmar tillbaka, jag har haft det sen några veckor lite då och då....
    Ja, det är inte lätt att veta om det bara är "normaaaaaalt" och man borde ignorera det, eller verkligen bry sig om det.
    Albasmamma skrev 2012-05-28 13:07:48 följande:

svipp: jag tycker du kan ringa och rådfråga på FL. (Är det Sunderbyn eller minns jag fel?). Tycker iaf att de brukar vara duktiga på att svara och även om du har en bit in så kanske du inte behöver åka på en gång utan sen när det passar med barnvakt etc.

Ja, det är Sunderbyn. Bor ju utanför Piteå, så det känns lite jobbigt att åka dit om det inte är något att bry sig om. Men som sagt, det kanske jag inte behöver om jag bara ringer och frågar. Men jag tror att jag avvaktar tills ikväll och ser hur det känns då.

• Svipp

Hejåhå, vad läskigt. Men skönt att nyss ha varit på koll där allt verkade bra. Hoppas att det inte kommer nå mer.

• Svipp

Jag har inte heller köpt något förutom en body och en napp. Men det beror främst på att vi redan har allt. Det är sparat från de äldre syskonen och jag köper inte nytt bara för att köpa. Min mamma har köpt ett set med kläder i storlek 50 som jag tänker ta med till BB.
    Det enda som vi inte har kvar är en gåstol och babygym som jag lånat ut men inte kommer att få tillbaka. Men det är ju inte så bråttom med det.
    Både skönt och lite tråkigt att inte köpa något. Men mest skönt. Har tvättat och piffat till lite grejor så det känns ändå som jag får boa.

Ni andra som har barn sen förr, har ni inte kvar sakerna från dem? Eller byter ni upp er?

• Svipp

Jag vill oxå ha alltig klart i god tid och har redan tvättat, vikt ihop i prydliga högar i garderiben, ordnat med skötplats, ställt fram spjälsängen och bäddat den, tvättat vagnen och babyskyddet och idag har jag skrivit förlossningsbrev, lista på vad jag mer behöver fixa/inhandla och lista på vad som ska ner i BB-väskan.
    Jag har ändå 90 dagar kvar idag!

Angående mina smärtsamma sammandragningar så känner jag ingen större oro längre. Känns som ytterligare en krämpa som jag får stå ut med. Kanske är det nonchalant men jag orkar inte bekymra mig helt enkelt. Då ska det bli värre än så här...  Visst är det lite läskigt, men det är mycket som är det med att vara gravid.

Idag går jag på lååångt sommarlov! Har skrivit min sista rad av skolarbetet och det är inlämnat och klart. Trodde aldrig denna termin skulle ta slut men nu har jag fixat det och det känns så grymt skönt! Nu kan jag tillåta mig att bara ha bebis i hjärna, underbart!

Svar på tråden Augustibebis 2012